Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik zag tot m'n verbazing dat me telefoon vandaag een melding op scherm had staan, iets in de geest van "simkaart niet aktief" ofzo :?

Daarna heb ik em uitgezet en weer aangezet, en alles was weer normaal.

Nouja, normaal ........

Rond een uur of 7 heb ik een memo in de telefoon opgeslagen, met alarm
Dat ging dus netjes op tijd af, maar een mogelijkheid om em uit te zetten
was er niet !! :|

Ik heb dus de telefoon helemaal moeten uitzetten en daarna weer aan om van
het gepiep af te komen.

Zou ik een rotte gsm hebben nu, of is het mischien een kwestie van een software upgrade bij een of ander nokia dealer/reparateur :?

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 07:37

Leviathan23

I am the proof....

ik heb ook de 6610 en nog nooit problemen gehad, je kan altijd ff kijken wat voor een versie software je hebt dat doe je door de volgende toestsen in te drukken:

*#0000#

Als het goed is moet de versie de volgende zijn:

v 3.09
02-10-02
NHL-4u

is dat niet zo dan is het raadzaam je software te uppen!

• Speedy_Gonzalez
Ja, die versie heb ik ook, exact hetzelfde
Ik zal toch eens proberen te bellen met een dealer morgen, mischien dat die iets meer weet.

Evengoed bedankt !

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 22:00

Mex

Speedy_Gonzalez schreef op 23 December 2002 @ 20:19:

Rond een uur of 7 heb ik een memo in de telefoon opgeslagen, met alarm
Dat ging dus netjes op tijd af, maar een mogelijkheid om em uit te zetten
was er niet !! :|
Dit probleem heb ik ook, je hebt dus geen rotte telefoon, ik heb de huidige software er opnieuw laten inzetten, omdat er nog geen nieuwe beschikbaar is. Sindsdien heeft ie het nog maar 2 keer gedaan. Het k*tte is dat je hem met geen mogelijkheid uit kan zetten, de batterij moet er dus vanaf..:(

Verwijderd

Waarom wacht Nokia niet gewoon met het uitbrengen van een telefoon tot het ding helemaal in orde is. Dat doet SE nl wel met de P800 (voorbeeld). Ik las laatst ergens op internet dat sommige winkels zelf de 7210 weigeren te verkopen omdat het vol zit met fouten. (bron: www.zdnet.nl)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:58
Ik vind die 6610 best een stoere telefoon, maar als ik dit zo lees moet ik direct denken aan de 8310 van mijn broertje. Die heeft 3maanden op een nieuwe firmware moeten wachten voordat hij fatsoenlijk kon SMSen zonder dat zijn toestel uitviel. Nu heeft hij weer het probleem dat reeds ontvangen sms-jes, nogmaals als nieuw in zijn telefoon verschijnen.

Ik snap dat Nokia snel nieuwe modellen op de markt wil brengen, maar als je zulke prijzen durft te vragen voor je telefoons, kan je dit echt niet maken.

Verwijderd

Waslijn schreef op 24 december 2002 @ 13:08:
Ik vind die 6610 best een stoere telefoon, maar als ik dit zo lees moet ik direct denken aan de 8310 van mijn broertje. Die heeft 3maanden op een nieuwe firmware moeten wachten voordat hij fatsoenlijk kon SMSen zonder dat zijn toestel uitviel. Nu heeft hij weer het probleem dat reeds ontvangen sms-jes, nogmaals als nieuw in zijn telefoon verschijnen.

Ik snap dat Nokia snel nieuwe modellen op de markt wil brengen, maar als je zulke prijzen durft te vragen voor je telefoons, kan je dit echt niet maken.
:Y)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Waslijn schreef op 24 december 2002 @ 13:08:

Hmmz, gelukkig heb ik daar (nog) geen last van met mijn 8310, en volgens mij heb ik een van de eerste software versies, hij was net nieuw toen ik dat ding kocht

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 13:04:
Waarom wacht Nokia niet gewoon met het uitbrengen van een telefoon tot het ding helemaal in orde is. Dat doet SE nl wel met de P800 (voorbeeld). Ik las laatst ergens op internet dat sommige winkels zelf de 7210 weigeren te verkopen omdat het vol zit met fouten. (bron: www.zdnet.nl)
Zo geweldig is SE ook weer niet. Ik had de firmware van mijn T68 ook een paar keer moeten updaten.

Ik heb ook problemen met mijn 6610. Het is een paar gebeurd dat de 6610 vanzelf is uitgegaan. Gelukkig kon ik het gewoon weer met de aan/uit knop weer aanzetten.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Hmmm, ik heb al vaker verhalen gehoord over software-fouten in nokia telefoons, maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad. Ik heb nu een 7210 en hiervoor had ik een 8210. Beide gewoon bugloos. M'n 7210 is alleen een keer vastgelopen op een zelfgeschreven java midlet, maar goed, dat kan ik nokia niet aanrekenen.

Zeker omdat de 7210 eigenlijk hetzelfde is als de 6610, snap ik niet waarom ik geen problemen heb. Hij is nog nooit uitgevallen o.i.d.

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia 7210 omgeruild voor de Noka 6610. Wat me nu opvalt bij de Nokia 6610 bij het afspelen van de Polyfone geluiden is dat de telefoon trilt. Nu weet ik nu of automatisch de vibra-call wordt ingeschakeld of dat het resonantie is.
De vibra-call staat uitgeschakeld en bij de normale melodietjes heb ik het trillen niet.

Het vreemde is dat de Nokia 7210 hier geen last van had....

