[Canon IXUS] Ervaringen Canon support?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een digital IXUS v3, via www.camerahuis.nl besteld en hij bevalt uitstekend. Echter één maar...., er zit een dooie pixel op mijn LCD. Aan camerahuis gevraagd wat ik kon doen:

1. Opsturen (direct naar canon!) met de kans dat de camera met een ander defect terugkomt (zou wel een voorkomen)
2. Genoegen nemen met een mooie 'altijd blauw pixel' :(

Vandaag naar canon gemaild en deze gaven aan dat ik hem maar op moest sturen:

[quote]
Geachte lezer,

Camera zou terug moeten worden gestuurd naar Canon Roosendaal. U zou de camera
via de winkel kunnen retourneren samen met de kopie aankoopbon. (val stoot of andere schade uitgesloten)

Met vrienddelijke groet,

Canon Helpdesk
[\quote]

Nu wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met de service afdeling van canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

De Digital Ixus van m'n vrouw vertoonde op een gegeven moment problemen met zoomen; de lens leek wat te haperen bij in- en uitzoomen.

Dus de camera op laten sturen door EEN fotograaf (de camera is online besteld) die ook canon levert. Dit gebeurde binnen de garantietermijn. Het enige was dat we wel zelf voor de verzendkosten moesten opdraaien (niet zo vreemd denk ik in deze situatie). De camera is netjes gerepareerd weer terug gekomen zonder extra problemen.

M'n 'zwager' heeft een S10 die ook dode pixels vertoonde (op het CCD). Hij heeft de camera ook opgestuurd en weer terug gekregen zonder mankementen. Bij hem heeft het trouwens wel een paar weken (stuk of 6) geduurd.

Maar je hebt het dus over een blauwe pixel. Je hebt het ook over je LCD.

2 vragen:

1) WAAR zit die pixel? Het kan best zijn dat je er misschien nagenoeg geen last van hebt
2) Zit hij echt in het LCD? en niet in het CCD? (mensen halen dit nogal eens door elkaar. Of jij dat doet, weet ik niet; ik vraag het voor de zekerheid)
Bij het CCD is het gemiddeld een stuk storender denk ik... Mgoed, dat moet je voor jezelf bepalen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het alleen de LCD is zou ik me er niet zo druk om maken.
Je hebt kans dat je een nieuwe krijgt met dooie pixels op de CCD, dus is dat het risico waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik heb 2 weken terug aan canon gevraagd wat zij aan dode/hot pixels toelaten. het antwoord was: op het ccd 0 en op het lcd 0.01. Ik denk dat dit 0.01 % is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reparatie service van Canon is vrij goed. Nooit echte klachten gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ik had er ook 1 in germany gekocht gewoon in een winkel daaro en die had ook een dode pixel die had ik gewoon opgestuurd rechtstreeks naar repair centrum had hem in 2/3 weken terug ik baalde daar ook van... :(

canon ixus v ..

ik zag hem het ergste wanneer ik in het donker foto's maakte .. maar als je goed keek zaten ze ook op gewone lichte foto's

[ Voor 22% gewijzigd door _MaLa_ op 25-12-2002 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 25 December 2002 @ 00:58:
Maar je hebt het dus over een blauwe pixel. Je hebt het ook over je LCD.

2 vragen:

1) WAAR zit die pixel? Het kan best zijn dat je er misschien nagenoeg geen last van hebt
2) Zit hij echt in het LCD? en niet in het CCD? (mensen halen dit nogal eens door elkaar. Of jij dat doet, weet ik niet; ik vraag het voor de zekerheid)
Bij het CCD is het gemiddeld een stuk storender denk ik... Mgoed, dat moet je voor jezelf bepalen uiteraard.
Die blauwe pixel zit dus op de LCD, niet op de CCD. Hij zit rechtsboven, in het midden van het midden.... Ja echt storend is ie niet. Ik zit dus nog in dubio wat ik er mee doe. Ik heb laatst ook nog wat testjes gedaan om dooie pixels op de CCD te vinden, maar vooralsnog heb ik er geen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
marteltor schreef op 25 december 2002 @ 12:45:
ik heb 2 weken terug aan canon gevraagd wat zij aan dode/hot pixels toelaten. het antwoord was: op het ccd 0 en op het lcd 0.01. Ik denk dat dit 0.01 % is???
0 hot of dead pixels op de ccd is hun garantie?! DAMN, da's echt wel goed dan. Hebben ze er toevallig ook effe bijgezegd met welke sluitertijd dat moest zijn dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
poohbeer schreef op 27 December 2002 @ 14:23:
[...]

