Netwerk vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik zit op de TU/e en ik heb problemen om op het netwerk te komen (en de helpdesk weet het ook niet meer). Nou ben ik dus wat aan het prutsen en nou heb ik wat vraagjes.
We hebben een NT server en een nvell server waar ik allebei toegang tot heb.
Als ik opstart krijg ik of de melding dat er geen DHCP server gevonden kan worden of mijn PC crasht bij het uitvoeren van het NT script ...
(Waar dient WINS eigenlijk voor?)

Geinstalleerd:
Client for microsoft networks
Client for netware networks
NIC
IPX/SPX
TCP/IP
File and printer sharing

Nog wat andere vraagjes:
Client for Microsoft networks
- wat is het verschil tussen 'quick logon' en 'restore connections'.

File and printer sharing:
- via TCP/IP of via IPX ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gebruikt die Novell server TCP/IP? zo ja dan zou ik ipx/spx vrolijk uitzetten. Probeer eerst eens met 1 client of je wel op je netwerk kan komen, dus met een m$-client of een Novell-client. Lukt dat, dan kun je ze alle twee weer proberen, lukt dat niet zou ik maar eens gaan denken aan een nieuwe installatie

• Chemist
Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

Ik heb dus alleen problemen om op de NT server te komen, de novell server gaat goed (weet niet of ie TCP/IP of IPX/SPX is).
Verder krijg ik ook gewoon een IP adres en kan ik ook printen via een printer die via het NT netwerk word beheerd.
Mijn netwerkschijf kan ik echter niet bereiken.

Verse installatie heeft geen effect (asl 2x geprobeerd).

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik weet niet wat je kennis van NT is, maar anders is dit wel handig.
net use driveletter: \\servernaam\c$
C drive is default een hidden ($) share...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik heb hier toevallig dezelfde opzet draaien.
Novell inloggen. FILE/PRINT over Novell.

NT voor de postkantoren

De Home DIR van de gebruiker heb ik op de Novell servers staan, weet je zeker dat deze bij jullie op de NT staan?

• Chemist
Da's wel leuk, maar als ik niet kan inloggen op het NT netwerk kan ik ook geen toegang krijgen ....

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hoogst waarschijnlijk is de novelldoos een ipx/spx. WINS is windows internet name services en houd naamgeving bij. Gezien dat tcp/ip de standaard is voor NT denk ik dat je een statisch ip adres nodig heb. En zet wins niet via dhcp, schakel het uit als je het niet nodig heb.

Het verschil tusssen snelle aanmelding en aanmelding met herstel van netwerk verbindingen is dat bij de eerste niet naar de netwerkverbindingen gekeken zal worden, en bij de tweede alle verbindingen eerst gecontroleerd zullen worden (duurt langer en kan foutmeldingen geven).

Meh ...

• Chemist
En file en printersharing: moet dat via IPX/SPX of via TCP/IP ?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 10:28 schreef Chemist het volgende:
Da's wel leuk, maar als ik niet kan inloggen op het NT netwerk kan ik ook geen toegang krijgen ....[/quote]Raar hoor:? Ik heb thuis ook hybride Novell/NT LAN draaien, maar geen problemen om de NT server of de Novell server te benaderen.
Werk je misschien met NT Workstations? En zo ja, zijn deze dan al lid gemaakt van het NT domein?

Heal the internet ...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 10:35 schreef Chemist het volgende:
En file en printersharing: moet dat via IPX/SPX of via TCP/IP ?[/quote]Moet met beide kunnen.

Heal the internet ...

• Chemist
We hebben gewoon Win9x machines en twee netwerken (NT en novell)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 10:38 schreef Chemist het volgende:
We hebben gewoon Win9x machines en twee netwerken (NT en novell)[/quote]Pffff, wordt moeilijk allemaal. Zijn de user accounts en passworden op de Novell en de NT server wel gelijk? En daarmee bedoel ik natuurlijk ook de hoofdlettergevoeligheid van het wachtwoord.

Misschien wordt het tijd om NT in de NDS te importeren! >:)

Heal the internet ...

• Chemist
Ja, de usernames en wachtwoorden zijn gelijk. Sterker nog, op de PC van mijn collega kan ik zonder problemen inloggen. (ik heb ook al van socket en kabel gewisseld maar dat is het probleem ook niet)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 10:46 schreef Chemist het volgende:
Ja, de usernames en wachtwoorden zijn gelijk. Sterker nog, op de PC van mijn collega kan ik zonder problemen inloggen. (ik heb ook al van socket en kabel gewisseld maar dat is het probleem ook niet)[/quote]Wat is het ip adres van je probleem machine eigenlijk? Wijkt dit af van de reguliere ip-ranges? (dit omdat je in de originele posting aangeeft problemen met DHCP te hebben)

BTW ik ga zo naar cursus en ben dan pas vanaf morgen (7:00-11:00) weer op kantoor. Dus als je geen reply van me ontvangt, dan spijt het me...

Heal the internet ...

• Chemist
IP adres is niet afwijkend ...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 10:56 schreef Chemist het volgende:
IP adres is niet afwijkend ...[/quote]:? kun je de NT server wel pingen?
Het lijkt me sowieso wel raadzaam om een ipconfig /release te geven en daarna weer een renew. Mare wat gebeurde er toen je de netwerkkaart van je collega met die van jou wisselde? Had zijn PC nog steeds geen problemen en je jouwe wel? Of was het probleem nu verhuist?
Ik neem aan dat je optie 1 bedoelt, maar dat was uit je vorige posting niet helemaal duidelijk voor mij...

Ik ga nu er vandoor, dus morgen lees ik wel of je probleem opgelost is.

Persoonlijk lijkt (nog) een complete herinstallatie het beste alternatief (misschien kun je nog ff de harde schijven wisselen met die van je collega?)

Nou ja suc6 iig!

Heal the internet ...

• Chemist
Nee, ik heb alleen kabel en socket (in de muur) verwisseld en toen bleef ik het probleem houden...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Goeiemorgen, FoolZero in da House (tot 11:00)!!!
Zoals ik het nu zie is er dus een kans, dat het netwerkkaartje rot is. Als het mogelijk is moet deze kaart omgeruild worden met een kaart waarvan je zeker bent, dat deze werkt.
Over wat voor netwerk hebben we het eigenlijk? Toko ring of etternet?

Heal the internet ...

• Chemist
Netwerkkaartje is denk ik niet rot, want dan zou ik er op andere machines geen last van moeten hebben (of er moeten meerdere rotte kaarten zijn) en we hebben het over het wonderschone etternet.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Check ook even of je niet direct op een poort van en Cisco Switch terrecht komt..

Als dat het geval is dan moeten ze de optie Portfast aanzetten. Doen ze dit niet dan duurt het te lang voordat je een connectie krijgt en dat vind zeker de novell client helemaal niet grappig..

als het een cisco swtich is en je hebt een 3-Com 3c905 dan zou het daar wel eens kunnen zitten trouwens, die vinden elkaa rniet lief.

IP Rocks

Pagina: 1