Toon posts:

Er is iets gex met mijn plex :( :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een gek probleem met mijn plextor setje (UltaPlex 40x en 12x SCSI Plexwriter).
1. Kopieer ik een willekeurige cd op een willekeurig merk cdr met een willekeurig programma "on the fly" dan gaat het mis, altijd een write error. Vaak gebeurt dat op hetzelfde punt, soms op een ander punt op de cdr.
2. Maak ik eerst een image op de hdd dan verloopt het proces zonder problemen
3. Aangezien inlezen en schrijven naar/vanaf de hdd goed gaat denk ik niet dat er iets aan mijn reader/writer is
4. Ik heb behalve het burn proggie nix openstaan dus nix wat mijn cpu-tijd/geheugen wegvreet of wat op het proces kan storen (geen geheugenresidente programma's)......
5. Ik heb al in geen weken iets van software ge(de)installeerd en het heeft zeker een half jaar goed gelopen zo...

Iemand een idee? please?? van cd's verneuken wordt je gek :(

Verwijderd

Windows gaar ?? Leeg en opnieuw... zelfde probleem ??

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Welk proggie gebruik je om te branden? Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad en toen ik andere software probeerde was het voorbij.
Heb je verder een goeie aspi layer geinstalleerd?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Ja welke software gebruik je?
Ik heb dezelfde config en geeft geen problemen. Zelfs wanneer ik aan het surfen ben geen underruns ofzo.
Wat voor SCSI kaart heb je?

Gr. Sam

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik CDRWIn 3.8a, Nero 5.0.1.3 en ClonCD (versie weet ik ff niet).

Verder gebruik ik WinME 4.90.3000 US met de meegeleverde ASPI. Dit lijkt me toch geen probleem te zijn aan het met die ASPI toch zeker 3 a 4 maanden gelopen heeft.

Helaas is ff formatteren momenteel geen optie (ben ik wel van plan te gaan doen zeer binnenkort) wegens tijd en plaatsgebrek!

Mijn SCSI kaart is een DC395U van Tekram. Deze heb ik nu ongeveer 8 maanden en loopt als een tiet....

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik eens doen (als ik weer thuis ben, zit nu op het werk)...

Euh iemand nog andere suggesties (ff zoveel mogelijk verzamelen voor wat ik thuis allemaal kan proberen...)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>willekeurig merk CDR[/quote]Ik heb nog een hele verzameling lege doosjes door willekeurige merken CDR's :(

Ik gebruik nu eigenlijk alleen nog maar Philips (op spindel omdat ik nog zoveel lege doosjes heb), ik heb een Plex IDE 8x4x32x. Ik kan gerust werken als ik brand direct vanaf men SCSI-speler (er zit niets anders dan de brander op de IDE-controller).

Misschien kunnen je CDR's gewoon de snelheid niet aam :?

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zijn het Platinums en Silverblue's wat ik gebruik. Ik weet dat dit goedkope cdr's zijn ja maar ik gebruik nooit iets anders! Deze hebben eerder nooit problemen gegeven..... is gewoon opeens begonnen gek he!!

Lege doosjes heb ik ook :)

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Je hoeft niet te formateren.

Deltree de windows map.

kopieer wat nodig is(ook uit program files) en installeer. De data zal er nog zijn zijn alleen programma's moet je nog installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik dat dat werkt maar toch... het is niet een topidee aangezien ik heel veel aan mijn win heb gesleuteld..... moet ik wel eens nieuw installeren maareuh doe ik binnenkort wel eens, meteen ff Win2000 of Whistler erop

Verwijderd

Heejz...
khad laatst net zoon probleem... Khep mijn ouwe detonator drivers trug gezet. Dus niet ZES maar gewoon weer 3.68 :)

Bij mijn werktut !

GL!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Ultraplex 40x SCSI. Leuk ding maar het heeft wel een euvel. Ik kan drie CD's NIET lezen die notabene van Epson, Asus en E-tech zijn (gewoon fabriek-CD's met drivers en software dus). Daarnaast komt het ook voor dat ie sommige tracks van Audio-cd's (zonder krassen) wel afspeelt maar niet of slecht kan rippen. (op 1,36x speed). Ik heb toen een nieuwe CD-ROM gekregen, en wat denk je ??? Gewoon weer hetzelfde. Bij vrienden met dezelfde Ultraplex 40x was er precies hetzelfde aan de hand. Het ligt daarom denk ik niet aan je systeem of brander maar gewoon aan de CD-ROM. De ultraPlex 32x SCSI leest ALLES zonder problemen (ook CD's die krom zijn!!!!)Ik ga Plextor binnenkort weer bellen om te vragen wat voor bullshit dat nou is en dat ik een compensatie wil. Ik weet bijna zeker dat als je een IDE CDROM-speler gebruikt dat je dat probleem niet meer zal hebben. Misschien is dat wel een optie om die als extra CD-ROM speler in je systeem op te nemen voor de CD's die problemen opleveren. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Voor 100 piek heb je al een goeie.

mazzel, VSG

Verwijderd

Topicstarter
Euh daar heb ik totaal geen last van. Ik heb wel eens heeeeeeeeeeeeeel af en toe iets gehad dat mijn plex het niet las maar dan kreeg ik het ook op geen andere drive gelezen (aopen32x/36x, no name 36x, yamaha 4416s writer, mitsumi 4x)! Ik ben heeeeeeeel erg tevreden over de kwaliteit van mijn ultraplex 40!
Ik heb trouwens wel eens vaker gelezen dat mensen niet tevreden waren over hun 40x en de 32x beter vonden.....
Pagina: 1