Toon posts:

Overklok P II 400 - Volts problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het spelen en aan het checken in hoeverre mijn pc overgeklokt kan worden, de CPu wel te verstaan.

Probleem: Ik kan mijn voltage niet verhogen via Dipswitch of Bios, dus moet ik het handmatig gaan doen door:
Mijn slot cartridge een beetje aan te passen, om precies te zijn. Het bedekken van de pins A121, A119 en B 119, zodat ie erg blij 2.2 volt krijgt. Probleem alleen is Tape bevat chemicalien die me pins kunnen gaan laten wegrotten, wat kan ik het best gebruiken om ze te bedekken?

vraag 2: ik heb nou een dual Fan op me CPU staan, is dat genoeg als ik wil overklokkenm van een p II400 naar een FSB van 124 naar 496 mhz?

Verwijderd

Gebruik nagellak!

pas wel op dat je 200% zeker weet dat alle pinnen weer geen kontact kunnen gaan maken na montage. Als bijv. PIN 29 langzaam contact maakt krijgt je cpu opeens een voltage van >3Volt voor zijn kiezen en dat vindt die niet zo leuk! Maar in praktijk komt dit zelden voor.

Ik heb het zelf gedaan, en het trukje werkte uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
Nagellak, das idd een prima optie, ik haal mijn zaterdagavond setje wel even uit de kast, zit vast wel nagellak bij :)).

Maar denk je dat die dual van die ik nu hanteer op me CPU genoeg is? Ik weet trouwens niet eens hoe heet die nu is me CPU, ik heb een asus P2B moederbord, maar volgens mij staat er in me BIOS onder CPU temperature, N/A heb natuurlijk geen indicatortje aangesloten lijkt mij.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Klopt geen indicator voor temp. Kan je overal bestellen voor iets van 15 piek. En ik heb het met mijn Celeron 300 wel met tape gedaan :) werkte zeker voor 1.5 jaar prima en als ik hem er weer in zou doen nogsteeds. :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.