Toon posts:

computers niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Bij mij op kot is een LAN van 8 pc's. de pc's zijn verbonden met een gewone 10Mbit hub en draaien verschillende os. (Meestal win2k, twee xp, en 95 als ik mij niet vergis).

Maar wat blijkt, wanneer we documenten over het lan delen kunnen sommige personen hier niet aan. De gedeelde documenten (of de hele computers) komen niet eens in beeld.

Is hier een makkelijke oplossing of verklaring voor?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

een oplossing kan zijn.
gewoon even een tijdje wachten.

in ie gewoon de naam van de computer intoetsen.
dus \\computernaam

of in het start menu, naar find, en dan find computers. dat wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
met de find functie is het meestal wel mogelijk om de bestreffende computers te vinden. Maar dit is natuurlijk onhandig. Een tijdje wachten maakt niet uit, de andere computers blijven onzichtbaar.

De mensen bij mij op kot hebben helemaal geen verstand van computers (ik heb aan 2 nog moeten uitleggen hoe ze naar een website moeten surfen met internet explorer). Maar ze leren snel bij. En altijd als er iets scheelt moet ik het oplossen :s
Maar dit probleem zou ik zelf ook wel opgelost willen zien!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
de hoofdreden waarom dit nerwerk er ligt is voor internet. We krijgen van de universiteit 8 ip's. Dus een groot deel van de setting staat op automatisch toekennen van gateway en ip's en dergelijke.
Alle computers zitten in dezelfde werkgroep. Normaal staat op alle pc's tcp/ip, ipx en netbui (mss netbui verwijderen?)
Er zijn ook twee printers gedeeld over het netwerk en voor zover er gebruik van gemaakt wordt weken deze ook perfect?

Ik heb nog al van andere studenten gehoord die ook internet krijgen via de universiteit dat deze dezelfde problemen hebben?

iemand een idee waar het zou kunnen liggen

Verwijderd

Welke computers blijven er onzichtbaar? Als het de XP machines zijn dan zou dat kunnen komen door de ingebouwde firewall. Je kunt deze uitschakelen bij de eigenschappen van je netwerkverbinding.

EDIT: een 10 Mbit netwerk voor 8 pc's is niet echt snel als je ook nog bestanden gaat uitwisselen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
meestal zijn het de xp's die problemen geven (bv xp die 98 niet ziet en omgekeerd, maar dan kunnen zowel xp als 98 een win2k zien ???). Ik zal eens proberen de firewall uit te zetten en zien wat dit geeft.

Een 10Mbit is niet super snel nee, maar om te lannen meer dan goed genoeg. En tijd zat. als ik eens iets groot wil overhalen zet ik dat gewoon op als ik naar de les ga. Simpel)

Verwijderd

Topicstarter
iemand die dit probleem ook heeft (gehad) ???

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 15:06
Iets wat er op lijkt, geen enkele pc in win98 en soms niets onder 2000.
zie mijn topic [Win98+XP]98SE geraakt niet op netwerk, 2000 wel(zelfde PC).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6 :)

en als je er dan nog niet uitkomt: FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 15:09 ]

Pagina: 1