A-open HQ08B Ervaringen??

Pagina: 1
Acties:

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:24
Ik ben van plan morgen een A-open HQ08B te gaan kopen maar nu hoor ik verhalen dat deze kast snel warm wordt als er geen case-fans in geplaatst worden.

Iemand die dat kan bevestigen of andere ervaringen heeft met deze kast?
ik hoor het graag.
Alvast bedankt

(ziet er trouwens wel erg gelikt uit die kast 8) )

Verwijderd

Ik heb er 1, met de hele mikmak van m'n sig erin, die werd met een standaard 80 mm fan voorin zo'n 36/48 C (system/proc) stressed, kamertemp 23C.
Later (toen het van de zomer zo heet was) aan de zijkant een 120mm blazer gezet, scheelde zo'n 6 graden, anders was mijn proc ruim boven de 50 gekomen. Afgelopen kou periode, toen de ruimte waar de PC staat niet boven de 15 kwam, zat de proc onder de 40 8)

Hij kan dus warm worden maar niet overdreven.

Verwijderd

tssss,,,,,,,,
toch niet weer zo'n topic? Wie gaat er naar SM, ben er zelf ff te lui voor...

• Gizmo4ever
  • Laatst online: 19-02 15:24
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 22:53:
tssss,,,,,,,,
toch niet weer zo'n topic? Wie gaat er naar SM, ben er zelf ff te lui voor...
Wat is er mis met dit topic?
Ik vraag of de kast standaart bij normaal gebruik koel genoeg blijft of dat er extra case-fans nodig zijn.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 18:48
ik heb een HQ08, maarre die B versie wasda??
Anyway ik vind em opzich best nice, mocht alleen iets dieper zijn van mij, word namelijk best wel krap zo daar waar al die kabels door heen moeten, IDE kabels/voeding/enz.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Aopen = Aoven

je kan beter voor een Chieftec gaan, ik vind hem echt te krap van binnen (removable mobo tray slokt veeeel ruimte op), wordt veel te snel warm, heb de mijne verkocht inmiddels (na flink gemod te hebben, dat wel)

ohja en als je geen mazzel hebt zit er ook nog eens een voeding in die echt als een stofzuiger herrie maakt

[ Voor 22% gewijzigd door Chiron op 23-12-2002 23:37 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ik vind het ontzettend onhandig kasten die aopen dingen....

hoe de zijkanten open gaan en idd erg krap allemaal.

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 23:37:
Ik vind het ontzettend onhandig kasten die aopen dingen....

hoe de zijkanten open gaan en idd erg krap allemaal.
Dat is zo verholpen, ik heb gewoon die klemmetjes om gebogen en hoef em nu maar erin te 'hangen' en 'n stukje te schuiven.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De_Bastaard schreef op 23 december 2002 @ 23:47:
[...]

Dat is zo verholpen, ik heb gewoon die klemmetjes om gebogen en hoef em nu maar erin te 'hangen' en 'n stukje te schuiven.
je kan het beste de randjes wegdremelen zodat die klemmetjes erin 'gezet' kunnen worden waarna je de zijklep aanschuift

maar het is toch een behoorlijke ontwerpfout, het eerste wat mensen doen als ze een Aopen aanschaffen is die stomme lipjes ombuigen/wegdremelen oid.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Hmmm, ik heb ze er nog gewoon aan zitten hoor :) Kast gaat hooguit 1x per 2 maand los, en dan 2 schroefjes extra los draaien... pff boeit me niet :)

Maaruh, die tempratuur is volgens mij vrij hoog hoor... hier is ie altijd rond de 50 C, AMD Athlon 1,33 Ghz, met Volcano 7+ cooler, is vrij warm geloof ik,ik heb 1 casefan(netje) :P

XXXVI

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Gizmo4ever schreef op 23 december 2002 @ 22:57:
[...]

Ik vraag of de kast standaart bij normaal gebruik koel genoeg blijft of dat er extra case-fans nodig zijn.
Omdat dit soort topics al heel vaak zijn langsgekomen. ;). En het is algemeen bekend dat bigtowers wel het een en ander aan fans nodig hebben.

Ennuh hij bedoelt dus dat je beter ff de Search had kunnen gebruiken :o

Verwijderd

Gizmo4ever schreef op 23 december 2002 @ 22:57:
[...]
omdat de algemene mening van een tweaker bij dit soort dingen is ZOEK HET FF ZELF UIT }:O >:) hier is namelijk het artikel REVIEW voor bedacht :+

• De_Bastaard
Net of dat zo erg is, ff die dingen ombuigen.... :7
Pagina: 1