Toon posts:

Philips ToUcam PCVC 720K Windows XP drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus deze webcam en draai Windows XP Professional (inc. alle updates en SP1).

Als ik de webcam inplug via USB installeerd Windown met eigen drivers goed en werkt hij in pricipe ook wel.

Maar nu installeer ik toch liever de originele drivers van Philips, omdat ik dan ook diverse instellingen en programma's kan doen maar dan gaat het dus de mist in.

Ik heb dus van de oficiele Philips website het programma 'ToUcamwebupdate1.2' gedownload speciaal voor mijn cam. Het begin gaat goed, maar daarna krijg ik al snel deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.dijkstra2/fout_webcam.JPG

Ik heb inmiddeld Win XP al een keer opnieuw geinstalleerd en daarna weer geprobeerd maar nog wou het niet.

Iemand een idee?

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
heb hetzelfde probleem, krijg mijn tocam ook niet onder xp aan de praat...

Verwijderd

klopt. je moet eerst al die programma's installeren, en dan de camera via de xp wizard installeren. windows heeft dan de win2k drivers van de philips cd nodig

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
Als je de Camera aansluit herkend Windows XP die automatisch!

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Tuurbo_Online schreef op 23 december 2002 @ 22:04:
Inderdaad.. eventueel kun je die updates van de Philips website nog installeren voor de extra utilities enzo.. maar de webcam moet meteen werken, omdat de drivers al bij XP geleverd worden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Tuurbo_Online schreef op 23 December 2002 @ 22:04:
idd, alleen dan heb je al die software niet. trouwens, hij herkent hem automatisch, maar heeft nog steeds de w2k drivers op de cd nodig. de drivers die in windows xp zitten vond ik erg matig.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:59

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 10:49:
[...]

idd, alleen dan heb je al die software niet. trouwens, hij herkent hem automatisch, maar heeft nog steeds de w2k drivers op de cd nodig. de drivers die in windows xp zitten vond ik erg matig.
Ik heb gewoon vanuit xp een shortcut naar mijn win98 programfiles gemaakt, om zodoende vproperties te kunnen gebruiken, als je het losse progsel hebt werkt dat n.l. ook met de xp driver... nadeel is wel dat je een 98 partitie moet hebben om het spul daarop te installen ...

Ik heb vproperty maar ff ingezipt voor je (dat bedoel je toch met handig app?) VProperty kan je hier van mij downen...

Verwijderd

Dark schreef op 24 December 2002 @ 11:14:
[...]

Ik heb gewoon vanuit xp een shortcut naar mijn win98 programfiles gemaakt, om zodoende vproperties te kunnen gebruiken, als je het losse progsel hebt werkt dat n.l. ook met de xp driver... nadeel is wel dat je een 98 partitie moet hebben om het spul daarop te installen ...

Ik heb vproperty maar ff ingezipt voor je (dat bedoel je toch met handig app?) VProperty kan je hier van mij downen...
sorry, ik was niet helemaal duidelijk. in windows xp installeren is geen probleem: voor een volledige installatie inclusief die progjes en spelletjes van de toucam (althans zo werkte het bij mij):
1. doe de cd in je cd speler, zorg dat dat autorun menutje verschijnt.
2. vink alle programma's aan die je wilt installeren.
3. dit gaat helemaal goed, alleen op het eind krijg je een foutmelding dattie de xp drivers niet kan vinden ofzo.
4. klik die foutmelding weg en sluit dat autorun menu af.
5. sluit de webcam aan. windows xp zal hem automatisch herkennen. gebruik niet de drivers van windows zelf, maar laat hem zoeken op de driver cd.
6. windows xp vindt de win 2000 drivers en gebruikt die.
7. ik geloof dat je nog een paar keer op enter moet douwen en dan moet de camera het gewoon doen. ook alle software werkt prima samen met de camera.
Pagina: 1