[dremel] stuk door frezen in hout?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 23:07
zit ik ff lekker te frezen in een stuk mdf met een opzet bovenfrees op m'n nep-dremel,

stopt ie opeens! pokke ding, dus ik dacht dat er een klap stof in dat ding was gekomen (mdf stoft nogal) ff openschroeven maar niks te zien.

nou blijkt dus dat een een aantal spoelen zijn doorgesmolten!
valt dit onder garantie denken jullie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Tuurlijk, als je er een freesje voor kunt krijgen (origineel) dan moet hij daar ook tegen kunnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
das wel zo ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65410

Dit soort posts horen hier niet, dan zullen nog veel stomme posts volgen. Post alleen iets als het daadwerkelijk iets nieuws aan het topic toevoegd. Niet dat je het er mee eens bent.

*deze post is ook overbodig maar ik probeer het een beetje op niveau te houden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32
Anoniem: 65410 schreef op 23 December 2002 @ 22:49:
[...]

Dit soort posts horen hier niet, dan zullen nog veel stomme posts volgen. Post alleen iets als het daadwerkelijk iets nieuws aan het topic toevoegd. Niet dat je het er mee eens bent.

OMG, het is de moraal ridder 8)7

Hoe lang heb je hem al? Ik zou zowiezo terug gaan naar de winkel en uitleggen wat er gebeurd is. Is er iets te zien van het feit dat je hem open hebt gemaakt? Anders kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
ik zie er zelf niks aan dat ie al open is geweest dus dan denk ik dat ik maar ff terug ga, nu nog ff het bonnetje zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is dit niet meer wat voor SG (vanwege garantie e.d.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
Chainsaw schreef op 23 december 2002 @ 22:54:
ik zie er zelf niks aan dat ie al open is geweest dus dan denk ik dat ik maar ff terug ga, nu nog ff het bonnetje zoeken...
Die is idd wel handig ja. :)
Hoe lang heb je hem al?

Edit:
Pastasaus schreef op 23 December 2002 @ 22:57:
is dit niet meer wat voor SG (vanwege garantie e.d.) ?
Mwa, ja misschien wel ja.....
Edit2:
Bij nader inzien vind ik hem toch hier thuis horen... :P

[ Voor 34% gewijzigd door FitNiX op 23-12-2002 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59259

mijn (nep) dremel wordt snel warm als ik bijvoorbeeld in ijzer slijp. Dan komt er rook uit de fentilatiegaten en is het ding super warm! Dan moet je hem gewoon even 30 min laten liggen en dan kan je gewoon weer verder gaan.

Waarschijnlijk is dit ook gebeurt bij die van jou, maar heb jij de rook niet goed gezien omdat mdf erg veel stof afgeeft! En dan branden de spoelen door ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
Anoniem: 59259 schreef op 23 December 2002 @ 23:01:
mijn (nep) dremel wordt snel warm als ik bijvoorbeeld in ijzer slijp. Dan komt er rook uit de fentilatiegaten en is het ding super warm! Dan moet je hem gewoon even 30 min laten liggen en dan kan je gewoon weer verder gaan.

Waarschijnlijk is dit ook gebeurt bij die van jou, maar heb jij de rook niet goed gezien omdat mdf erg veel stof afgeeft! En dan branden de spoelen door ja...
Dan nog mag dat toch niet gebeuren :? Of wel.
Ik heb met mijn "echte" Dremel daar gelukkig geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

een dremel is geen frees apparaat, okee er bestaan hulpstukken voor, maar dat is dus voor tegels bedoelt. Je had zelf ook nog wel kunnen bedenken dat dat ding finaal doorbrand als je het zo belast. Voor zult soort werkzaamheden moet je een echte frees gebruiken, geen dremel (daar zit maar een simpel elektromotortje in, niet zo'n ding uit een freesmachine die daarvoor zijn ontworpen). Maarja ik zal het wel weer verkeerd zien neem ik aan ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Vergeet ook niet dat MDF wel gemakkelijk te bewerken is maar veel van een machine vergt. Het is en blijft geperst papier met veel lijm. Door de hoge toeren wordt de lijm erg taai en moeilijk te 'snijden'. Zelfs een gewone huis-tuin en keuken frees slijt snel bij diep-frezen in MDF. (* nightowl kan het weten na 3 jaar verbouwing !)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
nouja ik ben de bon kwijt en heb al weer een nieuwe dremel gekocht, tsja geen dag zonder dremel he

en morgen ga ik een echte 850W bovenfrees halen om he klussie af te maken, met natuurlijk pics op got :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 65410 schreef op 23 december 2002 @ 22:49:
[...]

Nou nou nou .. dit is dan nog wel een normale vraag die niks met seks/bier of pics te maken heeft ... als je er zoveel aan wil doen begin ff ergens anders

edit nou ja .. wel pics dus 8)7
nofi

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 23-12-2002 23:49 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
het schiet me nou ineens te binnen, wat was je ermee aan het doen??
Kantje aan het breken of echt sleuven aant freezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
sleuven frezen hoezo
Pagina: 1