[sub]i.c.m. HIFI speakers wie heeft het? en wie is echt te..

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Een subwoofer i.c.m. HIFI speakers wie heeft het? en wie is echt te vreden? Maar dan bedoel ik ook echt tevreden en niet genoegen nemen met bepaalde momenten iets te overheersend of andere storende momenten.

Ik heb nl eens een keer een rel gehoord en die was nadrukkelijk aanwezig op bepaalde muziek passages. Nu zal dat wel een kwestie van afstellen zijn maar toch. Hoe krijg je dat dan perfect voor elkaar omdat je zoveel soorten opnames hebt.

Dus wie is er echt seriues te vreden en zet er dan ook even bij welke hifi speakers je hebt en welke sub en welke amp.

Reden: ik heb nu hifi speakers (dynaudio NUANCE) met een rega amp (MIRA). Twee kanaals stereo met een pre - out. Echt heel mooi geluid maar ik wil iets meer bass eraan toevoegen. Ik ben bezig met allerlei "onderzoekjes" en mogelijkheden. Van verbouwen tot een extra sub. Plus in de toekomst toch misschien meegaan met het DTS gebeuren. (DVD video etc)

Dus ik wil niet weten wat voor sub ik moet gaan kopen of bouwen maar hoe de ervaring is en of ik er zelf in kan gaan geloven om een sub in mijn twee kanaals stereo te plaatsen. Ik zoek dus luister ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Fireman op 23-12-2002 22:18 ]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 12-05 15:57
Zelf heb ik de Peerless XLS 10 sub naast mijn B&W Matrix 1 Series 2 speakers... Voornamelijk gekocht voor die heftige passages in films... Vooral in het begin was deze nog te nadrukkelijk aanwezig... Het heeft wel een hele tijd geduurt voordat ik hem helemaal goed afgesteld had. Maar uiteindelijk geen spijt van gehad!

ps. Alles zit op een Sony STR-DB940... Nog steeds een prachtapparaat voor dat geld...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Banzi schreef op 23 December 2002 @ 22:19:
Zelf heb ik de Peerless XLS 10 sub naast mijn B&W Matrix 1 Series 2 speakers... Voornamelijk gekocht voor die heftige passages in films... Vooral in het begin was deze nog te nadrukkelijk aanwezig... Het heeft wel een hele tijd geduurt voordat ik hem helemaal goed afgesteld had. Maar uiteindelijk geen spijt van gehad!

ps. Alles zit op een Sony STR-DB940... Nog steeds een prachtapparaat voor dat geld...
Gaf die sub jou hifi speakers een egaal voller geluid?

Ik heb hier en daar al eens die peerless xls 10 voorbij zien gaan, maar die is :9~ :9~ :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Fireman op 23-12-2002 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:43
Een sub afstellen is best een klus... maar als het goed is gedaan kan het ook in stereo erg goed klinken. Zelf woon ik in een flat, en mijn speakers gaan tot 25hz, dus ik heb er geen ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Banzi schreef op 23 December 2002 @ 22:19:

Afbeeldingslocatie: http://www.tv-dss.com/images/bw801_3.jpg

deze?? :7
als je deze hebt.. is dat toch een kein beetje overbodig..want deze dingen vind ik beter dan de nautilus serie :/

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb deze boxen

Afbeeldingslocatie: http://wwww.dierencentrale.nl/Pages/Test/PCDV0001.JPG
(plaatje is offline)
Ze hebben een ingebouwde actieve subwoofer.

In hifi-stereo wil het een enkele keer gebeuren dat de bas een beetje (te)veel de overhand neemt maar over het algemeen ben ik zeer tevreden.

Het is de Infinity Ouverture MK2.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 26-12-2002 00:49 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb twee subs naast mijn HiFi speakers en ik ben heel tevreden. :)

Speakers : ASW Alpha (Daar zul je weinig info over vinden, maar hun site is www.asw-loudspeaker.com maar de mijne worden niet meer gemaakt.)

