Toon posts:

Inbellen naar ISDN lijn geeft lijn bezet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn 56K modem wil ik inbellen op een pc op afstand. Deze pc heeft een ISDN lijn. Ik wil inbellen door gebruik te maken van het softwarepakket PC Anywhere. Alle instellingen enz.. zijn gecontroleerd en die zijn zeker weten goed ingevoerd. Als ik nu inbel krijg ik de melding dat de lijn bezet is. Bel ik echter via mijn modem naar mijn internet provider dan heb ik geen problemen.
Als mijn collega vanuit zijn huis inbelt dan gaat dat wel goed. Hij heeft echter thuis ook een ISDN modem. Is het een probleem om met een 56K modem in te bellen om een ISDN host? Zo niet, waar moet ik het dan zoeken?

Verwijderd

Je kan helaas niet met een analoge lijn op een digitale lijn inbellen, je zal dus op de isdn lijn softwarematig een analoge lijn moeten simuleren met de software van de isdn kaart

Veel plezier (is nogal een kut werkje meestal met die isdn adapters)

Verwijderd

Topicstarter
weet je daar software voor?

Verwijderd

ja meestal op het cdtjuh van je ISDN adapter staan drivers en software om gewoon een analoge modem te simuleren onder windows (neem ff aan dat dat je os is)

Anders moet je ff op de website van de fabrikant van je ISDN adapter kijken... Volgens mij is het voor elk merk een andere programmatje...

Welk os draai je eigenlijk? In windows xp zit zoenzo die mooie tool met msn, remote assistanse via internet.

Wat misschien ook wel lukt en wellicht makkelijker is, is pcanyware via internet... internet inbellen, ip doorgeven en pcanyware niet laten inbellen maar gewoon via ip over internet dus.

Suc6

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023