• Speedy_Gonzalez
Ik heb vanmiddag eens ff gebeld met rocom in venray.

Hun kunnen de 6610 opnieuw voorzien van de huidige versie (3.09) maar ook van
een iets nieuwere (versie onbekend)

Met deze update zijn een paar kleine dingetjes opgelost, maar welke precies dat wist de
beste man me niet te vertellen.

Ik ga nu begin januarie eens ff buurten daar, en laat dan m'n 6610 eens voorzien
van die nieuwere versie.

Baat het niet, schaad het niet :)

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:18

duderuud

Sliden is koel

Dit probleem heb ik dus ook!

Heel vaak (2-6 keer per dag) de melding dat ik de melding krijg: "sim kaart geweigerd".
Tevens valt 'ie regelmatig spontaan uit...

Ook maar eens contact opnemen met de dealer...kijken of er al een nieuwe firmware is.
:(

Motor-Forum.nl

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Ik heb ook precies dezelfde problemen. Regelmatig valt ook mijn telefoon uit. Ik heb die 6610 trouwens nog maar net, vandaag gehaald. Ook heb ik geen bereik, komt dat doordat ik net een nieuw abbonnement heb afgesloten en dat het daardoor een paar uur duurt?

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Ook hier dus inderdaad regelmatig problemen met het weigeren van de simkaart, spontaan uitvallen doet hij zelden. Hopen dat de nieuwe firmware snel uitkomt en het probleem verhelpt....

[Offtopic] Duderuud, leuk om je hier ook eens tegen te komen...[/Off]

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

Heb er ook sinds vandaag ook een, maar bij mij doet die hele trilfunctie niks :?
Hoort hij eigenlijk tegelijk af te gaan met het geluid ofniet?

( verder wel een goed telefoontje met een zeer goede ontvangst. Beter als bij me Sony Z-7 :) )

(Beetje off-topic maar heeft wel met de telefoon te maken.... waar kan je games voor dat ding downloaden via de tleefoon. Dus niet met kabels e.d. Ja ik heb gezocht, maar heb niet veel gevonden. Ook niet in het topic van sony en motorrola en google )

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 17:58 . Reden: vraag erbij gezet ]

• waslijn
  • Laatst online: 25-11 16:58
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 17:53:
Heb er ook sinds vandaag ook een, maar bij mij doet die hele trilfunctie niks :?
Hoort hij eigenlijk tegelijk af te gaan met het geluid ofniet?

( verder wel een goed telefoontje met een zeer goede ontvangst. Beter als bij me Sony Z-7 :) )

(Beetje off-topic maar heeft wel met de telefoon te maken.... waar kan je games voor dat ding downloaden via de tleefoon. Dus niet met kabels e.d. Ja ik heb gezocht, maar heb niet veel gevonden. Ook niet in het topic van sony en motorrola en google )
Nokia's geven sneller meer streepjes aan, maar dat zegt niets over een betere ontvangst!

Verwijderd

Waslijn schreef op 06 januari 2003 @ 18:21:
[...]
Nokia's geven sneller meer streepjes aan, maar dat zegt niets over een betere ontvangst!
Wie zegt dat ik naar de streepjes kijk ? Nee...dat doe ik dus nooit. Als ik het over zoiets heb kijk ik niet naar het aantal streepjes of puntjes of wat dan ook. Puur op de kwaliteit en ruis in een gesprek. Dus vandaar dat ik zei dat de ontvangst gewoon veel beter is

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

wil deze week nog een 6610 halen. als ik zo zie kan ik beter maar even wachten. tot de 6100 uit is.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 17:46:
Ik heb mijn Nokia 7210 omgeruild voor de Noka 6610. Wat me nu opvalt bij de Nokia 6610 bij het afspelen van de Polyfone geluiden is dat de telefoon trilt. Nu weet ik nu of automatisch de vibra-call wordt ingeschakeld of dat het resonantie is.
De vibra-call staat uitgeschakeld en bij de normale melodietjes heb ik het trillen niet.

Het vreemde is dat de Nokia 7210 hier geen last van had....
Uh, dat is bij de 7210 precies hetzelfde hoor. (Niet zo gek gezien ze practisch identiek zijn.)

Het lukt me alleen niet om dit met eigen beltonen ook te doen. Volgens mij moet je de 'tril' op een los kanaal aanspreken ofzo.

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
ikzelf heb ook een 6610 en heb dus totaal geen problemen gehad. geen fouten, geen vastlopen niets......
en ja ik heb wel software versie 3.09 zoals de rest ;)

• Fox-Racing
  • Laatst online: 27-11 16:05
ik heb ook v3.09 en ook nog geen probleem gehad..

RichardVos.nl

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 13:57
de 6610 trilt op het ritme van de geluidjes. (was een vraag waarom hij trilt bij het afspelen)

Verwijderd

Nokia staat bekend vanwege softwarefouten. Tevens heb ik er al een aantal gezien die uitvallen als je er okk maar het kleinste tikje tegen geeft.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
Nieuwste versie is 4.18 voor de 6610 (NHL-4U) voor zover ik kan zien..

Verwijderd

hoe kan ik zo'n update laten uitvoeren ? waar dient dit te gebeuren!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

bij een Nokia Service Centre.
HIER een lijst van de centres bij jou in de buurt.

Ik ga deze week nog naar Duiven om er nieuwe software in te laten zetten, is een bekend probleem bij het service centre.