Subs : Magnat Omega 380

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/images/magnat_produkte/home/omega_serie/omega380.jpg

http://www.magnat.de/home...ail=142380&area=6&lang=de

Ik heb de Subs afgefilterd op 40 Hz en ben bijzonder tevreden met mijn bass-fundament, aanwezig, maar niet overheersend. Ze kunnen wat zachter als ik wat harder ga spelen, maar dat vind ik niet zo'n probleem als ik dan even moet bijregelen, dat is maar een kleine ingreep op mijn Receiver. (nu nog Sony STR-DB925, wordt een Pioneer VSX-D2011)

Het voordeel is dat ik _altijd_ een stevig fundament in mijn muziek heb, ook al staat mijn Receiver niet zo hard.

Tevens zijn hifi-speakers die _echt_ tot de 20 Hz met een goeide dB verhouding doorlopen slecht te vinden. (Of heel duur) dus ik ben er heel blij mee. :)

Ik ben ook Home-Theater fanaat, dus subs had ik sowieso nodig (hoewel nodig een groot woord is, ;) laat ik het zo zeggen, _ik_ vond het nodig. ;) ) dus dat het in stereo ook zo prettig was, was voor mij een aangename verassing. :)

Nog wat pics:

ASW Alpha + Omega 380:

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/speaker_sub.jpg

Wand :

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/homecinema.jpg

Sorry voor de brakke onderste pic, nieuwe Cam is onderweg. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-12-2002 00:03 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:30

Elvhenk

/me hartje GO

Wat een beeldige voet. En wat een enige inrichting trouwens.

:P

* Elvhenk kijkt ook heel tevreden filmpjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Oja, die witte blokjes piepschuim onder de subs moeten nog vervangen worden en de center moet ook nog een soort van rekje krijgen, maar dat is work in progress, we zitten hier net twee weken (net verhuisd, vandaar) voordat iemand daarover begint. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

vriend van mij heeft Lin Tukan monitors aangevuld met een Rel Strata II. Dit is werkelijk een supercombinatie. Het is wel erg belangrijk om alles goed op en af te stellen, maar daar zijn wel enekel trucjes voor.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Hebben jullie geen last van de plaatsing? voor of achter je luister positie of naast?? Hoor je verschil? Of kan je 'm plaatsen waar je wil?

Dus; als ik b.v. een peerless XLS10 heb is de plaatsing dan belangrijk of is welke plaats al heel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

plaatsing is juist erg belangrijk. Evenals afstelling.

Om de juiste plaats te vinden doe je het volgende: zet de sub op je favoriete luisterpositie. Zet een ceedeetje aan met wat bas erin. Loop je kamer door op zoek naar de plek waar de bas het beste klinkt. Zet daar je sub neer!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

456GT schreef op 24 December 2002 @ 11:08:
plaatsing is juist erg belangrijk. Evenals afstelling.

Om de juiste plaats te vinden doe je het volgende: zet de sub op je favoriete luisterpositie. Zet een ceedeetje aan met wat bas erin. Loop je kamer door op zoek naar de plek waar de bas het beste klinkt. Zet daar je sub neer!
Dit klinkt altijd leuker dan het is, het werkt op zich wel, maar echte basliefhebbers hebben meestal geen sub met geringe afmetingen ;)
Zet jij een kist van een litertje of 100 midden in de kamer omdat hij dan het beste klinkt.
Maw. Dit is meestal geen oplossing, omdat er maar een paar plekken in je kamer zijn waar je dat ding echt kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51612

plaatsing en afstelling is belangrijkste
heb zelf een rel quake II en overheerst niet (wel tijden bezig geweest met afstellen en plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:30

Elvhenk

/me hartje GO

[lekenmening]

* Elvhenk is in de vaste overtuiging dat e.e.a goed afgesteld en geplaatst is bij ons. :P
Maar ook als ik op m'n vaste plekje op de bank zit (zie foto) dan hoor je nog duidelijk dat het surround is. Dan vult het geluid de kamer zeg maar. De subs doen gezellig mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik wil eigenlijk ook een sub combineren met mijn tannoy mx2's voor stereo weegave.
en natuurlijk ook gebruiken als aanvulling voor mijn HT.
en wil eigenlijk ook een basweergave horen bij lager volume, maar niet te overheersend :)
maar hoe zit dat met afstellen eigenlijk, kan je presets maken met de meeste subs ofzo?
ik wil misschien wel 2 afstellingen HT en Hifi.
of moet ik dan aan knoppen iedere keer gaan draaien? :?

