het is geen probleem, het is een uitdaging
Is dat niet gewoon een kwestie van in downloadmanager X voor windows (bijv Getright) een share van je linux bak in te vullen als standaard pad?
open een ssh box
doe wget en copieer de link erachter
je zult toch iets met de hand moeten doen. want helemaal automatich, da bestaat nog niet
of je zult zelf iets moeten maken in de trand van flashget, maar dan client server versie
* Super_ik id krijgt
doe wget en copieer de link erachter
je zult toch iets met de hand moeten doen. want helemaal automatich, da bestaat nog niet
of je zult zelf iets moeten maken in de trand van flashget, maar dan client server versie
* Super_ik id krijgt
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
<stond wat onzinnigs>
[ Voor 85% gewijzigd door peer op 23-12-2002 22:27 ]
Zou ik ook doen, maar de topic starter zegt dat hij zijn redhat server de download wil laten doen, wat nog iets anders is. Zo doet de client de download en slaat die vervolgens op op de server.rb338 schreef op 23 december 2002 @ 22:25:
Is dat niet gewoon een kwestie van in downloadmanager X voor windows (bijv Getright) een share van je linux bak in te vullen als standaard pad?
Lijkt me inderdaad superhandig... maar het zal wel gemaakt moeten worden.
Dus iets als getright, die bij een klik de te downloade url doorgeeft aan de linux server.
Volgens mij is het niet zo moeilijk een scriptje te schrijven dat een txt-bestand inleest en de urls die daarin staan gaat downloaden met wget. Ik zou alleen zelf niet weten hoe je in iets als VB een programma maakt dat de download-functie van bijvoorbeeld IE overneemt bij een klik. Als dat lukt is het een kwestie van de URL toevoegen aan dat txt-bestandje op de Linux compu (desnoods via samba).
Dus iets als getright, die bij een klik de te downloade url doorgeeft aan de linux server.
Volgens mij is het niet zo moeilijk een scriptje te schrijven dat een txt-bestand inleest en de urls die daarin staan gaat downloaden met wget. Ik zou alleen zelf niet weten hoe je in iets als VB een programma maakt dat de download-functie van bijvoorbeeld IE overneemt bij een klik. Als dat lukt is het een kwestie van de URL toevoegen aan dat txt-bestandje op de Linux compu (desnoods via samba).
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Verwijderd
Hmmz, beter zou zijn als dat VB-script een bestandje met 1 URL in een bepaalde directory (op de server) gooit, en dan op de server een scriptje (bash bijv.) dat om de zoveel tijd alle bestanden in die directory verwijderd (verplaatst) en de URLs die erin staan gaat dowloaden.
Zijn er VB-scripters hier?
Ik zie al oplossingen die misschien kunnen werken.Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 22:40:
Hmmz, beter zou zijn als dat VB-script een bestandje met 1 URL in een bepaalde directory (op de server) gooit, en dan op de server een scriptje (bash bijv.) dat om de zoveel tijd alle bestanden in die directory verwijderd (verplaatst) en de URLs die erin staan gaat dowloaden.
Er is dus helaas geen downloadmanager waarin je een "server" op kunt geven.
(dat leek me het makkelijkste, een soort getright waarin je je ip adres opgeeft, evt een password, en wanneer je een download start, hij begint te downloaden zonder verdere acties).
je zou met squid (de http proxy) kunnen gaan klooien, die kun je zo instellen dat ie doorgaat met het downloaden van een bestand, ook al is de client al ermee gestopt.
squid kun je vinden op http://www.squid-cache.org/
squid kun je vinden op http://www.squid-cache.org/
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
je ken ook een webbased proggie maken wat op je RH server draaid waarmee je wget (oid) kan aanspreken en activeren zodat deze download naar een aangegeven locatie
Met DAP 5.0 kan je wel een netwerklocatie opgeven voor het opslaan van de bestanden, Dit kan je doen bij opties--->opslaan in.peter_vos schreef op 23 December 2002 @ 22:50:
[...]
Ik zie al oplossingen die misschien kunnen werken.![]()
Er is dus helaas geen downloadmanager waarin je een "server" op kunt geven.
(dat leek me het makkelijkste, een soort getright waarin je je ip adres opgeeft, evt een password, en wanneer je een download start, hij begint te downloaden zonder verdere acties).
Van getright weet ik dat niet, daar werk ik niet mee.
Verwijderd
Als je simpelweg een netwerklocatie opgeeft waar de bestanden moeten komen heb je nog steeds niet wat de topic-starter zocht, de download stopt namelijk gewoon als je je eigen pc uitzet. En erger: als de 'netwerklocatie' tegelijk je internet-gateway is, betekent dat dat elk bitje eerst een rondje door je LAN maakt. Niet echt effectief.
Met het risico Super_ik deels na te zeggen:
* putty / ssh
* screen
* wget / lftp
* putty / ssh
* screen
* wget / lftp
Pagina: 1