xfree mouse cursor

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
Ik heb net xfree 4.2.99 gebouwd, draait verder ok (apps/opengl) en heeft ook een zeer vette hw-transparant mousecursor, ik wil die alleen veranderen (meen ik ook eens in xfree 4.1 gedaan te hebben), ik neem aan dat een cursor gewoon een font is, maar ik heb geen idee of er verschillen zijn tussen xfree 4.2.99 en 4.2.1

Als iemand een id heeft hoe ik mn cursor wijzig..

Ik heb al ff op de xfree site gekeken maar ik lees er waarschijnlijk overheen gezien het late tijdstip

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 19:35

Akerboom

Codito, ergo sum

wordt de cursor niet bepaald door de WM?

• blouweKip
nope, sommige wm's kunnen dat idd, maar normaal gaat het gewoon via X

Verwijderd

Nee, de cursor is niet meer een lettertype.

XFree 4.2.99 (en uiteindelijk 4.3) gebruikt zgn cursor themes welke bestaan uit geconverteerde PNG plaatjes (32 bpp).

Afaik zou het mogelijk moeten wezen om zo'n cursor theme te wijzigen in XF86Config..
(vraag me niet hoe, heb er verder nog niet naar gezocht)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 05:17 ]

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:52

Blaasvis

Cidora \o/

nu we het toch over xfree 4.2.99 hebben, hoe stabiel is ie en wat zijn de nieuwe features.
kunnen meerder X servers naast elkaar leven ?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:00
Ik draai het hier nu 2 dagen en 't is nog niet gecrashed :)

De RANDR extensie (om op-de-vlieg resolutie, oriëntatie etc te wisselen) is nog een beetje brak (alles wordt garbage tot je het een expose geeft) maar dat komt omdat 't nogal beta is (en dan nog.. hoe vaak schakel je van resolutie?)

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 11:46
Met 'xsetroot -cursor [maskfilename] [cursorfilename]' kun je je muiscursor aanpassen.

hoe die maskfile en cursorfile eruit moeten zien weet ik zo ook niet, bij mij waren ze leeg (omdat m'n muiscursor net onzichtbaar gemaakt moest worden)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• blouweKip
Ok, ik heb t al gevonden

/usr/X11R6/lib/x11/icons bevat de verschillende mouse cursors, en in default/ staat een config file waarin je het kunt wijzigen

4.2.99 is voor zover ik zie net zo stabiel als 4.2.1

Pagina: 1