Harde schijf niet herkent door Win XP bij installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb een Asus P4B533-E moederbord.
De harde schijf heb ik aangesloten op de primairy raid.
Wanneer ik mijn schijf formateer en de pc met een win98 opstartflop opstart. Start mijn pc naar behoren in en verschijnt de MS-DOS prompt. Hier kan ik normaal door mijn schijf bladeren.
Wanneer ik de pc opstart via de Windows XP cd zegt het installatie programma na een tijdje dat mijn harde schijf niet gevonden kan worden.
Toch wil ik windows xp. Hoe kan windows xp toch mijn harde schijf zien?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Niet op de raid controller aansluiten, je hebt immers maar 1 schijf... :?

Verwijderd

dan moet je de drivers van het cd'tje halen dat bij je mobo zit. Daar had ik ook last van met m'n bordje. Gigabyte 7vrxp en win2k Server. Gewoon ff drivers op flop zetten en dan moet ie doen

Verwijderd

Lijkt op: Harddisk niet herkend bij install XP. Gaat daar om een P4PE maar misschien is het hetzelfde probleem.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

wat je ook kan doen (doe ik ook als te lui ben om raid drivers erbij te zoeken) is dit:
hd aan je gewone ide controller hangen, win xp installeren, raid drivers installen, hd aan je raid controller hangen, booten, klaar :)

• killerflappy
  • Laatst online: 29-08-2021
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 19:39:
dan moet je de drivers van het cd'tje halen dat bij je mobo zit. Daar had ik ook last van met m'n bordje. Gigabyte 7vrxp en win2k Server. Gewoon ff drivers op flop zetten en dan moet ie doen
De drivers die op het cd'tje staan zijn alleen voor windows. Zijn er ook DOS -Drivers? Volgens mij niet, kan niet vinden op de site van ASUS.

Voor de IDE heb ik geen extra kabeltje.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Je hebt geen dos drivers nodig. Tijdens de installatie van XP kun je op F6 drukken om de (RAID) drivers te laden die je bij het moederbord gekregen hebt. Die moet je inderdaad wel eerst op een floppy zetten, aangezien je om duistere redenen alleen maar drivers vanaf de A-drive kan laden.

Verwijderd

ziekloon schreef op 23 December 2002 @ 20:06:
Je hebt geen dos drivers nodig. Tijdens de installatie van XP kun je op F6 drukken om de (RAID) drivers te laden die je bij het moederbord gekregen hebt. Die moet je inderdaad wel eerst op een floppy zetten, aangezien je om duistere redenen alleen maar drivers vanaf de A-drive kan laden.
En dat is de zoveelste dude die een topic opent over het welbekende knopje op je klavier namelijk de F6.....en de driverdiskette voor een RAID controller.
wordt er een beetje moe van, als je volgens mij in de search F6 typt krijg je 1000 topics over dit geintje.

Verwijderd

En dat is de zoveelste dude die een topic opent over het welbekende knopje op je klavier namelijk de F6.....en de driverdiskette voor een RAID controller.
wordt er een beetje moe van, als je volgens mij in de search F6 typt krijg je 1000 topics over dit geintje.
Gianni Rombios schreef op 23 December 2002 @ 19:38:
Niet op de raid controller aansluiten, je hebt immers maar 1 schijf... :?
Inderdaad ook zeer zinloos.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En dit staat ook echt op de juiste handleidingen beschreven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.