Toon posts:

7vaxp en windows instalatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb problemen met mijn gigabyte 7vaxp mobo. Het is onmogelijk om windows te instaleren. Zowel 2000 als xp. Ik krijg een blue screen met een error telkens hij de laatste bootdiskette heeft gelezen. Ik heb al verschillende bootdisks gebruikt, al met 2 verschillende latjes ram geprobeert, met 3 verschillende video kaarten, met 2 cpu's, met 2 hardeschijven, met 3 cd rom drivers en met 2 diskettedrives en nog steeds de verschillende windows errors waardoor ik niet kan installeren. Enkel win 98 heb ik 1 x op mijn pc gekregen, maar met de nodige STAPELS errors. Na 2 x te kunnen booten kreeg ik telkens als de pc opstarte direct de explorer error en moet ik de pc dus gewoon afzetten.

De versie van het moederbord is 1.1 en heb biosversie f9.

Ik hebben alles al afgezocht, ik ben ten einde raad. Kan iemand helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Garantie? Op de zaak verkopen wij ook veel van die borden en geen problemen mee eigenlijk. Lijkt erop dat er een kinkje ergens op het moederbord zit.
Ga ermee terug zou ik zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
In enkele van de errors staat bij de uitleg dat ik bios shadowing moet afzetten. Maar uhh, waar kan ik dit vinden?

Ik heb dit bericht ook gepost op het forum van het bedrijf waar ik het gekocht heb en ze zeggen dat dit mischien valt op te lossen door een bios setting. Dus ik ben nu aan het zoeken maar heb heb wat hulp nodig...

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 22:25
volgens mij zit t in PnP settings maar weet t niet zeker

maar ik heb de 7vax met volgensmij alle shadowing opties aan en heb nergens problemen mee

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Volgens de handleiding zitten er geen shadows opties in het BIOS, dus dat gaat niet lukken. Maar hoe heeft MewBie dat dan voor elkaar gekregen?

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Ik heb ook geen enkel probleem gehad. Windows XP en 2K installeren probleemloos. Gewoon met 'optimal settings' geladen in BIOS. Alleen met 'Top performance' settings kom ik wel eens wat probleempjes tegen.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

bootdiskette's?

waarom boot je niet gewoon vanaf cd? als hij hangt bij de laatste diskette lijkt me dat het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de pnp settings?

ik moet bootdiskettes gebruiken want heb geen bootable cd

Verwijderd

Begin nou eerst eens je bios met "default settings" in te stellen, dan staat ie in de meest stabiele stand, en dan inderdaad de stup met je bootable CD uitvoeren. Wel rekening houden met het feit dat je eventueel aanvullende diskcontroller stuurprogs nodig hebt, die staan in de regel op de CD van je moederbord, en passen over het algemeen moeiteloos op flop. Zodra de hele handel erop staat via 4in1, DX8.1, Stuurprogs installeren, en als het dan allemaal nog stabiel is ga je je bios instellen, stapje voor stapje. En blijf van dingen waar je niet van weet wat het is af, kan alleen maar instabiliteit veroorzaken. Overigens, zowel win2k als winxp zijn bootable.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 15:26 ]

Pagina: 1