Toon posts:

[ADSL] usb modem speedtouch 330 help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sindskort ADSL via XS4all & KPN Mxstream.

Het internetten ging prima via de USB modem (speedtouch 330) tot gisteren. Na het opstaan uit bed wilde de computer niet meer opstarten, behalve als ik de usb kabel van de modem disconnect van de computer.

Het blijkt dat de usb modem eerst rode knippert LED geeft bij het opstarten van m'n windows 2000 prof. (bij het witte scherm met MS logo) waarna een paar sec. beide LEDs groen worden. Voor een seconde en dan vallen beiden weg en loopt computer vast.

Ik heb geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, maar het loopt dan vast bij het "installing new hardware" met dezelfde LED-gewoonten.

Ook heb ik de bios geupgraded...

Waar zou het dan aan liggen ? Modem kapot ? Ik heb ook dingen gelezen over de powergedrag van de USB dingen, maar het ging toch goed voor 2 weken ?

Help !

PII350 Mhz, 128 Mb, Asus P2B (3-3-2000 bios geloof ik), Speedtouch 330 usb modem (de enige usb apparaat)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 22:52
Wat voor chipset heb je voor je USB?

Check anders op www.kpn.nl of op http://www.speedtouchdsl.com/support.htm voor de nieuwere drivers. Het zou kunnen zijn dat het wel aan de stroomvoorziening ligt.

Kijk ook even of je modem geen conflict geeft met andere apparaten. Sluit geen andere hardware aan, aan je USB poorten.

Het kan ook zijn dat je modem het heeft begeven. Ik zelf heb nu ook 2 weken ADSL, via VIA chipset en heb tot nu toe nog geen problemen gehad.

Bellen met Mxstream kan natuurlijk ook...
Suc6

wijze woorden

Verwijderd

ik heb ook de grootste problemen gehad met die modem.. het werkt nog steeds niet helemaal 100, maar je kan proberen de laatste beta-drivers te gebruiken. die werken tenminste redelijk voor mijn VIA chipset. nu kan ik tenminste nog een 4 andere usb-poorten gebruiken.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik heb na 2 weken ook problemen met me ADSL via USB modem. Bij het gamen heb ik ineens vette lag. Heb net een klachtenmail gestuurd

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:38:
Het internetten ging prima via de USB modem (speedtouch 330) tot gisteren. Na het opstaan uit bed wilde de computer niet meer opstarten,
Waarom zou je je computer überhaupt in bed leggen? :? 8)7

#StopBurningStuff

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 01:38:

Waar zou het dan aan liggen ? Modem kapot ? Ik heb ook dingen gelezen over de powergedrag van de USB dingen, maar het ging toch goed voor 2 weken ?

Help !
Gebruik je toevallig met het usb modem ook een vpn verbinding???

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

ik heb geprobeerd die modem op een packard bell te installeren die een AMD756 chipset heeft, zodra je de eerste keer connect en verbinding hebt dan gaat alles goed maar na de 2de keer opstarten start de pc niet meer op en krijg ik een bsod met daaarin iets over vnetbios.vxd bla bla bla error en trek je de modem er dan uit start de pc gewoon weer op

Verwijderd

Topicstarter
hallo, bedankt voor jullie replies.

Nee, geen vpn zover ik weet,

computers moeten toch ook gaan slapen ? :X

Hmm, misschien mxstream maar bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen,

net eindelijke KPN aan de lijn gehad, het lijkt alsof de modem stuk is. Ze gaan het melden en dan wordt er een nieuwe opgestuurd.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Asus P2B = BX chipset, dus dat is het probleem niet.

Modem defect is idd meest waarschijnlijke, afwachten dus ;)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

hier hetzelfde, maar dan met winxp. Computer startte soms niet meer op (soms wel) boot gaat wel verder als je het modem eruit trekt. Nu istie helemaal heen omdat ik te vaak de drivers heb geinstalleerd. Wordt dus eerst eens het modem op de laptop testen. Ik vermoed dat het modem wel goed is. Zit overigens op een k7s5a mobootje....
Pagina: 1