[offtopic]
Diekstra, wereldje is klein he!:)

Motor-Forum.nl

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
offtopic:
--> Anders moet ik speciaal een nieuwe tread openen, en nu we er toch over bezig zijn :)

Ik ben van plan een 6610 aan te schaffen. Ik ben alleen benieuwd over een paar dingen die ik op de nokia site niet terug kan vinden:

Is het mogelijk een Memo op te nemen? Ik bedoel dan het opnemen van geluid net als in een memorecorder.

Zo ja:
Hoe lang?
Is het af te spelen via de handsfree speaker en koptelefoon van de fm radio?

Alvast bedankt

Verwijderd

Memo recorder zit er ( helaas) niet op. Verder is al het geluid wel af te spelen via de handfree. Dus gesprekken en de radio enzo.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Niet om te flamen... maar leren de mensen het nou nooit ;)

Nokia = en blijven telefoons met kuren... ze gaan allemaal kapot in een kort tijdsbestek, zitten vol met bugs, accu problemen etc...

• Fox-Racing
  • Laatst online: 27-11 16:05
Dat ligt aan hoe je ermee omgaat...

de 6610 is mijn 5de Nokia..en ik heb nog nooit problemen gehad met software of Accu's :)

RichardVos.nl

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dan ben je 1 van de weinigen... ;)
maar ik heb 't over Nokia's in zijn algemeenheid.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47
* FitNiX meld zich... :/

Gemiddeld start ik mijn foon 8 keer op een dag opnieuw op omdat er dan Sim geweigerd in het display staat en ik niet meer kan bellen :(
Ook valt ie bij mij zeer regelmatig uit :( Als ik hem uit m'n broekzak haal ofzo :(

Ik pak over 5min pauze en ga dan naar de winkel waar ik hem gekocht heb... Ik zal laten weten wat ie zal zeggen...

• FitNiX
Hmmm, hij moet dus worden opgestuurd :(
Hij had er nog al een liggen die ook opgestuurd moet worden. Maar ik moet eerst effe al mijn tel. nummers backuppen. Anders krijg ik hem dalijk weer terug, kan ik weer al die nummers in gaan voeren en daar heeft Kermit geen zin in... :/

Verwijderd

Ik vind het toch een beetje onzin om te zeggen dat alle nokia's snel kapot gaan. Ik heb ook al 4 nokia's gehad waar ik nooit problemen mee heb gehad. Ik krijg binnenkort m'n 6610 binnen :9~ en ben benieuwd hoe buggy die is zoals een paar van jullie beweren.

Net of telefoons van andere merken zo perfect en bugvrij zijn! >:)

• @r!k
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

ikheb met mijn 6210 soms dat hij niet op de toetsblokkering wil, lijkt aan de carkit te liggen.

Met mijn 8210 heb ik nooit problemen gehad en met die 6210 voor de rest ook niet.

Ik wil ook zo'n 6610 halen maar wacht nu toch maar ff denk ik.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

n00bs schreef op 15 januari 2003 @ 13:06:
Niet om te flamen... maar leren de mensen het nou nooit ;)

Nokia = en blijven telefoons met kuren... ze gaan allemaal kapot in een kort tijdsbestek, zitten vol met bugs, accu problemen etc...
Niet overdrijven hoor! Ik begin deze week ook aan mijn 3e nokia en heb zelf ook nooit problemen gehad qua hard/software. Ok, alleen wat stof onder mijn scherm, that's it.

En het lijkt me meer dan logisch dat er meer uitval onder nokia is gezien het feit dat het aandeel van nokia op het gebied van mobiele telefoons ook groter is dan dat van anderen. Je moet het natuurlijk wel relatief bekijken en niet op de manier zoals jij het nu doet want dat is wel erg kort door de bocht.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nokia heeft ooit haar problemen erkend tov het publiek. Het is een algemeen feit dat het %uitval erg hoog ligt...

Verwijderd

n00bs schreef op 15 January 2003 @ 15:23:
Nokia heeft ooit haar problemen erkend tov het publiek. Het is een algemeen feit dat het %uitval erg hoog ligt...
Nou ik heb nog nooit echte problemen gehad en ben zeer tevreden over nokia tot nu toe.

Verwijderd

omg leer lezen! in het algemeen staat er toch!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:09:
omg leer lezen! in het algemeen staat er toch!!
Je hebt helemaal gelijk.... zucht

Ik geef gewoon mijn mening, klaar!
Het is niet zo dat ik het niet eens ben met zijn post, ok?

Verwijderd

Ik heb een 7210 en dat rare geval wil af en toe ook niet ophouden met piepen, dan moet ik hem ook helemaal uit en aan zetten, en ook af en toe zegt ie simkaart geweigerd ofzo.... dus er zijn meerdere mensen met deze stomzinnige fouten in hun toestel! :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 19:13:
Ik heb een 7210 en dat rare geval wil af en toe ook niet ophouden met piepen, dan moet ik hem ook helemaal uit en aan zetten, en ook af en toe zegt ie simkaart geweigerd ofzo.... dus er zijn meerdere mensen met deze stomzinnige fouten in hun toestel! :(
Misschien moet je even langs een nokia service punt om je software te laten updaten.

Verwijderd

Heb 6610 nu ruim een maand.
Ik had dit probleem tot een week terug regelmatig ( 2 x per dag ).

Ik heb mijn SIM-kaart er ff uit gehad, opnieuw er ingezet.

Sindsdien is het nog maar 1 keer voorgekomen. Zou dus eerder probleem in fabricage/contact dan in firmware lijken te zijn. In dat geval zou het, i.i.g. voor deze duurdere toestellen, toch wel prettig zijn als er een reactie van Nokia kwam.

