Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem:
ALs ik via mijn client (windows 2000 pro) msn Messanger opstart dan kan ik geen bestanden verzenden. Ik heb een windows 2000 server die de clients valideerd. Op de server kan het wel bestanden verzenden met MSN messanger.
Ik draai zonealarm 3.5 (laatste versie) op de server en heb daar dan ook twee
zones gedefineerd staan (althans dit heeft zonealarm zelf gedaan), 1 voor internet en 1 voor lokale netwerk. Allebij trusted staan deze. Ik heb ingesteld dat alle outgoing tcp ports 6891-6900 open staan zowel in de internet als de lokale zone. Maar het werkt nog steeds niet. Doe ik de zonealarm uit dan werkt het ook niet dus ik ben bang dat het niet aan de zonealarm firewall ligt maar eerder aan NAT want dit gebruik ik ook on de clients te voorzien van internet.
Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dat in moet stellen in NAT zodat de client bestanden kunnen verzenden via msn. Ergens moet je kunnen instellen welke ports open mogen....
Kan iemand please helpen want ik kom er niet uit.
Ik zit met het volgende probleem:
ALs ik via mijn client (windows 2000 pro) msn Messanger opstart dan kan ik geen bestanden verzenden. Ik heb een windows 2000 server die de clients valideerd. Op de server kan het wel bestanden verzenden met MSN messanger.
Ik draai zonealarm 3.5 (laatste versie) op de server en heb daar dan ook twee
Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dat in moet stellen in NAT zodat de client bestanden kunnen verzenden via msn. Ergens moet je kunnen instellen welke ports open mogen....
Kan iemand please helpen want ik kom er niet uit.