Lekstroom/kortluiting via tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik had een poosje geleden een tv-kaart (Pinnacle PCTV-PRO) gekocht, waar ik niet veel aan had omdat het antenne signaal niet sterk genoeg was :'( . Dat is nu opgelost en ik kan mijn kaart weer gebruiken.

Ondertussen heb ik een nieuwe pc, en heb de tv kaart daar in gezet.
De antenne op de kaart aangelsoten en toen in de meterkast voelde ik ff een klein stroompje door mijn vinger gaan toen ik de (stalen)buitenkant van de connector vast had. Dat was maar ff en heb de stekker gewoon in de contactdoos in de meterkast gestopt.
Heb de hele avond (uur of 4 ofzo) naar zenders gezocht.

Toen ik terug kwam van mijn werk was hij dus klaar en ik ga wat zappen en kijken en ineens, pats kamer donker :( .
Naar beneden gegaan, schakelaar weer proberen terug te zetten, maar knalt er steeds weer uit :( .

Ik heb toen de coax stekker van de kabel naar mijn pc er uit de contactdoos in de meterkast gehaald en de schakelaar weer proberen terug te zetten, dit wou nu wel.

Als ik daarna de stekker van de coax kabel weer wil aansluiten, knalt hij er weer uit. ik had de stekker er nog niet eens helemaal in, alleen de mantelverbindingen tegen elkaar.

Dus, als ik mijn coax kabel niet aansluit in de meterkast doet mijn pc en het licht het gewoon, maar zodra ik die kabel wil aansluiten knalt de groepsschakelaar er uit.

Het vreemde is dat ik voor ik ging werken de tv-software naar zenders heb laten zoeken, en toen ik terug kwam uit mijn werk stond mijn pc nog gewoon aan.
Ook in de tijd dat ik de kaart in mijn 'oude' pc had zitten en aangesloten was er niets aan de hand :?

Kent iemand dit probleem en weet iemand evt. een oplossing.

(ps, als dit in een ander forum hoort, move het daar maar heen)

Verwijderd

Ik heb (bijna) hetzelfde probleem gehad. Ik heb voor mijn PC een kanaal versteker zitten, omdat anders mijn signaal voor de tv te zwak is omdat het onderhand 4 keer gesplits is.
Jaartje geleden bij het ombouwen van m'n pc voelde ik ook door de antenne kabel een stroompje lopen, zal wel normaal zijn 'dacht' ik. Maar na verloop van tijd werd mijn signaal zwakker (meer en meer ruis door zowel tv als radio signaal). Na terugkomst van vakantie lag een groep (degene van de signaalversterker) er uit, oorzaak, doorgebrande signaal versterker. Dat geval had blijkbaar altijd al problemen.

Heb nu weer een nieuwe gekocht en heb geen last meer van een 'geladen' antenne kabel.

Kan dat misschien een probleem bij je zijn?

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb er alleen geen antenne versterker er tussen.

En ik voede dat stroompje aan de stekker die ik in de contactdoos in de meterkast doe, het andere eind zat alleen in mijn tv-kaart.
Ik de spanning valt ook uit als ik de pc niet aan heb staan en de stekker in de meterkast wil aansluiten.
:/

[ Voor 72% gewijzigd door InfInIte op 24-12-2002 00:13 ]