Hoe meer ik mijn toestel gebruik (ook de radio!), hoe minder het voor lijkt te komen :? Anyway, dit zijn mijn ervaringen.

Hoe zit het trouwens met software (Polyfone composer, games )van Nokia zelf....?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 19:23:
Heb 6610 nu ruim een maand.
Ik had dit probleem tot een week terug regelmatig ( 2 x per dag ).

Ik heb mijn SIM-kaart er ff uit gehad, opnieuw er ingezet.

Sindsdien is het nog maar 1 keer voorgekomen. Zou dus eerder probleem in fabricage/contact dan in firmware lijken te zijn. In dat geval zou het, i.i.g. voor deze duurdere toestellen, toch wel prettig zijn als er een reactie van Nokia kwam.

Hoe meer ik mijn toestel gebruik (ook de radio!), hoe minder het voor lijkt te komen :? Anyway, dit zijn mijn ervaringen.

Hoe zit het trouwens met software (Polyfone composer, games )van Nokia zelf....?
Kun je downloaden bij nokia toch?

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Niet op hun website? :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 19:35:
[...]

Kun je downloaden bij nokia toch?
Als ik die gevonden had, had ik het niet gevraagd toch ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:43:
[...]

Als ik die gevonden had, had ik het niet gevraagd toch ?
Ik dacht dat je de standaard software bedoelde |:(

• FitNiX
n00bs schreef op 15 januari 2003 @ 15:23:
Dat is dan misschien wel zo, maar ze maken (vind ik dan) wel de beste User Interfaces. En dat is een van de belangrijkste redenen dat ik voor Nokia blijf kiezen.
De rest kan er IMHO geen ene kloot van :o

Anyways, ik ga de mijne vanmiddag inleveren en die zal worden opgestuurd naar Nokia ;( Hopelijk gaat het niet al te lang duren... :/

• FitNiX
Kermit schreef op 17 januari 2003 @ 11:17:
[...]
Dat is dan misschien wel zo, maar ze maken (vind ik dan) wel de beste User Interfaces. En dat is een van de belangrijkste redenen dat ik voor Nokia blijf kiezen.
De rest kan er IMHO geen ene kloot van :o

Anyways, ik ga de mijne vanmiddag inleveren en die zal worden opgestuurd naar Nokia ;( Hopelijk gaat het niet al te lang duren... :/
Ok, lang zat in ieder geval: 2 à 3 weken :/
Zullen er dan wel 4 à 5 worden :'(

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Warom opsturen? Ik ga echt niet 5 weken zonder mijn telefoon zitten hoor! Ik ga wel bij een Nokia Service Point langs voor nieuwe software!

Motor-Forum.nl

• FitNiX
Duderuud schreef op 20 januari 2003 @ 10:05:
Warom opsturen? Ik ga echt niet 5 weken zonder mijn telefoon zitten hoor! Ik ga wel bij een Nokia Service Point langs voor nieuwe software!
Omdat het niet anders kan.
Het is niet alleen het probleem van andere software erin knallen |:( En ik krijg gewoon een leentoestel. Je denkt toch niet dat ik 5 weken zonder toestel ga zitten... ;)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:10
Zooo, hier nog iemand met dit probleem! Mijn 6610 geeft minstens 2 keer per week de mededeling: SIMCARD REJECTED.

Onlangs is tie uit zichzelf 3 SMSjes gaan sturen zonder inhoud, terwijl tie gewoon geblokkeerd op tafel lag :?

Ik snap er niks van! Ik heb dezelfde firmware als de rest. Heb ook de beschikking over IR, maar ga het eerst vragen in de winkel of bij een Service Point. Anders flash ik de software zelf wel.

Wel vaag dit! Is mn 2e Nokia. (3210 hiervoor :D), bij ons thuis zijn nog 3 Nokia's (6310i, 5510, 3310) en die zijn allemaal perfect.
De UI van deze GSM's blijft gewoon super! Daarom is Nokia the best.
Andere telefoons hebben ook een hoog uitvalpercentage
Ik las onlangs nog in de Consumentengids hier iets over.
De 8310 stond hoog in de lijst (Of het was de 8210)
Maar het betrof hier ook mechanische defecten.

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ook een 6610 met dezelfde firmware als stinger666, maar ik heb weer een ander probleem:

Bij mij gaat ie gewoon uit. Als ik hem op een ander profiel zet, gaat ie naar 2 sec uit, maar dit is niet altijd..
Ook gaat ie wel eens spontaan uit: als ik wil gaan bellen pak ik mijn telefoon en dan is hij gewoon uit :?
Als ik hem dan aan wil zetten, gaat ie soms niet aan. En als hij dan wel aan gaat, vraagt ie om de pincode, die voer ik dan in en dan gaat ie weer uit :? Als ik hem dan nog een keer aanzet gaat ie wel gewoon aan...

Maar alsnog, dit is niet altijd. Soms doet hij het gewoon een week goed...
Ik zal ook maar een naar een service point gaan, om te vragen of ze daar weten wat het is :?

• Jaded
  • Laatst online: 07-10 17:02
Lijkt me een batterij probleem. Misschien een slechte connectie ofzo.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem als de topicstarter, maar ik kan nog wel gewoon smsjes ontvangen en versturen als ik de Sim-melding krijg :) Ik maak me er dan ook geen zorgen om ofzo.