Binnenkort maar is gaan luisteren naar een aantal subwoofers :p

Ik zat eerst te denken aan een tannoy mxsub omdat die goed bij de rest van mijn HT past, maar ik hoor niet echt lovende verhalen over deze sub.

mij lijkt het juist het beste om een sub uit de zelfde range te nemen.
of niet?

die magnat lijkt mij trouwens ook wel wat, wat kost ie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 10:29
Ik heb de Energy E:XL28P's met ingebouwde powered subwoofers.
Ze lopen door tot 22Hz dus een extra subwoofer zou overbodig zijn,
want ze gaan al superdiep.
Heb je meteen stereo subs ook. ;)

http://www.energy-lautspr.../images/energy_exl28p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream

Afbeeldingslocatie: http://www.energy-lautsprecher.de/energy/images/energy_exl28p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:32

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Tadream schreef op 24 December 2002 @ 13:26:

[afbeelding]
wat kosten die als ik vragen mag?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ze worden niet meer gemaakt maar als je naar
http://www.lookenlisten.nl
En dan merken, Energy kiest zie je ze nog wel staan.
Waarschijnlijk hebben ze er nog een aantal in voorraad.
Daar zie je dan ook meteen de prijs per stuk: euro: 910,-

Ik heb ze daar beluisterd.
Ze hebben daar verschillende luisterzalen en als je van
tevoren belt dat je serieus naar die of die set wilt luisteren
dan zetten ze alles voor je klaar.
Zo hebben ze de set die nu mijn set is klaar gezet:
Denon AVC-A10SE, Denon DVD1600, DenonTU1500RD,
Energy E:XL28P (fronts), Energy E:XL25 (rears), Energy E:XLC (center)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 13:48
Ik heb Infinity HiFi speakers (Delta's) en een suf Pioneer SW110-S'je erbij, voor de movies.
Dus gewoon muziek HiFi, maar movies net die 'touch' van die Pioneer sub, die overigens voor het geld erg goed is. (Een Rel verdient mijn voorkeur, maar niet die van m'n bankrekening)

Dat is ook een overweging. Verder zijn er sub's die duidelijk voor films bedoeld zijn (zoals die Pioneer, uit een 5.1 opstelling) en ter aanvulling van muziek (vind een van Rel's beestjes wel geschikt daarvoor, niet de Quake serie bij voorkeur).

Verder moet je doen wat je leuk vind klinken.. audio heeft geen regels, zolang het maar goed klinkt :) Dus de een zal lachen, Pioneer en Infinity in 1 kamer?!?! en de ander zal misschien inzien wat ik bedoel :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

nigelator schreef op 24 December 2002 @ 14:45:
Verder moet je doen wat je leuk vind klinken.. audio heeft geen regels, zolang het maar goed klinkt :) Dus de een zal lachen, Pioneer en Infinity in 1 kamer?!?! en de ander zal misschien inzien wat ik bedoel :)
Zo zijn de rear-speakers van mijn setje (plaatje staat ergens hierboven) de satelietjes van een Bose Acoustimas en hebben 2 kleine Infinity referencespeakers een JVC centerspeaker vervangen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Dus het klinkt tot dus ver redelijk goed. Ik lees geen nare dingen zo als; niet aftestellen/blijft overheersten/bonkt te veel.

Ik heb ook een vraag tussendoor gezien van duncanvanderlinden:
ik wil eigenlijk ook een sub combineren met mijn tannoy mx2's voor stereo weegave.
en natuurlijk ook gebruiken als aanvulling voor mijn HT.
en wil eigenlijk ook een basweergave horen bij lager volume, maar niet te overheersend
maar hoe zit dat met afstellen eigenlijk, kan je presets maken met de meeste subs ofzo?
ik wil misschien wel 2 afstellingen HT en Hifi.
of moet ik dan aan knoppen iedere keer gaan draaien?
Ik deel die vraag met hem. Ik wil die sub in eerste instantie gebruiken met echte HIFI (zie mijn homepage voor mijn HIFI) en later combineren met Hometheater. Zit er een switch op of moet je idd elke keer aan die knoppen draaien.

OF

Is de stel regel: goed voor HIFI goed voor HOMETHEATER

En dan ga ik even uit van deze (onderdeel van de Peerless XLS10)

Afbeeldingslocatie: http://www.speakerenco.nl/images/hs200kaal.jpg

Misschien dat tbusquet ook even kan reageren. Die heeft hier een mooi topic over.

