Toon posts:

Advies gevraagd voor geluidskaart (tot € 100,-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe geluidskaart aanschaffen. Aangezien ik een vrij prijzige stereo installatie met boxen heb staan,(5x100W uitgang +150W sub) heb ik geen zin om een nieuw dolby setje te kopen. Dus heb ik alleen een kaart nodig.
Dit kaartje moet aan een paar vrij simpele eisen voldoen, nl. een optische of coaxale uitgang met dolby ondersteuning; goeie geluidskwaliteit :+ en niet te duur (maximaal tot €100,-).

Ik heb nu zelf een paar kaartjes uitgezocht en kom ik uit op de volgende:

Creative digital 5.1 geluidskaart
- Ben er bij deze nog steeds niet uit of deze nu wel of geen optische uitgang heeft. zal wel niet,

Creative SB Live Player 5.1
- Kom er bij deze kaart ook niet achter of deze nu wel of niet een optische uitgang heeft.

Terratec Soundsystem Sixpack 5.1
- Enige kaart waarvan ik zeker weet dat een optische uitgang aanwezig is.
Maar ken het merk zelf niet.

Nu is mijn vraag dus welke ik het beste kan combineren met een Kenwood KRF-V5050D-S receiver.

Ideeen altijd welkom :*)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, ik heb zelf de combinatie SoundBlaster Audigy Platinum en een Philips FR966 draaien. Gaat prima. :)

Terratec heeft een goede geluidskwaliteit alleen de driver ondersteuning is minder. Volgens mij hebben de beide Creative kaarten geen optische uitgang, maar helemaal zeker ben ik er niet van. Mijn Audigy Platinum heeft er wel 1, maar die zit niet op de kaart zelf maar op de meegeleverde bracket.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

creative heeft geen optische uitgang.
btw.. een optische uitgang hoeft niet altijd meerkanaals ondersteund te zijn (en je reciever ook niet dus)

een terratec lijkt me stuk beter in kwaliteit dan een creative live, alhoewel de audigy een stuk beter presteerd. Over de hercules durf ik mijn mening niet te spuien, aangezien ik em niet goed heb kunnen beluisteren.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De hercules game theater xp 7.1 heeft een optische en een coaxiale uitgang. Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit wel goed.

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 19:02
(jarig!)
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 22:57:
Ik wil een nieuwe geluidskaart aanschaffen. Aangezien ik een vrij prijzige stereo installatie met boxen heb staan,(5x100W uitgang +150W sub) heb ik geen zin om een nieuw dolby setje te kopen. Dus heb ik alleen een kaart nodig.
Dit kaartje moet aan een paar vrij simpele eisen voldoen, nl. een optische of coaxale uitgang met dolby ondersteuning; goeie geluidskwaliteit :+ en niet te duur (maximaal tot €100,-).

Ik heb nu zelf een paar kaartjes uitgezocht en kom ik uit op de volgende:

Creative digital 5.1 geluidskaart
- Ben er bij deze nog steeds niet uit of deze nu wel of geen optische uitgang heeft. zal wel niet,

Creative SB Live Player 5.1
- Kom er bij deze kaart ook niet achter of deze nu wel of niet een optische uitgang heeft.

Terratec Soundsystem Sixpack 5.1
- Enige kaart waarvan ik zeker weet dat een optische uitgang aanwezig is.
Maar ken het merk zelf niet.

Nu is mijn vraag dus welke ik het beste kan combineren met een Kenwood KRF-V5050D-S receiver.

Ideeen altijd welkom :*)
De Creative SB Live Player 5.1 heeft iig geen optische uitgang. Dat weet ik zeker.

Terratec geluidskaarten zijn over het algemeen van goede kwaliteit (Er zijn veel tweakers die Terratecs hebben) Ze kunnen makkelijk concurreren met de Creative kaartjes. Terratec wordt veel gebruikt door professionals.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan nemen we maar een SoundSystem SiXPack 5.1+. Nu hopen dat er morgen nog een of andere winkel dit spul op voorraad heeft, hoef ik tenminste niet te wachten tot na de kerst:)
Een of andere kerel bij een pc shop in Deventer beweerde vandaag trouwens dat DTS en Dolby Digital gewoon heel simpel over een 4.1 kaartje zou kunnen. Nu heb ik er niet heel erg veel verstand van, maar weet toch wel bijna zeker dat 5.1 niet over 4.1 kan 8)7

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw Tobias.. de terratec worden gebruikt door SEMI-professionals
(sorry, ik kan het niet laten)
kijk maar eens naar egosys, RME, nuendo, pro tools
maar dat is een beetje te off-topic nu :)

terratec suits fine! :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 23:14:
Goed, dan nemen we maar een SoundSystem SiXPack 5.1+. Nu hopen dat er morgen nog een of andere winkel dit spul op voorraad heeft, hoef ik tenminste niet te wachten tot na de kerst:)
Een of andere kerel bij een pc shop in Deventer beweerde vandaag trouwens dat DTS en Dolby Digital gewoon heel simpel over een 4.1 kaartje zou kunnen. Nu heb ik er niet heel erg veel verstand van, maar weet toch wel bijna zeker dat 5.1 niet over 4.1 kan 8)7
dts wil niet altijd zeggen dat het 5.1 is.. :Y)
het licht maar net aan wat je kaart ondersteund en hoeverre het digitale en analoge gedeelte is.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Hercules Fortissimo III 7.1

Heeft de volgende modi:
2
2.1
4
5.1
6.1
7.1
Allemaal analoog, maar bovendien ook nog een optische uitgang. Het mooie van deze kaart is dat hij geleverd wordt met PowerDVD EX ofwel de 7.1 kanaals versie van PowerDVD.
Check linkje
Owja, de kaart is zo duur.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

MBV

De creative heeft verschillende versies. Als je een beetje wilt modden: er is dacht ik altijd een coax uitgang aanwezig bij de live, maar dan met pinnetjes achterop de printplaat. Tulpstekkertje in een bracket en klaar. En soms wordt hij gewoon geleverd met optische uitgang. Onder de €100 kan je ook een sb audigy player kopen. bij de specs op www.paradigit.nl staat het erbij: 6 kanaals s/pdif uitgang.

edit:
op http://www.soundblaster.com/products/sblive/specs.asp staat dat de live ook 6 kanaals s/pdif out heeft. dus als je iets hebt gemod zou het moeten werken

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 24-12-2002 12:33 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hoontech maakt ook expansion boards voor sblive's dacht ik

Pagina: 1