Toon posts:

Windows 2000 server in combinatie met NAT en msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:

ALs ik via mijn client (windows 2000 pro) msn Messanger opstart dan kan ik geen bestanden verzenden. Ik heb een windows 2000 server die de clients valideerd. Op de server kan het wel bestanden verzenden met MSN messanger.

Ik draai zonealarm 3.5 (laatste versie) op de server en heb daar dan ook twee >:) zones gedefineerd staan (althans dit heeft zonealarm zelf gedaan), 1 voor internet en 1 voor lokale netwerk. Allebij trusted staan deze. Ik heb ingesteld dat alle outgoing tcp ports 6891-6900 open staan zowel in de internet als de lokale zone. Maar het werkt nog steeds niet. Doe ik de zonealarm uit dan werkt het ook niet dus ik ben bang dat het niet aan de zonealarm firewall ligt maar eerder aan NAT want dit gebruik ik ook on de clients te voorzien van internet.
Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dat in moet stellen in NAT zodat de client bestanden kunnen verzenden via msn. Ergens moet je kunnen instellen welke ports open mogen....

Kan iemand please helpen want ik kom er niet uit.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Lees de FAQ even door !!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:46
Microsoft heeft MSN zo 'ontworpen' dat er geen bestanden kunnen worden verzonden achter een NAT firewall/router.

't Is geen bug, 't is een feature. Owja, kijk ff naar m'n sig. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik daar lezen....daar staat het antwoord niet of heb ik het over het hoofd gelezen ...vertel eens

Verwijderd

Topicstarter
Nou METHOD ik denk niet dat het zo is want het is een kwestie van een port open gooien alleen weet ik niet waar ik dat moet doen in NAT.

En waar heb jij gelzen dat het niet kan via NAT kan je dat eens tonen !!

• Arnout
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 08:51:
Wat moet ik daar lezen....daar staat het antwoord niet of heb ik het over het hoofd gelezen ...vertel eens
Euuh search? :? Dit is erg basic.

Zoeken met omega naar "msn verzenden"
Resultaten 1 - 10 van in totaal ongeveer 145 resultaten.
:X

• Arnout
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 08:53:
Nou METHOD ik denk niet dat het zo is want het is een kwestie van een port open gooien alleen weet ik niet waar ik dat moet doen in NAT.

En waar heb jij gelzen dat het niet kan via NAT kan je dat eens tonen !!
Grapjas. :P

Zoek en gij zult vinden. En nee, ik ga je niks tonen. Ik heb niet eens MSN.
Pagina: 1