En lopen die sub's van jullie echt helemaal synchroon? En wie is er overgestap van HIFI speakers naar HIFI speakers met sub? Hoeveel meerwaarde gaf/geeft het (nog steeds)?

[ Voor 4% gewijzigd door Fireman op 24-12-2002 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Kan iemand uitleggen, die dit ding heeft, wat de functies zijn en hoe deze HS 200 werkt? Dat High power in is dat voor aansluiting van een pré amp en een sub uitgang op een DVD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Plaatsing is _erg_ belangrijk voor de Subs.

Mensen roepen altijd dat het niet boeit waar je subs plaatst, omdat de richting waar het laag vandaan komt niet bepaalt kan worden door je oren. Da's dus echt wel behoorlijke kul, als jij je subs niet goed plaatst, hoor je gewoon duidelijk dat het laag bijvoorbeeld van achter komt als je ze achter je hebt staan.

Zorg voor plaatsing aan de voorkant, dicht bij je main speakers, met wat afstand voor de subs zelf, voor reflecties en dergelijke. Afhankelijk van wat voor sub moet dit meer of minder zijn.

Afstelling (filtering) is een kwestie van experimenteren, voor mij werkt 40 Hz het beste, omdat mijn Speakers het prima trekken vanaf 35 Hz. hier kun je mooi mee testen met een toongenerator of bijvoorbeeld een PC (laptop) met Cooledit aan je installatie hangen.

Afstelling qua volume heb ik vast ingesteld op de Sub, maar die kan ik heel makkelijk aanpassen op mijn Amp, harder of zachter, dus dat is voor mij geen probleem. Als je een gewone Amp hebt (dus geen Multikanaals HT ding) zul je er niet aan ontkomen om zo nu en dan eens aan de subs zijn volume te draaien. Maar meer dan 3 standen zul je denk ik niet gebruiken. Desnoods markeer je die met een labeltje ofzo. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Fireman schreef op 24 December 2002 @ 20:36:
Kan iemand uitleggen, die dit ding heeft, wat de functies zijn en hoe deze HS 200 werkt? Dat High power in is dat voor aansluiting van een pré amp en een sub uitgang op een DVD speler?
Isniezomoeilijk. ;)

"High power in" is voor als je versterker geen Sub-uitgang (op line-level dus) heeft, dan kun je daar een versterkt kanaal van je versterker op prikken.

Vervolgens kun je (als je dat wilt) je Speaker op de uitgang van de Amp van de sub aansluiten en je speaker zo een gefilterd signaal aanbieden, die je dus instelt met de crossover. (wil je niet)

"Bass-boost" spreekt voor zich lijkt me zo. ;)

"Subwoofer" is het volume van het ding, fase de fase. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik ben ook zeer tevreden van mijn passieve mission sub .. zelfs al is het op stereo .. ik kan momenteel nog geen pics leveren , want de plaatsing van mijn spullen is nogal , euh , rommelig :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Mr Pass heeft ook een paar subs gemaakt. op bas van 2 21" speakers in een kartonnen (!)tube als TL.

Best lache
Afbeeldingslocatie: http://www.passdiy.com/images/projects/el-pipe-o-f11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcmelectronics.com/info/catimages/55X1835-11.jpg

http://www.passdiy.com/speakers.htm
Funny things happen when your speakers are flat to 13 Hz
>:)

[ Voor 14% gewijzigd door Duck-Twacy op 25-12-2002 01:57 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 00:37

Jag

The occasion of firing these up called for another party, during which we drank a lot of Cabernet and then decided to test the power handling claims of the woofer manufacturer.

These claims were fairly accurate at 800 watts peak each, and at the end of this event we were down to two woofers.
Drank maakt meer kapot dan je lief is 8)7

Wel leuk project trouwens, ben ook wel benieuwd wel progsel ze hebben gebruikt voor die metingen, die grafieken zie je ook vaak bij "professionele" metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Jag schreef op 25 december 2002 @ 04:56:
[...]

Wel leuk project trouwens, ben ook wel benieuwd wel progsel ze hebben gebruikt voor die metingen, die grafieken zie je ook vaak bij "professionele" metingen.
Dat kun je Nelson gewoon vragen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Fireman schreef op 24 December 2002 @ 20:36:
Nee, high power is om stereo aan te sluiten parallel op je luidsprekers.

