Toon posts:

Problemen Ramgeheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht onlangs 512MB SDram bij, ik had voordein reeds 256Ram in mijn PC steken,
ik steek de nieuwe 512MB in het eerste slot voor het ram geheugen, en de oude 256MB steek ik in het tweede slot.
Wanneer ik de PC opstart krijg ik te zien dat ik slechts 512MB ram in de pc heb steken, en ook in configuratiescherm:systeem wordt dit vermeld.

Komt dit omdat je niet met 2 verschillende grotes van ram geheugen mag werken?
Of is het mogelijk dat dit slot gewoon kapot is?
Mag ik slot 2 overslaan en ineens in slot 3 proberen?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

veel SDRAM MoBo's ondersteunen met 3 slots MAX. 768MB.. dus 256MB per slot. alles wat vaak daarover komt kan worden gecapped tot 256MB.. (dus dat de helft van je SIMM werkt).

dit is bekend probleem. kijk ff in je handleiding hoeveel mem je MoBo aankan en deel dat getal door de aantal geheugensloten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zijn de overige specs :?

Anyway, dit kan voorkomen als je een geheugenreepje hebt gekocht, waarvan slechts de helft door het chipset geaddresseerd kan worden.

Maar daar was je ook achter gekomen als je zo netjes was geweest om éérst de FAQ's te raadplegen eer je lukraak een topic op GoT achterlaat:
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Waarom probeer je eerst niet alle mogelijkheden/combinaties uit? Je molt er niks mee hoor, als hij het niet pikt dan merk je het wel ;) . Want met een enkele waarneming kunnen we nix mee.