Toon posts:

Computer stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Athlon 750 met een 300 Watt voeding in een big-tower kast. Nu laat ik 'm regelmatig aanstaan, o.a. voor DPC. Alleen heb ik een probleem. Dat ding maakt een klereherrie ! Hebben jullie enige tips ? Waar kun je bijvoorbeeld low-noise kasten en voedingen kopen ?

Rocco

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Ik heb in mijn kast een stuk of 22 fans hangen. Gezamenlijk maken die een onwijze teringherrie (maar wel koud).
Nu ben ik van plan een baybus te maken om mijn fans te regelen. aan, uit of zachtjes.
Voor meer info: www.fanbus.com

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb zelf in mijn server (486 die 24/7 aan moet blijven) de ventilator van de voeding vervangen door een uit een ouwe sloop Tulip server. Dit is meestal het luidruchtigste element.

Ik zou zeggen, sloop die voeding eens open en kijk of je ergens een low-noise fan in die maat kan krijgen. Moet op zich erg makkelijk zijn bij conrad ofzo.

de betaler vervuilt

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20
ik heb in mijn router (486) helemaal geen fan meer zitten. Dus die hoor je helemaal niet meer alleen met opstarten. Maar ja daar heb jij niks aan want ik denk dat een 300 watt voeding er wel 1 nodig heeft :(

Verwijderd

Zag laatst in een ander topic een hele mooie site om je computer stiller te maken.
http://www.quietpc.com
Denk dat je daar vast wel wat kan vinden om je computer wat stiller te krijgen.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om de herrie in je PC te verminderen kun je proberen om je fans minder hard te laten draaien.
Dit kun je doen door:
- Fan aansluiten op 5 V ipv 12 V hierdoor draait hij minder hard, maar sommige fans hebben een minimale spanning nodig om te draaien/opstarten.
- 2 Fans in serie te zetten waardoor iedere fan maar 6 volt krijgt
- Spanningsregelaar ertussen te zetten (kun je zelf de spanning afregelen)
- Betere/geruisloze fans te kopen
- Fan aan/uitschakelen dmv tempsensor
- Fans met ingebouwde temp sensor die harder gaan draaien indien het warmer wordt (NTC ingebouwd)

Zie:
www.papst.de voor goede fans, wel heel duur
www.conrad.nl voor spanningsregelaar en regelunit (computer, computertoebehoren)
www.ned-cool.nl zie de digitaldoc2

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen proberen is om je stereo installatie wat harder te zetten. Hierdoor hoor je je 'puter wat minder. Een groot voordeel hiervan is dat het een niet zo'n dure oplossing is. B-)

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Denk ook aan geluidsisolatieplaten tegen de binnenkant van je kast. HDD's maken namelijk ook best een teringherrie. Overdag hoor je ze neit, maar als je probeert te pitten wel!
Je kunt ze wel a la APM uit laten zetten, maar daar komt het met een dnetc toch niet van :)

Verwijderd

Topicstarter
Kumpel: Zou je niet eens aan je werk gaan jonguh. Anders zal ik eens even je scripjes + source code van de server af mikken. :)

Groeten, Rocco

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 11:26 schreef !Rocco het volgende:
Kumpel: Zou je niet eens aan je werk gaan jonguh. Anders zal ik eens even je scripjes + source code van de server af mikken. :)

Groeten, Rocco[/quote]Pas op! Zo meteen ga ik m'n kont 25 meter verplaatsen en kom ik naast je zitten!! >:)
Eens kijken of je dan nog lacht (8> (8> (8>

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:45
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zo meteen ga ik m'n kont 25 meter verplaatsen en kom ik naast je zitten!! >:)
Eens kijken of je dan nog lacht (8> (8> (8>[/quote]eeeiiiuuuwww LOL
Pagina: 1