• BlauweFles
  • Niet online
Ik heb nauwelijks tot geen problemen met mijn 6610, softwareversie 4.18. Hij vergeet soms zijn achtergrondverlichting aan te zetten en er zitten een paar tikfouten in de Nederlandse taal (oplossing: zet hem op Engels :P).
Alleen er zit volgens mij een bug in bounce. Ik speel net level 11 uit en wil vervolgens verder gaan met level 12, dan krijg ik echter een Java Application Error. Heb ik het spel zeker uitgespeeld....

Wat ik alleen wel vervelend vind, ik weet niet of het een bug of een feature is, is dat de screensaver klok onleesbaar is. Het contrast is ver te zoeken als je het mij vraagt.

Oh, voordat ik het vergeet. Volgens Nokia Servicecentre Amsterdam is versie 4.20 uit. Wellicht een oplossing voor een aantal problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door BlauweFles op 08-03-2003 12:55 ]

Verwijderd

Ik heb gister ook een 6610 gekocht evenals een vriend van me, en die screensaver klok is inderdaad slecht leesbaar. Het contrast zou omhoog moeten op de een of andere manier.

Verwijderd

Wisey schreef op 14 January 2003 @ 17:22:
Nieuwste versie is 4.18 voor de 6610 (NHL-4U) voor zover ik kan zien..
me 2 :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 23:21
Kan het updaten van de firmware tegenwoordig wel snel gedaan worden bij bv de Nokia Store in Amsterdam? klaar terwijl je wacht??

Vroeger was dit toch altijd een probleem. Anders binnenkort maar een van naar 4.20 gaan.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• BlauweFles
  • Niet online
Macer schreef op 08 March 2003 @ 19:30:
Kan het updaten van de firmware tegenwoordig wel snel gedaan worden bij bv de Nokia Store in Amsterdam? klaar terwijl je wacht??

Vroeger was dit toch altijd een probleem. Anders binnenkort maar een van naar 4.20 gaan.
Ik heb afgelopen week ongeveer 30min gewacht voor het updaten van een 6510. Klaar terwijl u wacht zeg maar. Het is er soms alleen wel erg druk, dus hoe het dan gaat weet ik niet.

• Stinger666
Stinger is samen met Doublehomme naar de Dutchtone winkel gegaan in Breda waar we onze 6610's hebben gekocht. Het probleem voorgelegd aan een medewerkster daar en uitgelegd dat we uit hadden gezocht dat het aan de software ligt.
We hebben dus allebei zoals hierboven te lezen versie 3.09.
Ze hadden de toestellen niet op voorraad anders zouden ze gelijk omgeruild worden.
Nu krijgen we van de week een belletje als ze de toestellen binnen hebben en dan kunnen we ze kosteloos omruilen.

Goeie service van Dutchtone :*)! Hoe ze dat met Nokia regelen weet ik niet, maar ik neem aan dat deze problemen bij Nokia ook wel bekend zijn.

Een maat van me was trouwens geinspireerd door mn GSM dat tie ook maar een 6610 heeft gekocht. Hij had echter op zn GSM Software 4.18.

Nu maar hopen dat ik gelijk 4.20 heb :)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
"Plaats Simkaart" Staat heel vaak in beeld van mijn 8310,
wacht je 20 seconden, dan doet ie het weer :?. heel suf !!!

Verwijderd

Nu 2,5 week een nieuwe foon. De 6610. Na een week was het zover, ik krijg een smsje binnen en de telefoon gaat uit, batterij was bijna leeg, dus telefoon aan de lader. Maar voor geen mogelijkheid aan te krijgen.

Terug naar de winkel, ook daar lukt het niet het foontje aan de praat te krijgen: nieuwe telefoon.

4 dagen later (afgelopen zaterdag) weer terug naar de winkel, een knopje (pijl naar beneden) hapert constant. Nieuw toetsenpadje gekregen, werkt super!

Vandaag 11:11 screensaver staat aan en ik krijg weer een smske binnen... (hoorbaar aan de boxen van het beeldscherm waar de telefoon niet ver vandaan ligt. Screensaver blijft actief, geen toon oid dat er een smsje is, toetsen werken niet meer en het beeld gaat uit. Telefoon weer met geen mogelijkheid aan te krijgen. (terwijl de accu vol is, vannacht nog aan de lader gehad).

Terug naar de winkel maar weer.... :'(

Uiteindelijke vraag: Hebben meer mensen hier last van?

/me wordt zat van nokia 6610!

• C00KW4US
  • Laatst online: 29-11 19:03
Heb nu sinds zaterdag de 6610 met software versie 4.18
Nog geen problemen ondervonden maar wat ik wel jammer vind is dat je verzonden smsjes gelijk opgeslagen worden in "Verzonden Items" Of is dit wel uit te schakelen?

• TheFes
  • Laatst online: 07:15
Waar had je ze dan willen hebben, of wil je gewoon niet dat ze opgeslagen worden..

Home Assistant configuratie

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 23:21
Ik vindt het wel handig die verzonden items, zat ook op de 7110, maar bij de 6210 en 6310i was het weer weg...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand enig idee wat er verbeterd is in versie 4.20 tov 4.18?
Ook ik heb geen contrast bij screensaver klok, is dat wellicht opgelost?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Ik heb de 6610 inmiddels ook al een paar weken in m'n bezit (met v4.18 erop) maar ik heb nog geen van de hierbeschreven problemen gezien (/me knocks on wood)

Ik vond die screensaver clock inderdaad ook al zeer moeilijk leesbaar, maar ik denk zelf dat dit komt omdat het een "energiespaarstand" is. Als ze die klok heel fel gaan verlichten etc dan gebruikt ie misschien juist meer stroom en dat is daar niet de bedoeling van. Zelf zou ik em ook wel iets feller willen though, maar ik denk niet dat dat bij firmware v4.2 veranderd is..

