Toon posts:

instabiel => stabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
instabiel
Hoi mensen ik heb een beetje een probleem. Ik krijg het niet meer voor elkaar om normaal een spel te spelen. Ook soms gewoon in windows slaat hij ineens van. En tijdens spellen kapt echt alles ermee zelfs ctrl alt del doet het niet. En mijn c: schijf is deze week nog geformateerd.

Ik zal nu even percies vertellen hoe het er bij mij uitziet. Dan kunnen jullie het probleem misschein herkennen. En mij misschien vertellen hoe ik een goed stabiel draaiend system kan maken waar ik allen spellen op kan spelen zonder vast te lopen. Misschien weet iemand ook welke OS ik er het beste op kan zetten zodat ik alle spellen goed kan spelen. En hoe ik mijn schijf hetbest kan partitioneren.

Ik heb 2 hdd's een van 80GB en een van 20 GB. Het is en niet overclockte amd 1333 Mhz met 640 mb ddr geheugen. De bios is gereset en niet geflashed. De 20 GB disk heb ik gepartioneerd in twee even grote schijven. Op het ene deel heb ik winME gezet dit station is C: Op de andere partitie staat winXP dit is drive E: dit is een ntfs patitie. (in allebij de OSen loopt hij vast). De 80GB hdd is ook in tweeen gesplitst. Een drive waar ik mijn spellen op zet deze drive is D: en ik heb een partitie waar ik allen documenten mp3's film ed op zet dat is drive F:

Ik hoop dat de situatie een beetje goed is uitgelegt. En dat er iemand een goede oplossing heeft. Ik wil best het hele systeem weer formateren.

Verwijderd

wordt ie misschien te warm !? wat is je cpu temp? heb je de temperatuur op je northbridge wel eens gemeten??

Wat voor voeding gebruik je?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 21:01 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klinkt een beetje als 512 + 128 MB geheugen?
Probeer het eens met alleen die 512 MB.

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 23 December 2002 @ 21:01:
Klinkt een beetje als 512 + 128 MB geheugen?
Probeer het eens met alleen die 512 MB.
:?

Op een NT basedOS moet 640mb geheugen niks uitmaken (XP)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik bedoel dat mogelijk de chipjes niet lekker met elkaar samenwerken, schumache.

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 23 december 2002 @ 21:05:
Ik bedoel dat mogelijk de chipjes niet lekker met elkaar samenwerken, schumache.
Zou kunnen maar aangezien XP nog niet eens 256mb gebruikt zal hij de andere banken niet zo snel aanspreken

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 21:06:
[...]

Zou kunnen maar aangezien XP nog niet eens 256mb gebruikt zal hij de andere banken niet zo snel aanspreken
Spellen wel ;) Al es een Memtest gedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-12-2002 21:08 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
idd het is een combi van 128 en 512 maar hij heeft het eerst goed gedaan (niet in xp) toen kom ik drie films tegelijk kijken en nu ni eens kopieren en een mp3 afspelen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 21:11:
idd het is een combi van 128 en 512 maar hij heeft het eerst goed gedaan (niet in xp) toen kom ik drie films tegelijk kijken en nu ni eens kopieren en een mp3 afspelen
Temperatuur, voeding... check die is!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat er niet iets heel veel processorkracht te zuipen? (Te zien in Taakbeheer)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
als het goed is moet de processor kracht op full kunnen draaien.
zou ik de vcore moeten verhogen

mijn temp is 65 *C stressed en er zit een 300W voeding in

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 21:12:
[...]

Temperatuur, voeding... check die is!
Idd. 65 graden is wel wat aan de hoge kant hoor... Doe bijvoorbeeld de klep er eens af en kijk of je wat langer kan doorspelen dan weet je dat je het daar moet zoeken.

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 23 december 2002 @ 21:31:
[...]

Idd. 65 graden is wel wat aan de hoge kant hoor... Doe bijvoorbeeld de klep er eens af en kijk of je wat langer kan doorspelen dan weet je dat je het daar moet zoeken.
overclock hem gewoon is wat minder!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hij is niet overgeklokt beweert Commander-Bart

Verwijderd

De topicstarter vermeld duidelijk dat zijn proc niet over geclockt is :)

maar inderdaad eens met de case open proberen mischien?

Verwijderd

Topicstarter
dat beweer ik niet alleen dat is zo (hij is overigens wel overclocked geweest)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 21:47:
dat beweer ik niet alleen dat is zo (hij is overigens wel overclocked geweest)
dan is ie daar mischien beschadigd geraakt?

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18
Nee dat is heel onwaarschijnlijk pieter, echter de meest waarschijnlijke ligt het in het geheugen en dan nog wel specifiek te timings er van. Probeer deze eens in de bios te verlagen, (Cas 2.5 oid) en, zoals eerder voorgesteld, met 1 module ipv 2. Het kan namelijk zijn dat er een verschil in timings zitten in je reepjes die dus voor deze errors zorgen.

