Toon posts:

[3DStudio]Geiser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allo!

Ik ben bezig, of eigenlijk: ik doe mislukte pogingen, om in een 3D landschap een geiser te modellen. Ik heb geprobeerd dit effect te creeëren met twee supersprays, 1tje voor het water en 1tje voor de stoom maar het effect is op z'n zachtst gezegd niet erg bevredigend. Ik heb al online gezocht naar een goeie tutorial hiervoor maar niks gevonden. Dussuh, iemand hier die toevallig weet of er zo'n tutorial bestaat, of die zelf goeie ideeën heeft? Ik gebruik Max 5 btw.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Niet dat ik je verder kan helpen - ik heb geen max - maar kun je een kleine screenshot posten?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
motion blur?

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:26
sja...
tis veel tweaken en proberen, daar kom je niet onderuit, ook niet met tutorial. rook tutorials moeten te vinden zijn, heb ik zat gezien.
wat losse tips :
-zoek op images.google.com naar plaatjes en kijk goed.
-probeer het met meer supersprays voor gevarieerder effect. grof water en kleine druppels.
-facing particles nemen voor de rook, een smoke map animeren in je diffuse slot en gebruik in je opacity map slot een ronde gradient zodat je faces niet duidelijk zichtbaar faces zijn, gebruik er goed veel en laat ze overlappen. kijk of je "bubble motion" erin krijgt (of kan dat alleen bij particle cloud ?) en of dat leuk werkt. kijk naar de presets onderin bij particle snow of er iets bruikbaars bij zit dat je als uitgangspunt kunt nemen.
-motion blur op je particles verdoezeld een hoop foutjes en kan zodoende water aan elkaar laten "smelten".
-hang er bij het water gravity aan, heel klein beetje, zodat het weer naar beneden valt / weg waait. (of zelfs een beetje wind ?)

succes

Verwijderd

Maak de particles facing en vrij groot. Geef ze een Opacity Map met een Radial Gradient (Zwart buiten, wit binnen) en stoei wat met de Noise optie. Maak het materiaal een Face Map zonder glans.
Stoei met de snelheid en de hoeveelheid particles en voeg wat Forces toe: wind, gravity enz.
Succes

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:26
hehe, great minds think alike :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys...ik klooi nog even door, wind is wel een goed idee (gravity had ik uiteraard al, hoewel vrij zwaar...licht zal inderdaad mooier zijn). Als ik iets toonbaars heb post ik wel ff een screenshot.
Pagina: 1