Verder nog even hierover:
C00KW4US schreef op 10 March 2003 @ 12:27:
Heb nu sinds zaterdag de 6610 met software versie 4.18
Nog geen problemen ondervonden maar wat ik wel jammer vind is dat je verzonden smsjes gelijk opgeslagen worden in "Verzonden Items" Of is dit wel uit te schakelen?
Ik heb nog niet gezien hoe je dit in je telefoon zelf kan uitschakelen maar met Nokia PCSuite (en IR of kabel) is die functie iig wel beschikbaar en kan je gewoon het vinkje voor "Bewaar een kopie van verzonden items" weghalen!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ik ben sinds twee weekjes ook de eigenaar van een 6610, en heb tot nu toe nog geen problemen gehad (klop klop). Alleen de vertaalfoutjes zijn me inderdaad al opgevallen, en als je de achtergrond wilt veranderen, krijg ik het toestel ook op zijn gat. Als je de achtergrond gaat veranderen, je kiest het mapje Afb., kiest het plaatje en drukt op opties. Als je dan direct voor Inst. als achtergr. kiest is er nix aan de hand, echter als je hem eerst opent om goed te bekijken, vervolgens weer opties en Inst. als achtergr. kiest, zie je het plaatjes heel kort verkleind op de achtergrond, de telefoon gaat uit en weer aan, en alles is weer goed... Ook met versie 4.18 trouwens. Geen vervelende bug, maar een detail.

Verder heb ik voorheen een 8210 gehad, wat zeg ik, 2 zelfs. Alleen maar problemen. Eerst viel het display uit, en ook het netwerkontvangst viel bij beide uit, de bekende problemen. Dus ik wilde liever geen Nokia toestel meer, ik hoorde alleen maar nagatieve berichten over de 60 en 80 serie (30 serie is wel oke). Maar de telefoons zijn gewoon heel mooi qua design, gebruiksgemak en functies. Vandaar toch maar weer een Nokia, en nou maar afwachten of deze verder nog problemen gaat geven.

Amen. ;)

• Ook

Ook

Yes I can!

Damn.. had ik nou maar nix gepost :(
Kom net me nest uit, staat me GSM gewoon uit (en die batterij was echt niet op..:/)

Ik wil em aandoen, niks. Toch maar even in de lader en ja hor, laden maar! Tijdens het laden ging ie wel gewoon aan, maar vroeg direct daarna weer om de tijd en de datum..?! Lijkt me niet dat die batterij zo leeg is geweest toch... ?! Raar hor :?

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Hee, iedereen hier versie 3.xx?
Ik heb:
V 4.18
07-12-02
NHL-4U
(c) NMP
Heb met deze versie GEEN problemen, dus mensen met problemen upgraden naar deze versie!! :P

• Ook

Ook

Yes I can!

onne schreef op 12 March 2003 @ 09:05:
Hee, iedereen hier versie 3.xx?
Ik heb:
V 4.18
07-12-02
NHL-4U
(c) NMP
Heb met deze versie GEEN problemen, dus mensen met problemen upgraden naar deze versie!! :P
Ik heb Ook v4.18 en tot nu toe dus ook nog niets raars ontdekt, behalve dat euvel van vanmorgen dus :)

• Terranca
  • Laatst online: 29-11 20:22
Ik heb een 6610 met versie 3.09 maar ook nog steeds geen problems hoor :D Alleen kan ik niet de 'Galerij openen' als ik een beltoon wil toevoegen aan Bellersgroepen. Ik upgrade wel als dr een 5.xx is ;)

Wel lekker telefoontje trouwens :9

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik heb dus ook software versie 3.09 (NHL-4U).

En ik ga 'm toch maar inleveren, want ik wordt helemaal gestoord van die spontane uitval en "simkaart geweigerd" :(

Het is alleen klote dat winkels in het algemeen hun verantwoordelijkheid niet nakomen. Ze behoren namelijk het probleem op te lossen, NIET de fabrikant! (Sla de consumentenwet er maar op na!)

Ofwel...ik ben waarschijnlijk mijn toestel gewoon 4/6 weken kwijt...*zucht*

[ Voor 3% gewijzigd door duderuud op 20-03-2003 11:28 ]

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een Nokia 6610 met softwareversie 4.18. Hij werkt prima, op 1 punt na: het toetsenbord hapert soms:

Af en toe reageert hij een tijdje niet op een bepaalde toets. Soms moet ik bijvoorbeeld 20 keer op * drukken om een * te krijgen. Daarna doet ie het opeens gewoon weer prima. Het probleem doet zich voor met bijna alle toetsen, maar ik heb het idee dat het vooral bij de * gebeurt.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Kan het ook aan de softwareversie liggen?
Heeft iemand hetzelfde probleem?
Is het misschien een bekend probleem met dit model?

Ik heb het toestel op internet gekocht. Als ik hem wil laten repareren, kan ik dat dan bij een Nokia Service Center doen of moet ik hem dan naar de betreffende internetwinkel sturen?

• DK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03-2021

DK

ff om iedereen een hart onder de riem te steken:

Een vriend van mij heeft bij de reparatiedienst gewerkt waar alle kapotte Nokia's uit Nederland binnenkomen. Dat waren er 600 per dag.

Daardoor ga je natuurlijk automatisch denken dat Nokia k*t telefoons zijn, maar je vergeet dat dat aantal een klein percentage is van het aantal Nokia's in Nederland.

