Ik heb een P III 500 draaiende op een Chaintech 6BTS moederbord.
De huidige 20 GB HD werd wat klein, dus maar een nieuwe HD gekocht, namelijk de Western Digital 80 GB 8 MB cache...
Je raadt het al, deze HD werd niet herkend.
Geen probleem (dacht ik), we gooien er een nieuwe bios op.
Even rondgezocht op internet en op de website van chaintech vond ik een biosupgrade. Hierna herkende hij de HD nog niet.
Nog even verder gezocht, en dan vond ik een gehackte BIOS die normaal tot 128 GB zou aan moeten kunnen.
Na flashen en testen, nog steeds niet.
Ja, de HD is niet defect, dat heb ik getest in een andere pc, waar ze wel herkend wordt.
Heb ook op de verschillende manieren ze aangesloten (als master met een andere als slave, master enkel op ide kabel, als slave achter een andere schijf) en steeds zelfde resultaat.
Daarom mijn vraag:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit moederbord?
bevestiging dat het niet zal gaan of bevestiging dat het wél moet gaan?
ideëen/tips?
Kan het zijn met die 8 MB cache, dat hij daar problemen mee heeft?
edit: even vermelden dat ze helemaal niet herkend wordt in de bios, dus ook niet als een kleinere schijf
De huidige 20 GB HD werd wat klein, dus maar een nieuwe HD gekocht, namelijk de Western Digital 80 GB 8 MB cache...
Je raadt het al, deze HD werd niet herkend.
Geen probleem (dacht ik), we gooien er een nieuwe bios op.
Even rondgezocht op internet en op de website van chaintech vond ik een biosupgrade. Hierna herkende hij de HD nog niet.
Nog even verder gezocht, en dan vond ik een gehackte BIOS die normaal tot 128 GB zou aan moeten kunnen.
Na flashen en testen, nog steeds niet.
Ja, de HD is niet defect, dat heb ik getest in een andere pc, waar ze wel herkend wordt.
Heb ook op de verschillende manieren ze aangesloten (als master met een andere als slave, master enkel op ide kabel, als slave achter een andere schijf) en steeds zelfde resultaat.
Daarom mijn vraag:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit moederbord?
bevestiging dat het niet zal gaan of bevestiging dat het wél moet gaan?
ideëen/tips?
Kan het zijn met die 8 MB cache, dat hij daar problemen mee heeft?
edit: even vermelden dat ze helemaal niet herkend wordt in de bios, dus ook niet als een kleinere schijf
[ Voor 5% gewijzigd door Kristof op 23-12-2002 22:40 . Reden: toevoeging ]
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone