Toon posts:

gebruikers limieten aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, Ik heb een netwerk van 5 pc's verbonden met behulp van een switch. Mijn computer is de hoofdcomputer want via mijn pc komt het internet binnen. Aan ons kabel internet abo is een dataverkeer limiet gebonden van 5000 mb per maand. Nu alle 5 computers in het netwerk volop internetten heb ik helaas geen controle meer over de aantal verplaatste mb's per pc. Daarom ben ik op zoek naar een programma waarmee je voor elke netwerkgebruiker een aantal mb's kunt instellen om te download. Helaas heb ik dat programma nog niet gevonden dus de vraag is of iemand hier een tip voor me heeft.

Alvast bedankt.....

P.S. De computers in het netwerk krijgen allemaal internet via de wizard thuis netwerk. Ze loggen dus niet in op een domein.

Verwijderd

DIt gaat heeeel moeilijk.

Je kan het wel anders doen:

Gezien het feit dat je maar 5 gig mag downloaden, heb je waarschijnlijk CHELLO.
En omdat je die internetverbinding hebt gedeeld heb je 2 netwerkkaarten in je pc zitten waarvan de 2de netwerkkaart naar een switch.

Download DU Meter (www.dumeter.com) en laat die ALLEEN jouw chello netwerkkaart monitoren (programma wijst zichzelf).

Nu kan je niet zien wie-wat-download maar wel de totale download.

Het programma op elke pc neerzetten heeft geen zin omdat dan ook je interne netwerkverkeer wordt gemonitored.

Door alleen je externe verbinding te monitoren hou je wel zicht op je 5 gig limiet.

Hij kan ook waarschuwen wanneer je bijvoorbeeld op 4500 mb zit. Je kan zien wat je per dag, week of maand hebt gedownload.

Prima programma!