En het is gewoon een hele fijne amp. Mijn pre-amp regelt de niveaus voor de sub voor de verschillende modi, dus stereo, surround etc. Bij muziek staat de sub op -9db, waarbij hij zorgt voor een precies fijne aanvulling op de muziek, hij neemt het superlaag voor zijn rekening. En met films staat de sub netjes op 0db, reference dus.

Die Passlabs dude is dat van heh ;) Die gozer besteed meer geld aan audio dan goed voor hem is ;) Maakt trouwens wel bijzonder geile ampjes :D

[ Voor 10% gewijzigd door tbusquet op 25-12-2002 14:40 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat kost een magnat omega 380 eigenlijk?
een ASW sub lijkt mij btw ook wel interessant :p

[ Voor 77% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-12-2002 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op 25 december 2002 @ 15:07:
wat kost een magnat omega 380 eigenlijk?
een ASW sub lijkt mij btw ook wel interessant :p
Anoniem: 20096 in "De juiste Sub-woofer!?"

meer hoef ik niet te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ah jammer is net iets boven mijn budget,

wat is er eigenlijk voor leuk spul rond de 300 euro te krijgen? :)
dan maak ik alvast een shortlist om te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja, ben daar niet zo van op de hoogte, de Tannoy MX-SUB10 in ieder geval, al vinden sommige hem wat power te kort komen. Misschien een Rel Quake?

of...Zelfbouw!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
duncanvdlinden schreef op 25 December 2002 @ 15:32:
ah jammer is net iets boven mijn budget,

wat is er eigenlijk voor leuk spul rond de 300 euro te krijgen? :)
dan maak ik alvast een shortlist om te luisteren :)
Begin wel nieuwsgierig te worden naar die Magnat dingetjes, over het algemeen vind ik Magnat nogal stampperig nl. Maar misschien is dit wel ok spul voor HT iig. Denk dat het voor muziek niet echt geschikt spul is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat kost een zelfbouw peerless eigenlijk?
en is een QuakeII voor 350 euro een leuke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

is een QuakeII voor 350 euro een leuke prijs?
Waar haal je die voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

quote:
--------------------------------------------------------------------------------------
Mr Pass heeft ook een paar subs gemaakt. op bas van 2 21" speakers in een kartonnen (!)tube als TL.
---------------------------------------------------------------------------------------
En hoe beukt dat nou zulke bakken??? Zijn namelijk niet de lulligste speakers.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 73878 op 25-12-2002 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 10559 schreef op 25 December 2002 @ 20:07:
[...]

Waar haal je die voor dat geld?
importeur

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Niemand meer die een sub combineert en die er echt te vreden is? en hoe he'b je 'm zo perfect geïntegreerd?

Sommige zijn iets afgedwaalt maar dat doet er niet toe, nu weer back on line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

perfect geintegreerd kan je niet zeggen van mijn sub ,maar ie klinkt wel gewoon goed .. het is een passieve sub , en staat in een stereo setje met Celestions van de 9 serie ( meer info : http://home.pi.be/~swinneke/hi-fi-site ) geeft geen overbass en geeft de muziek en de filmsound net die extra punch , almost perfect as you will :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja het is gewoon een feit dat een te erg geaccentueerd frequentiegebied zorgt voor een on evenwichtige weergave, Bij applicaties waar bijvoorbeeld zo'n boost gewend is, (HT) klinkt het gewoon altijd goed als het maar hard is. Een sub zorgt voor extra laag, meestal net wat teveel voor muziek.

Mijn sub is ook totaal niet geschikt voor muziek, niet snel genoeg, enz. Maar voor HT gebruik kan ik al haast niet meer zonder. Lage tonen waarvan je het bestaan niet wist, vullen nu je kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 27 december 2002 @ 03:58:
Tja het is gewoon een feit dat een te erg geaccentueerd frequentiegebied zorgt voor een on evenwichtige weergave, Bij applicaties waar bijvoorbeeld zo'n boost gewend is, (HT) klinkt het gewoon altijd goed als het maar hard is. Een sub zorgt voor extra laag, meestal net wat teveel voor muziek.

