Toon posts:

[flash] tekst in flash laten posten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb momenteel een .htm site waarin de tekst in een tabel gepost wordt en in combinatie met css ziet het er wat beter uit. Ik werk in dreamweaver. Nu heb je in dreamweaver de optie om heel gemakkelijk een flashtekst aan te laten maken, nu vroeg ik me af kan ik ook op een hele eenvoudige manier de tekst in flash[applet] posten?Of moet ik me dan even wat meer gaan verdiepen in flash&programmeren ipv het gebruikelijk animatie werk dat ik er nu mee maak.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:11

nrg

Bedoel je dat je de tekst in een flash file dynamisch wilt ophalen uit een externe file?
Dat is mogelijk, met de functie 'loadVariablesNum' :)

Verwijderd

hier staat een tut:
http://www.flashkit.com/t...g_-Brett_Ta-139/index.php

(flashtekst aanmaken in Dreamweaver is totaal iets anders dan importer in Flash MX oid)

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik denk dat hij bedoelt dat iemand iets intypt, en dat dat dan in flash weergegeven wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Jaded schreef op 23 december 2002 @ 22:43:
Ik denk dat hij bedoelt dat iemand iets intypt, en dat dat dan in flash weergegeven wordt.
precies, nu wordt er iets gepost en dan wordt het via perl in tabel geprint, en ik wil nu dat het ook nog even omgezet wordt in flashfile

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 02:05:
[...]

precies, nu wordt er iets gepost en dan wordt het via perl in tabel geprint, en ik wil nu dat het ook nog even omgezet wordt in flashfile
dus de tabel wordt weergegeven in flash? dat kan, maar daarvoor zul je dus een "template"flash file aan moeten maken die de data inlaad (met loadVariables) en weergeeft als tabel. Ik weet niet precies hoe je de data aanlevert maar daar zal vast ook nog wat mee moeten gebeuren voordat flash er wat mee kan.

Dat "even" kun je wel weglaten denk ik. Je moet gaan scripten en ik geloof niet dat je daar al veel kaas van hebt gegeten. De eerder genoemde flashkit tutorial is op zich goed om mee te beginnen. Om dan ook nog een tabel aan te kunnen maken moet je (waarschijnlijk) gebruik gaan maken van attachMovie of duplicatieMovie functies, dus daarvoor ook nog ff wat tutorials maken.

Veel werk dus voor een tabeltje. waarom hou je het niet gewoon bij HTML/CSS? Flash voegt volgens mij voor jou niets toe.

[ Voor 3% gewijzigd door mpegernie op 24-12-2002 12:16 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1