• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Voor mijn vakantie in afrika wil ik morgen een zo'n ultra compacte verrekijker kopen. De verrekijker hoeft niet perse voor "2 ogen" te zijn. Wel wil ik de best mogelijk kwaliteit. Prijs is niet echt belangrijk.

Kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten bij het kopen van een dergelijke verrekijker.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
je moet kijken naar wat voor glas gebruikt word. (kar zeiss of nikon bijvoorbeeld)

maakt de verrekijker gebruik van digital imaging? waterbestendig? Nightvision enhancement, zo ja hoe snel is de beschermings filter.

etc. etc. etc.

koop wel een met 2 ogen. is veel beter telescopen zijn namwelijk neit bedoelt als verrekijker en word vrijwel alleen gebruikt in de zeevaart.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
overigens zou ik maar wel een prijs een beetje in gedachte houden want verrekijkers zijn er in alle soorten en maten en kunnen wel met gemak meer dan
$ 10000 kosten. (maar dan heb je ook wel wat :P)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Zorg er ook voor dat de garantie zeker in orde is, en dat er niet te veel vervelende kleine lettertjes ontsnappen aan je ogen.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Thanx jongens. Ik heb er inmiddels een kunnen lenen. De Minolta Activa 8x25 WP 5.5. Mooi klein dingetje. Ik kan hem eventueel overnemen...

Verwijderd

als ik jou was zo ik ook een nachtkijker meenemen helemaal als je ook luipaarden en andere nachtdieren zou willen zien.

Is ook een aanrader voor als je s'nachts naar de plee moet :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 17:14 ]

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Trebbors

Failure is no option!

Anders moet je eens gaan kijken bij de Spy Shop in Amsterdam-West!

http://www.spyshop.nl/

[ Voor 17% gewijzigd door Trebbors op 25-12-2002 17:34 . Reden: URL ]

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
hmmm, zo'n nachtkijker is idd wel de moeite waard!! Dat s'nachts naar de plee verhaal, heb ik idd gehoord... Deze jongen gaat gewoon voor de fles ;)
Pagina: 1