Mijn sub is ook totaal niet geschikt voor muziek, niet snel genoeg, enz. Maar voor HT gebruik kan ik al haast niet meer zonder. Lage tonen waarvan je het bestaan niet wist, vullen nu je kamer :)
Jij geeft hier aan dat jou sub niet snel genoeg is voor HIFI/muziek maar wel voor HT. Waaraan kan je dat herkennen? En waar moet ik op letten als ik zoiets wil aanschaffen?

En dat extra laag waarvan jij aangeeft dat dat net teveel is voor bij muziek en niet te veel voor HT. Dat is toch een kwestie van afstellen? en als het heel laag gaat dan is dat toch iets wat in de opname zit.

maar nu wil ik wel weten welke zelfbouw sub's goed zijn om met muziek te gebruiken en met HT uiteraart.

Zo'n peerless ding is dat wat. Ik weet er nl nog een te koop zonder actief module maar wel met twee actieve woofer (xls 10)

[ Voor 4% gewijzigd door Fireman op 27-12-2002 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik denk dat je subs best eens mee naar huis neemt voor een testsessie .. de plaatsing , de reciever en de vergezel ( boxjes ) spelen allemaal een rol .. als Play zegt dat zijn subs teveel laag geven bij muziek is dat misschien ook te wijten aan zijn boxen , dat die al voldoende laag geven ( ofwel aan zen muziekkeuze ;) ) maar bij films is het aantal exlopsies/crashes/.. (dus bassen) per minuut wel wat hoger als bij muziek , dus daar gaat je subje ook beter tot zen recht komen .. maar zoals ik al zei , hebben jou luidsprekers een extra hoge klank en klinken ze laag wat rommelig , dan is een sub mss beter , heb je dan weer boxen die perfecte laag hebben , ga je best zonder sub zijn .. is weer mijn mening natuurlijk , kan zijn datter mensen zien die et niet met me eens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSwinnen schreef op 28 December 2002 @ 00:04:
.. als Play zegt dat zijn subs teveel laag geven bij muziek is dat misschien ook te wijten aan zijn boxen , dat die al voldoende laag geven ( ofwel aan zen muziekkeuze ;) )
Dat klopt, ondanks mijn muziekkeuze, die overigens erg breed is, (daar zal ik uiteraard niet over uitweiden) geven mijn boxen gewoon genoeg bas voor muziek. Toch heb ik de sub met een wat zwakker setje spekers getest, en dan hoor je gewoon dat de wat minder lage bassen niet goed weergegeven worden. De reden dat films wel super klinken, is omdat daar juist veel gebruik gemaakt wordt van langzamere, zwaardere en lagere bassen (bv explosies).

In principe zou ik de sub wel voor muziek gebruikt hebben als ik mijn huidige fronts niet had. Die geven, naar mijn mening, een prachtige bas voor muziek, de sub klinkt daar weer heel ongecontroleerd bij. Moet wel de kanttekening plaatsen dat mijn sub nu nog passief wordt aangestuurd ipv actief.

Toch denk ik dat met een wat lichtere sub zeker wel goede resultaten te bereiken zijn. Als je bv een Rel Quake, zo instelt dat hij alleen het frequentiebereik weergeeft dat je huidige fronts niet trekt, dan zal het geluid er zeker wel op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 28 december 2002 @ 10:47:
[...]
Moet wel de kanttekening plaatsen dat mijn sub nu nog passief wordt aangestuurd ipv actief.
Heb je er helemaal geen filter tussen zitten? Of hoe heb jij dat gedaan? ivm het rendement tov je huidige frontspeakers. Een affiltering op je reciever of gewoon op de gok geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fireman schreef op 28 december 2002 @ 14:12:
[...]

Heb je er helemaal geen filter tussen zitten? Of hoe heb jij dat gedaan? ivm het rendement tov je huidige frontspeakers. Een affiltering op je reciever of gewoon op de gok geprobeert?
Meer een wat heb ik nog in huis filter, prut dus. Weet niet of je het in de gaten hebt, maar hij is nog niet af.....(zie sig)

Hij is nu dus passief gefilterd, ongeveer alles boven de 500hz wordt weggefilterd, veels te hoog dus. Binnenkort komt er een actieve module in te hangen en ga hem dan mooi afstellen op m'n dan ook nieuwe receiver, toekomst plannen dus.
Pagina: 1