Als je dus in dit forum de vraag stelt "Wie heeft er ook problemen met Nokia xxxx" dan krijg je automatisch tig reacties.

Ik denk dat je je daar niet door moet laten leiden.

Oh ja nog iets: Over dat omwisselen van defecte toestellen. Dat gaat dus heel makkelijk: Ingeruilde toestellen krijgen een nieuw frontje en worden als nieuw weer verkocht.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dan moeten ze wel ff nieuwe software plaatsen, want anders kan je het aan de life-timer zien :)

Ik heb trouwens vorige week dinsdag mijn mobiel ingeleverd bij de lokale gsm-boer (waar ik 'm dus niet gekocht heb!), en had afgelopen maandag alweer terug! Toppie hoor, snel geregeld!

De 6610 loopt niet meer vast...en ik heb volgens mij wat nieuwe dingetjes in het menu zitten.

Ik heb trouwens software-versie 4.18 gekregen...

Motor-Forum.nl

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 15-10 12:48
Hmm, misschien al wel eerder gevraagd/beantwoord, maar ik kon het zo niet vinden; is de 6610 traag met smsen/smsjes lezen? (en dan bedoel ik het menu zelf, niet het versturen van het smsje)

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-11 18:21

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Ik heb met 4.18 het probleem dat mijn Stil profiel regelmatig niet stil is.. heel wazig. Voor de rest geen problemen gehad.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb alleen nog gehad dat hij vastliep met bounce en met wappen voor de rest geen problemen nog ondervonden
v3.09

[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 02-04-2003 11:24 ]

Verwijderd

hebben jullie soms ook last van een trillend beeld bij nokia 6610 ?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 11:56:
hebben jullie soms ook last van een trillend beeld bij nokia 6610 ?
wanneer je er gewoon recht tegenaankijkt. Of alleen als je hem schuin bekijkt met veel licht (daglicht / lamp) van boven af :?

Dat laatste is vrij normaal omdat de refreshrate van je phonedisplay nu eenmaal niet zo hoog is en dan zie je dus een trilling. Als het geoon is wanneer je er recht tegen aan kijkt lijkt me er iets mis.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 02 April 2003 @ 13:10:
[...]

wanneer je er gewoon recht tegenaankijkt. Of alleen als je hem schuin bekijkt met veel licht (daglicht / lamp) van boven af :?

Dat laatste is vrij normaal omdat de refreshrate van je phonedisplay nu eenmaal niet zo hoog is en dan zie je dus een trilling. Als het geoon is wanneer je er recht tegen aan kijkt lijkt me er iets mis.
Alleen als je hem schuin bekijkt met veel licht.....
oke het is dus normaal... thanx! ;)

• Stinger666
Ik had het hier nog niet gepost, maar mn GSM is dus omgeruild via de D*/Orange Shop. :D ;)

Software 4.18 nu. Is wel beter maar nog steeds niet bugvrij! Idd Trillend Beeld op de 'desktop'. Vooral het achtergrond plaatjes ziet er soms uit als een film uit 1930. Je weet wel met van die trillende strepen eroverheen die van links naar rechts lopen.

Nog geen vastlopers of SIM CARD Errors gehad, maar wel uitval van de toetsen. Je moet ineens heel hard duwen :?

• Stinger666
Liever niet.

[ Voor 93% gewijzigd door intoxicated op 03-04-2003 14:01 ]

Verwijderd

Nokia staat bekend om software problemen op de eerste geleverde toestellen, met de eerste versie software.
En dit probleem blijft zich maar terug komen dus eis een nieuwe telefoon.

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 15-10 12:48
Ik heb zojuist een 6610 besteld met een Vodafone abo bij Telecom.nu, het ging alleen een beetje vaag, ik heb al m'n gegevens ingevuld en het email formulier verzonden, alleen kreeg ik niks te horen over een contract dat ik in moest vullen/op moest sturen/faxen?
Telefoon beantwoorden ze niet...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn heeft sinds maandag ook een 6610 met 4.18

Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen... Alleen wat vertaalfoutjes: "Toetsenblok geblokkeerd" :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Stinger666
Stinger666 schreef op 03 April 2003 @ 00:19:
<font color="blue">Liever niet.</font>
Ik had hier dus iets gepost wat niet echt mag blijbaar. Ik was me echter van geen waad bewust. Sorry bij deze ;). Idd liever niet dan :D

[ Voor 14% gewijzigd door Stinger666 op 03-04-2003 17:10 ]

Verwijderd

heb 4,18 en heb af en toe dezelfde kuren

Verwijderd

Moartn schreef op 03 April 2003 @ 14:48:
* Moartn heeft sinds maandag ook een 6610 met 4.18

Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen... Alleen wat vertaalfoutjes: "Toetsenblok geblokkeerd" :P
Of wat te denken van

verzending visitekaartje...
die fout zit er bij alle toestellen nog in geloof ik

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 14:37
Ik heb zo nu en dan last van wegvallend/knipperend beeld, in het menu en als ie op dat providerbeeld staat. Pas na een reboot is dit weg. Heel erg irritant

Iemand nog meer met dit probleem?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Ik heb ook héél af en toe wat ruis in beeld als ik de display lang achter elkaar aan heb tijdens een spelletje of wappen. En af en toe flikkerd de achtergrond verlichting en de verlichting van het toetsenbord. Boeid me niet onwijs en het bij mij gaat vanzelf weg. (SW 4.18)

Ik betwijfel ook of nokia al in staat is dit "probleem?" op te lossen. Ik weet ook niet of het een softwarematig danwel een hardwarematig probleem is. Wat ik wel weet is dat kleuren schermpjes van digicams weleens dezelfde kuren vertonen.