Het andere is je temp. Die is idd te hoog, ik raad je aan een (fatsoenlijke) systeem fan in te bouwen. Dit zou ook kunnen helpen tegen mogelijke verhittingen van proc/vid. kaart e.d.

Een standaard GoTter ;)

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:10
ik ben een vriend van bart dus ik weet hoe zijn sys er uit ziet.

Er zit net een nieuwe cooler op; een spire wisperock III en er zit nog een 92 mm fan in dus met de koeling zou het wel goed moeten zitten.

over het geheugen weet ik niet zoveel alleen dat t 640 mb is, maar dat wisten we hier al ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En mijn c: schijf is deze week nog geformateerd.
in allebij de OSen loopt hij vast
Lijkt me dus geen Windows maar een hardwareprobleem. WOS -> OH dan ook maar :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk zelf dat het aan de partities ligt.

en ik ben ook member van een ander forum en daar heb ik de vraag gesteld of mijn cpu ni te warm is, maar dat blijkt zo te horen bij dat type
http://forum.overclockers.nl/viewtopic.php?t=1887

ene bij het scrollen door een web site is hij al traag ;(

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft het wel goed gedaan toe er twee geheugen stripjes in zaten

de 80GB hdd is er pas bij gekomen maar ik weet ni meer of de problemen toen begonnen zijn ook was het eers nog geen dual boot dat heb ik vorige week gedaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 14:56:

ene bij het scrollen door een web site is hij al traag ;(
Dat probleem heb ik ook gehad had lag gewoon aan men mem timings die niet goed stonden. probeer eens vanalles uit tot het goed staat.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik ervoor zorgen dat de timings wel goed komen te staan?
of moet ik dat ff allen de 512 erin zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 15:32:
hoe kan ik ervoor zorgen dat de timings wel goed komen te staan?
of moet ik dat ff allen de 512 erin zetten?
gewoon wat testen op verschillende waarden zetten en dan restarten tot als het goed staat. duurt wel lang maarja. heb het ook moeten doen.

edit: ja ik zou het proberen met alleen de 512 mb. als het dan werkt de 128 erbij steken. doet ie het dan niet meer weet je waaraan het ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu aan 512 mb erin zitten, maar het maakt nix uit het scrollen is nog steeds langzaam. het geheugen heeft het ook gewoon goed gedaan

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 16:57:
ik heb nu aan 512 mb erin zitten, maar het maakt nix uit het scrollen is nog steeds langzaam. het geheugen heeft het ook gewoon goed gedaan
Scrollen langzaam? Is dat niet zo'n 100% processor usage bug ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geheugen eruit gehaald maar hij doet het nog ni goed
daar ligt het dus ni aan

Verwijderd

Topicstarter
nee mijn cpu is rond de 2%

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm... bij het scrollen traag? Vaag... welke browser gebruik je eik?

Dat klinkt eigenlijk meer als een videokaart(-driver)/muisdriver probleem. Heb je MouseWare geinstalleerd staan? Zo ja, probeer deze iig. eens te uninstallen, hiermee zijn nog wel eens wat probleempjes rondom het scrollen (ik heb er iig last van met Mozilla, daarom ben ik een tijd geleden afgestapt van die MouseWare drivers).

Probeer ook eens wat andere drivers van het net te pikken.

Over die temperaturen:
Kijk eens na of de heatsink (het koelblok dus ;)) ook warm aanvoelt als je een tijdje werkt, het kan zijn dat deze niet zo goed contact maakt met de core van je CPU.

Verwijderd

Topicstarter
de pc is gewoon helemaal traag. vroeger kon ik 3 film tegelijk afspelen. en nu kan ik nog ni eens twee mp3'tjes afspelen

de pc is net geformateerd en er zitten de nieuwste drivers op

de tempratuur blijkt normaal te zijn in mijn geval met deze procesor.
de cooler is eigenlijk geschikt voor een amd xp 2800+
kijk hier anders eens naar http://forum.overclockers.nl/viewtopic.php?t=1887

• Laurent
  • Niet online
Hm, het is niet abnormaal maar wel hoog die 65 graden hoor, maarja, er valt waarschijnlijk wel mee te leven. Probeer eens BurnIn te draaien, als je bak hierdoor snel hangt dan ligt het hoogst waarschijnlijk toch aan je CPU-temp.

Kijk trouwens ook nog voor de zekerheid na of DMA wel aanstaat voor je HD (primary & secondary IDE-instellingen bij apparaatbeheer) .

Verwijderd

Topicstarter
is het zo goed of moet er meer bij

http://home.deds.nl/~bartjev/ide.JPG

• Laurent
  • Niet online
Ik bedoelde; Kijk even bij de eigenschappen van beiden controllers of DMA aan staat, dit kan je ergens kiezen bij iets als de 'geadvanceerde opties' bij de eigenschappen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem op DMA gezet maar de spellen slaan nog steeds spontaan af.
Het scrollen gaat al weer normaal en het films afspelen ook.