0 hot of dead pixels op de ccd is hun garantie?! DAMN, da's echt wel goed dan. Hebben ze er toevallig ook effe bijgezegd met welke sluitertijd dat moest zijn dan?!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Geachte lezer,

In de CCD chip geen enkele en op het lcd mag de uitval niet meer bedragen dan 0.01 ongeveer.
U kunt de camera zelf ter reparatie aanbieden of laten doen.
Adres Canon  Benelux NV  Borchwerf 27  4704  RG  Roosendaal
Indien garantie kopie aankoopnota meezenden in de doos, anders is het richtbedrag van de reparatie prijs 135.68 euro
(u krijgt bij de camera altijd een prijs opgave.)
(val/stoot of andere schade uitgesloten)
Graag het serienummer voor uzelf noteren en een goede klachten omschrijving mee zenden.
Aangetekend verzenden is een optie.

Met vriendelijke groet,

Canon Helpdesk
dat zeiden ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft problemen met zijn Canon Ixus. Deze moet ter reparatie terug naar Canon.

Hij beweert contact te hebben gehad met de helpdesk en deze vertelden hem dat de reparatie, onafhankelijk wat er aan de hand is, MINIMAAL 180 Euro zou gaan kosten.

Wie heeft ervaringen hiermee of weet een andere oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja: hij heeft geen garantie...meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 13:56:
Een vriend van mij heeft problemen met zijn Canon Ixus. Deze moet ter reparatie terug naar Canon.

Hij beweert contact te hebben gehad met de helpdesk en deze vertelden hem dat de reparatie, onafhankelijk wat er aan de hand is, MINIMAAL 180 Euro zou gaan kosten.

Wie heeft ervaringen hiermee of weet een andere oplossing?

Bedankt!
Canon rekent (volgens mij, gelukkig geen ervaring mee) een vast bedrag voor het repareren van een camera, onafhankelijk van het probleem. Als ik me goed herinner zou dit best weleens 180 euro kunnen zijn. Wanneer de camera echter nog onder garantie zit, doen ze het, mits er geen abuse aan te tonen is, gratis.

Hoe lang heb je deze camera nu? En wat is ermee aan de hand? Ik hoop dat je niet de beruchte e13 hebt, dan ben je vrij zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Buiten de gestelde garantie termijn zijn de kosten inderdaad hoger. Canon heeft een vaste prijslijst wat betreft reparaties, hou ouder/luxer het apparaat des te hoger zijn de kosten. De ene klant heeft er baat bij omdat de vaste kosten misschien lager zijn dan de werkelijke, de ander betaalt juist meer. Zo werkt het nou eenmaal bij Canon, tenzij je garantie hebt natuurlijk.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCaS schreef op 18 March 2003 @ 14:00:
[...]

Canon rekent (volgens mij, gelukkig geen ervaring mee) een vast bedrag voor het repareren van een camera, onafhankelijk van het probleem. Als ik me goed herinner zou dit best weleens 180 euro kunnen zijn. Wanneer de camera echter nog onder garantie zit, doen ze het, mits er geen abuse aan te tonen is, gratis.

Hoe lang heb je deze camera nu? En wat is ermee aan de hand? Ik hoop dat je niet de beruchte e13 hebt, dan ben je vrij zuur.
Het vaste reparatie bedrag voor de Digital ixus serie bedraagd 135 euro.
Dit is inclusief BTW/ en verzend en retour kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 20:07:
[...]

Het vaste reparatie bedrag voor de Digital ixus serie bedraagd 135 euro.
Dit is inclusief BTW/ en verzend en retour kosten.
Bedankt. Het is kennelijk niet anders...misschien is het mogelijk om hem bij de plaatselijke fotoboer voor minder te laten repareren, maar deze zijn er niet zo happig op. 'Stuur maar op!' zeggen ze allemaal. Dat moet 'ie dan maar gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om maar ff verder te gaan in dit topic...

Vandaag een Canon Digital Ixus 40 ontvangen via pixmania.nl (is een frans bedrijf)

Heb ik op mn LCD een dode (rode) pixel :(

Ik heb op de site al gelezen dat ik hem zelf naar Frankrijk moet terugsturen en dat de verzendkosten voor mij zijn :(

En dat de reparatie 15 dagen tot 3 maanden kan duren :(

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Opsturen of met de dooie pixel leren leven. Als het alleen op de LCD is valt het wel mee lijkt me.
Omdat de camera uit Frankrijk komt denk ik niet dat je hier in NL support kan krijgen, maar je zou het kunnen proberen door de helpdesk eens te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sanderhummel: je kickt hiervoor een topic van bijna 2 jaar oud. Inmiddels is er een nieuw subforum gekomen, Fotografie, waar o.a. dit topic is te vinden: Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3
Dus kan je je vraag daar beter stellen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.