Progje om te testen of mn CPU gaar is?

Pagina: 1
Acties:

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik ben op zoek naar een programmatje net als MemTest86 alleen dan voor je CPU.

Kom nu niet aanzetten met BurnK7 en Toast en Prime95, want dat zijn allemaal progjes die zorgen dat je 100% CPU belasting krijgt.

Ik heb ook Sisoft al geprobeerd.

Ik heb binnen een week mn 1800+ T-Bred al op een Epox 8K3A, 8RDA+, A7V8X en nu op een A7N8X gedraaid.

Ik heb regelmatig bij het Booten Unknown CPU type. Of CPU Unknown errors.
Mn geluid loopt regelmatig vast en of vervormd. Mn systeem slaat op de meest onverw8te momenten vast. Spontane reboots.

Nee het is niet mn geheugen, dit is okey. Ik heb het al met een blank systeem. Mobo+CPU+Koeler+VGA+Mem getest en dat geeft hetzelfde resultaat.

Ik ben een DOC'er en clock dus over. Ik heb waterkoeling en mn blok gaat er altijd strak op, maar ik heb mn CPU gechecked en de Core is nog perfect. Geen krasjes of deukjes of iets.

:( :? Iemand zo'n programmatje? Post ff een linkje!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt... :?

Maar misschien kom je hier verder mee?

[google=cputest stability]

• Stinger666
Het is niet echt om de stabieliteit binnen het systeem te doen, maar meer op zich zelf. Is er misschien Cache geheugen vern*ukt ofzo, of is er iets fysieks defect. :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Als je dan toch geOCt hebt, clock dan terug en kijk of het weer goed werkt. Zo ja, dan kun je zelf wel raden wat er mis is 8)7

Btw, spontane reboots enzo, kan ook nog een voedingsprobleem zijn.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Stinger666
Ik heb een Antec Smartpower 350Watt voeding ;) En daar is helemaal niks mis mee! 12V = 12,21V, 5V=5,11V, 3,3V=3,31V dus dat is Okey.

Ik kan ongeveer wel raden wat er mis is inderdaad, maar ik draai nu al teruggeclocked en heb er nog steeds last van. :(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Je zei ook dat je waterblok er zo strak op zat... Ik heb zelf geen ervaring met dat spul, maar kan het ietsje losser? Ik kan me voorstellen dat een cpu die platgedrukt word ook niet echt geweldig zal werken...

Btw, probeer het ook eens met mobo enzo op een tafel oid. Dan weet je zeker dat je geen kortsluiting met de kast hebt.

Oh ja, ik neem aan dat je het al gelezen hebt, maar bij Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ staan ook wel een paar nuttige tips :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Stinger666
Jah ik heb al Out-Of-The-Case getest. En ervaring zat, ik bouw dagelijks PC's ;) En nee dat blok kan niet ietsjes losser. Nooit doen bij een AMD :D (Ik heb er op die manier al eens een getoast :'( )

Technische FAQ die kan ik dromen :)

Verwijderd

Mjah klinkt idd als gare cpu. Terug met dat ding naar de winkel :)
Ow btw, je ondertitel klopt nu niet meer .. AMD will die.. kijk maar naar je pctje ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 03:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als zulke programmaatjes bestonden (in ieder geval die die met "ja" of "nee" aangeven dat de CPU kapot is of niet), dan werd PMG niet meer overspoeld met vragen in de zin van "is mijn CPU of mijn mobo kapot?". Helaas is dit niet het geval ;( :+

Maar wat is er mis met programma's die de CPU's 100% stressen? Die zijn juist vergelijkbaar met memtest86 (immers, ze zijn allebei geprogrammeerd om de CPU danwel het geheugen tot op het uiterste te testen..). Als je systeem crasht, ondanks je zeker bent van de staat van de mobo, koeling, voeding, etc.. dan mag je zeker wel aannemen dat de CPU gaar is :)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 24-12-2002 08:39 ]

• Stinger666
BalusC schreef op 24 december 2002 @ 08:36:
Als zulke programmaatjes bestonden (in ieder geval die die met "ja" of "nee" aangeven dat de CPU kapot is of niet), dan werd PMG niet meer overspoeld met vragen in de zin van "is mijn CPU of mijn mobo kapot?". Helaas is dit niet het geval ;( :+

Maar wat is er mis met programma's die de CPU's 100% stressen? Die zijn juist vergelijkbaar met memtest86 (immers, ze zijn allebei geprogrammeerd om de CPU danwel het geheugen tot op het uiterste te testen..). Als je systeem crasht, ondanks je zeker bent van de staat van de mobo, koeling, voeding, etc.. dan mag je zeker wel aannemen dat de CPU gaar is :)
Ik heb hem al de hele nacht laten testen en hij crasht zomaar op een willekeurig moment. Nu heb ik er weer wat nieuws bij. Temps van 3 naar 66 en ertussen enzo in mn BIOS. Terwijl mn blok ijskoud voelt :? Nee ligt niet aan mn blok.

Mn CPU is idd gaar. Gaat 2 Jan op de garantie terug naar de leverancier.

Okey ze bestaan dus niet echt. Mod gooi em maar dicht of laat dit topic slowly sterven >:)
Pagina: 1