Weet er iemand dan hoe ik de spellen draaiend kan houden? Dat is nu mijn grootste probleem.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik heb ongeveer ook hetzelfde probleem met XP.
eerst deed hij het goed en toen c: schijf geformateerd en toen naar ntfs omgezet en toen weer XP eropnieuw opgezet (had daarvoor ook xp, maar dan op fat32 en daar had hij geen problemen mee) en nu slaat hij ook de hele tijd af, met spellen en zelfs met windows media player. Heb sinds kort delphi geïnstalleert en dan installeert hij ook debug programma mee, en dan geeft hij meestal aan als hij vastloopt: could not "read"/"write" memory. meestal zulk soort fouten en heb verder niks veranderd aan de bios ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas sinds voorige week een ntfs partitie maar daarvoor was het ook al.
dus het ligt niet aan de ntfs partitie

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 21:26:
als het goed is moet de processor kracht op full kunnen draaien.
zou ik de vcore moeten verhogen

mijn temp is 65 *C stressed en er zit een 300W voeding in
65 is te hoog

bij mij wordt de boel al instabiel als ie 55 aangeeft

momenteel 48 @ luchtkoeling (was eerst 38 met waterblok)

ik heb een AMD TB 900 @ 1Ghz

hoe zit het met je voltages, wellicht kan je voeding het gewoon niet bolwerken

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
er zit nu sinds een week een 300W voeding in (de vorige was 250W en daar heeft hij het ook goed mee gedaan) Ik denk wel dat de voeding het aan kan. Dus daar zal het denk ik niet aan liggen.

Het probleem ligt niet aan de procesor temp want bij het afslaan van een spel is de temp 55*C

zou het niet kunnen dat er een probleem is tussen de twee hdd's want de ene is 5400rpm en dan andere 7200rpm

of kan het aan mijn videokaart liggen want hij slaat volgens mij alleen af bij nieuwere spellen zoals hitman2, age of mythology en niet bij sof2

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 22:31 ]

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:10
hitman 2 heeft t toch ook gewoon gedaan?? probeer is andere drivers voor je videokaart (niet die van nvidia maar bij de fabrikant (xfx ofzo volgens mij) of de gewone van nvidia niet de detonators

Verwijderd

Mijn broertje heeft ook een 1333 en die worden allemaal te heet. Dus onstabiel.
Enige wat je kunt doen is de temperatuur naar beneden halen door meer fans te plaatsen, beter cpu fan, kast open of zelfs under-clocken.

1333 is het maximum wat ze uit de ouwe cpu-core hebben gehaald, dus vandaar dat ie zo heet wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Hij liep eers 1400 mhz maar tijdens het spelen is de temp gewoon 55 *C en hij heeft het goed gedaan toen hij 1400Mhz liep dus het ligt niet aan de cpu temp

en als ik de driver van xfx download kom ik toch weer bij de standaard nvidia driver terecht

Verwijderd

Topicstarter
zou het helpen als ik alles opnieuw partitioneer, dus echt alles eraf want ik begin steeds meer te denken dat het toch niet gewoon een software matige fout is.

• MRic3
  • Laatst online: 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

flash de bios... nooit verkeerd...
heb je een via chipset en zo ja, heb je de via 4in1 drivers geinstaleerd?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Laurent
  • Niet online
MRic3 schreef op 26 december 2002 @ 18:19:
flash de bios... nooit verkeerd...
heb je een via chipset en zo ja, heb je de via 4in1 drivers geinstaleerd?
Bij WindowsXP zitten standaard VIA 4-in-1 drivers ingebakken. Wat de topicstarter wel kan proberen is om deze even te update, even de laatste versie installeren dus.

Die 4-in-1 drivers zijn hier te downloaden.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Aikeleer schreef op 26 december 2002 @ 18:54:
Bij WindowsXP zitten standaard VIA 4-in-1 drivers ingebakken.
Dat heb ik hier wel meer gelezen, maar nog nooit ergens bij microsoft, viatech of via-arena ofzo gelezen, dus ik weet dat niet zeker. Heb heel fff gezocht maar kan niks definitiefs vinden, wel dat ze allemaal zeggen dat ze windows XP compatible zijn... maar dat zegt niks dat ze echt in XP ingebakken zitten.

Verwijderd

Topicstarter
is je bios makelijk te flashen zonder iets te mollen?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja, gewoon goed opletten, goed lezen en goed weten waar je mee bezig bent.

Verwijderd

Wat heb je voor hardware in in wat voor case?? Je probleem begon na het plaatsen van de 80G schijf? Geen voeding/stroomprobleem? Je heb niets overklokt en niet toevallige je bak op een andere plaats gezet ofzo?

//Wat is je tweakerlevel?? Alle beginnersdingen moeten nog genoemd worden? Faq nagelopen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 03:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit een 300W voeding in dus die kan het denk wel aan.

Ik heb ontdenkt dat het niet aan het geheugen of de videokaart ligt.
Het enigste wat het denk ik nog kan zijn is mijn mobo of de procesor.
Maar ik denk dat als de procesor kapot is dat mijn pc helemaal ni meer start, of heb ik het nu mis.
Kan dit probleem mijn mobo zijn?
Pagina: 1