Verbinding met Lycos Database (PHP) vanaf een andere server.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om gebruik te maken van de database van Lycos. (met PHP) vanaf een andere server. Ik wil dus connectie maken met een lycos database vanaf de server van mijn eigen hosting provider die geen PHP ondersteuning heeft. Normaal zou je in je PHP "localhost" als server zetten (zie Lycos site), maar dit werkt natuurlijk alleen maar als je site ook op de lycos server staat.

Iemand die het weet????

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 21:36:
Weet iemand of het mogelijk is om gebruik te maken van de database van Lycos. (met PHP) vanaf een andere server. Ik wil dus connectie maken met een lycos database vanaf de server van mijn eigen hosting provider die geen PHP ondersteuning heeft. Normaal zou je in je PHP "localhost" als server zetten (zie Lycos site), maar dit werkt natuurlijk alleen maar als je site ook op de lycos server staat.

Iemand die het weet????

Thanks.
De hoster waar je het php-script op uitvoert moet php-ondersteuning hebben anders zal het nooit werken. of bedoel je dat je provider geen mysql-ondersteuning heeft (vergissing is mogelijk) dan moet de mysql wel in de php-configuratie zitten anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, idd geen mysql-ondersteuning, PHP wel. Sorry
Ik kan dus niet verwijzen naar een MySQL database op een andere server vanuit een pagina op die op de server van mijn eigen hosting provider staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

het is wel mogelijk, mits de hoster van de MySQL database dat toelaat. Vaak is dat (onder andere uit beveiligingsoverwegingen) niet mogelijk. Dus ik denk niet dat het bij Lycos mogelijk is

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik weet wel zeker dat Lycos dat niet toelaat, er zijn al meerdere threads over geweest.
Ze zouden gek zijn als ze het wel deden en daar ook gelijk een flinke veiligheidsfout mee creeeren.