Toon posts:

[ZfD4] Windows 2000 AD + ZfD4 - Client kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal.

Hardware: Compaq Proliant ML 350 met 1 gig Ram, 1266 Mhz processor.
3 x SCSI 15.000 toeren harddisk.
Intel Nic.

Ik heb een Windows 2000 Adv Server,volledig gepatched met elke update die nodig was volgens MSBA 1.1).

Daarop Active Directory. (ldap 389 / 636)
Daarop NDS. (ldap 390 / 640)
Daarbij Account Management 3.0.

Alles draait vlekkeloos. Account aanmaken in Active Directory en bijna direct staat deze ook in de NDS Tree van NetWare.

Daarna ZenWorks for Desktops 4.0 geinstalleerd. Ging ook goed.

Windows XP Professional (VLK key), lid van domein, helemaal bijgepatched volgens MSBA 1.1.

Windows 2000 Professional, lid van domein, helemaal bijgepatched volgens MSBA 1.1.

Omdat ze inloggen op het Windows 2000 Domein en AD/NDS met elkaar geintegreerd zijn hoef ik geen Novell Client te installeren.

In plaats daarvan moet ik wel een ZfD 4.0 client installeren wat er hetzelfde uitziet als een Novell Client op het NDS gedeelte na.

Overigens: als ik WEL de client installeer is er ook geen probleem. Dus ik zoek het probleem dus ook echt bij de ZfD 4.0 Client. Aangezien het een client-loze omgeving moet worden is dit helaas niet de oplossing.

Probleem:

Inloggen met ZfD 4.0 Client lukt niet.
Wel alleen op het domein, wel op de NDS (als ik daarna de client installeer) maar niet met alleen ZfD 4.0 Client.

Sync'en gaat dus goed.

Kortom:
Een machine met Novell Client 4.83 sp1 gaat ook goed.
Een machine zonder Novell Client gaat ook goed.
Een machine met ZfD 4.0 Client gaat fout.

Foutmelding: wrong or incorrect account/password.

Iemand hier ervaring mee? Er is iets wat niet pluis is aan die ZfD 4 Client maar ik kan niet uitvinden wat...

Verwijderd

Heb je een Middle Tier server geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja.

Middle Tier werkt goed.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost met eDIR 8.7 en DirXLM 1.1a (had 8.62 en 1.1).

Het is allemaal nu nog slecht beschreven op de Novell site maar het is dan ook een relatief nieuw product. En al helemaal als je ZfD op Windows 2000 gaat draaien.

Alles draait ook nog s op 1 server maar dat moet ook kunnen volgens de handleiding. Toch mis ik wat meer Windows-integratie maar dat komt misschien in een later stadium.

SP1 voor ZfD4 of zo :?

Verwijderd

Het zal nooit met Support Pack 1 komen, de volledige werking zou je nooit zo krijgen, en je zal de werkstations ook nooit zo dicht krijgen als met een NetWare server :)

Verwijderd

Topicstarter
haha :)

Dat is waar.

Ideale situatie is ook NW6+Zfd4 + Windows 2000 + Account Management 3.0

Maar ja....sommige mensen zitten echt op de centen en dan moet het allemaal op 1 server.
Pagina: 1