Verwijderd

ik heb pas geleden ook mijn 6610 gekregen. Ik heb daarbij een T-Mobile abo. Ik krijg het alleen niet voor elkaar op mijn telefoon als ie in gesprek is of uit staat ofzo door de schakelen naar mijn voicemail.

Ik heb de volgende nummers al gebruikt;

1233
0624000333
0624001233
+31624000333
+31624001233

Als ik deze nummer bel met mijn mobiel kan ik gewoon zoals het moet mijn voicemailtje beluisteren en het voicemailmenu in.

Als ik mijn mobiel naar een van deze nummers laat doorschakelen en ik bel dan vanaf een vaste telefoon of andere mobiel mijn gsm-nummer dan zou ik mijn ingesproken boodschapje moeten horen. Ik krijg echter bij al deze nummers een "verbinding verbroken"-geluidje.

Ik heb T-mobile al een paar keer gebeld en mailtje maar krijg geen antwoord. Ook in de T-mobile abo handleiding staat ook niks.

Verwijderd

Sinds vandaag ben ook ik de trotse bezitter van een 6610. Met software versie 4.18 :(. Maar ik ga deze week even langs de nokia store om daar wat aan te laten doen. Bij mij knippert trouwens af en toe het beeldscherm. En soms zie ik wat vage strepen door het scherm lopen. Niet heel erg irritant of zo. Wat weer wel vervelend is, is dat bij mij het schermpje niet mooi recht achter het venstertje van het frontje zit. Heb het frontje al opnieuw bevestigd maar het probleem blijft. Het scherm zit als het ware een tikkeltje te ver naar rechts. Kan ik mijn telefoon zonder problemen ruilen bij een nokia store of ben ik 'm een paar weken kwijt ter reparatie? Hoop 't eerste!

In het menu "Connectiviteit" heb ik de GPRS-verbinding ingesteld als "Altijd online". Dat houdt in dat er meteen een GPRS-verbinding wordt gemaakt als de telefoon aangezet wordt. Dat gebeurt bij mij echter niet. Ook wordt de GPRS verbinding na bijv. een wapsessie gewoon verbroken. Daarbij heb ik regelmatig time-outs na het 'aanklikken' van een link. Is dit ook een softwareprobleem?

<offtopic> Bij de site wap.tweakers.net krijg ik de melding "Onbekende reactie". Waar kan dat aan liggen? </offtopic>

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 21:39 ]

Verwijderd

Dus het is niet verstandig naar 4.18 te upgraden.
Dan wacht ik toch nog ff :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 15:42:
ik heb pas geleden ook mijn 6610 gekregen. Ik heb daarbij een T-Mobile abo. Ik krijg het alleen niet voor elkaar op mijn telefoon als ie in gesprek is of uit staat ofzo door de schakelen naar mijn voicemail.

Ik heb de volgende nummers al gebruikt;

1233
0624000333
0624001233
+31624000333
+31624001233

Als ik deze nummer bel met mijn mobiel kan ik gewoon zoals het moet mijn voicemailtje beluisteren en het voicemailmenu in.

Als ik mijn mobiel naar een van deze nummers laat doorschakelen en ik bel dan vanaf een vaste telefoon of andere mobiel mijn gsm-nummer dan zou ik mijn ingesproken boodschapje moeten horen. Ik krijg echter bij al deze nummers een "verbinding verbroken"-geluidje.

Ik heb T-mobile al een paar keer gebeld en mailtje maar krijg geen antwoord. Ook in de T-mobile abo handleiding staat ook niks.
Je hebt bij, ik meen oproepinfo, de mogelijkheid om je oproep door te latenschakelen bij bezet (het wegdrukken..), in gesprek, onbereikbaar, enz.
Dit kan je wel in je handleiding vinden, maar zover ik weet staat dat standaard goed.
Heb/had zelf ook een 6610 met T-mobile, ging automatisch goed. Het vreemde was alleen dat soms ik een wisselgesprek kreeg, en andere keren gemiste oproepen. En elke keer bij bepaalde personen juist wel of juist niet. Vreemd.
Verder heb ik ook als ik iets van 5 of 6 smsjes na elkaar wis, en daar zit dan ongeveer 5min tussen, dan flipt de telefoon. Uit, aan, uit, aanzetten, geen pin-code scherm, uit, en dan weer aan en dan is het goed. En dat continu.
En ook dat als ie op de originele nokia carkit zit dat ie de hele tijd wisselt tussen klok en achtergrond.. :(

• Ook

Ook

Yes I can!

Is dat wel het goede nummer om naar door te schakelen?? Je moet toch nooit doorschakelen naar het nummer wat je zelf gebruikt om je voicemail te bellen? Bij O2 is je voicemaildoorschakelnummer gewoon je GSM nummer + 1000; dus bij 06-12345678 hoort voicemailnummer 06-12346678. Ik weet niet hoe dat bij T-Mobile zit, maar de klatenservice denk ik wel..

Verwijderd

Nummer van je voicemailbox is bij T-Mobile +31624[eigen 06 nummer]. Dus bijvoorbeeld +316240624123456.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 22:40:
Dus het is niet verstandig naar 4.18 te upgraden.
Dan wacht ik toch nog ff :)
Inmiddels is versie 4.72 uit. Zie dit topic op een ander forum.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 23:25 ]

Pagina: 1 2 Laatste