DC202 icm Speedtouch 510 en switch

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 510 ADSL modem op de WAN poort van de router (dc202) aangesloten, op de router heb ik dan weer een 8-poorts switch aangesloten. Mijn pc's hebben als ip-adres 10.0.0.2 en verder. Router heeft als ip-adres 10.0.0.139, adsl-modem heeft als ip-adres 10.0.0.138. Ik kan met mijn pc's de router gewoon benaderen via internet. Maar als ik naar het modem wil (10.0.0.138) lukt dit niet. Als ik de pc rechtstreeks op het modem aansluit (zonder switch en router) kan ik deze ook benaderen. Ook als ik het modem op de switch aansluit kan ik het modem benaderen. Wat moet ik nu instellen in de router zodat het met de router en switch ertussen ook goed werkt?? In de faq op de site van sitecom stond al een beschrijving hoe dit zou moeten, maar dit werkte voor mij dus niet..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53
Dit komt doordat de 510 al zelf een soortement van routerfunctie in zich heeft. Je moet even een je MXStream cd pakken en de pptp config file in je modem laden. Dan zal het moeten werken..

.edit: hang je modem dus even direct aan de pc zodat je hem kan benaderen, ga dan naar het volgende scherm (Advanced => Setup)

Afbeeldingslocatie: http://www.farina1.com/510/PPTPRelayguide_files/cap-11579.jpg

Zorg dat de MXstream cd in de speler zit, en klik op browse. Zoek de config file die eindigt op PPTP.ini (sorry, weet de hele naam niet). Klik tenslotte op upload.

Even een modemreset en het moet werken.

[ Voor 56% gewijzigd door JJapie op 23-12-2002 22:19 . Reden: edit+typo ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hoezo moeten jou pc's de modem kunnen bereiken ?

Jij moet gewoon je router instellen dat hij de verbinding opzet en dat gaat de rest via NAT.
Ik snap dus ook niet waarom jij vanuit je pc's de modem moet kunnen bereiken.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53
[Airwolf] schreef op 23 december 2002 @ 22:20:
Hoezo moeten jou pc's de modem kunnen bereiken ?

Jij moet gewoon je router instellen dat hij de verbinding opzet en dat gaat de rest via NAT.
Ik snap dus ook niet waarom jij vanuit je pc's de modem moet kunnen bereiken.
Zijn internet zal niet werken omdat de router geen verbinding kan opbouwen omdat de modem verkeerd is geconfigureerd.
De modem is wel te bereiken via de uplink van de switch (modem is standaard als getweaked speedtouch home modem geconfigureerd, en kan dus zelfstandig een verbinding opbouwen), of wanneer de modem direct achter een pc hangt. Ik heb dit zelf ook gehad. De oplossing die ik hier boven beschreef zou moeten werken...

[ Voor 14% gewijzigd door JJapie op 23-12-2002 22:23 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als ik het zo lees zit ook nog aan beide kanten van je sitecom wan/lan op hetzelfde subnet ........... das snie goed

btw ik vind die sitecom routers toch al gaar (heb er zelf een niet in gebruik)
dus weg met die router en gebruikt je mooie 510 ..
ik zou hem wel willen hebben .. Ruilen ?

mmz instelingen (voor huidige situatie)

510:
ip 10.0.0.138
sn 255.255.255.0

sitecom wan
10.0.0.150
sn 255.255.255.0

sitecom lan
10.0.1.200
sn 255.255.255.0

ip pc
10.0.1.x
sn 255.255.255.0

maar ja gooi die sitecom liver weg
en sluit je pc's direct via hub/switch aan op je 510

en steek daar je router functionaliteit aan

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 23-12-2002 22:32 ]

Iperf

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Okee het werkt dus.. Dankzij GFM..
Het was dus een heel simpel iets, maar je moet er dus maar net aan denken (en dat deed ik dus niet 8)7 )

Deze thread kan wat mij betreft dus dicht..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1