Toon posts:

Geheugen in ASUS TUSL2-c ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit mammaplankje niet meer dan 512Mb /133 Mhz geheugen
ondersteund maar welk geheugen en wat voor module geven mij de beste
performance.
Moet ik dan denken aan 1 module van 512 of 2 van 256
Graag een voorzetje, want ik ben nog niet zo'n doorgewinterde computerkenner.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Voor zover ik weet heeft dat ding een i815 chipset, dus modules van 512MB gaan gewoon niet werken..

Maar hier staat een mooi stukje over in de faq :)

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Een single sided sdram reep van 256mb dan ook niet if i'm not mistaken ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De i815 kan wanneer de DIMM's met 100MHz snelheid draaien zes rows aan en in het geval van 133MHz vier rows. Tevens kan hij maximaal 256Mbit chips adresseren van het type 32Mx8, dus één double-sided 512MB DIMM is toegestaan (zit je idd gelijk aan de max). Je kan ook twee double-sided of single-sided 256MB DIMM's nemen. Wat is het snelste, wel dat maakt in de praktijk geen donder uit, mede omdat de i815 maar vier pages tegelijk open kan houden en je zo het voordeel van meer banken niet uitbuit. Ik weet niet of je wilt overclocken, want dan zijn zo min mogelijk rows het beste. Anders maakt het niks uit en zou ik gewoon kijken naar de prijzen :) Waar je wél wat extra snelheid mee kunt behalen zijn CL2 DIMM's i.p.v. de veelal standaard CL3 (verwacht hier ook geen merkbare wonderen van maar alle kleine beetjes helpen :) ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de CUSL2-C van ASUS. Ik weet niet wat de verschillen tussen deze twee mobo's zijn, maar ik draai hier vrolijk met 2x256 mb 133 MHz SDRAM. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ik zou 2 x 256 MB erin stoppen en dan Cas 2-2-2 heb ik ook gehad op mijn Asus TUSL2-C.
(van Dane-elec) Liep echt als een trein, fijn bordje trouwens.
Pagina: 1