Kras op SB Live 5.1

Pagina: 1
Acties:

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:11

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Hallo, ik heb twee dagen eerder al een topic aangemaakt over de problemen met mijn Sound Blaster Live 5.1 kaart. In windows XP liep mijn hele PC vast als ik een geluidje probeerde te maken. Dacht dat het aan windows XP lag, dus Windows 98 geinstaleerd waar alleen de Gameport Joystick gedetecteerd werd, maar niet het 'Multimedia' device. Alle drivers geprobeerd, windows 98 geeft de error onder het apparaatbeheer:
Na een poging om dit apparaat te starten, reageert windows niet meer. Windows doet geen nieuwe poging meer (code 11). Soms krijg ik blauwe "fatal error" schermen.
De kaart eruit gehaald, zie ik vlakbij de onderkant een krasje lopen over drie verbindingen. Geprobeerd deze op te vullen met een potlood streepje. Helaas geen verschil. Ik verwacht dat dit probleem door dit krasje komt. Zonder de SB Live kaart krijg ik geen blauwe schermen, en loop de PC als een zonnetje.
Iemand hier ervaring mee want december is al zo'n dure maand en een nieuwe geluidskaart kan er niet meer bij...

<FONT FACE=VERDANA SIZE=1>Arme student hè!</FONT>

Bedankt, Bas

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bas.kb schreef op 23 December 2002 @ 18:47:

<FONT FACE=VERDANA SIZE=1>Arme student hè!</FONT>
werkt hier niet :+

als er vebindingen door zijn heb je grote kans dat het inderdaad daar aan ligt.
kan je deze niet verbinden met hetzelfde spul als waar je een athlonXP mee unlockt :?
of solderen :?

[ Voor 5% gewijzigd door chucky666 op 23-12-2002 18:51 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Die heeft vast nog wel garantie :?

Verwijderd

Heb je een foto om de ernst van je krassen te bekijken?

PS grafiet (potlood) gelijdt normaal niet goed genoeg voor zoiets (ik kan trouwens wedden dan je niet de laklaag er af gehaald hebt rondom de gekraste sporen, zo krijgt je alleen maar een beetje verbinding in de kras zelf)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Gewoon een klein beetje solderen, maar als ie nieuw is, krijg je wel garantie. (of je bent er zelf net echt voorzichtig mee geweest :P)

Grolsch Royce!

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
De kaart is van februari 2001, dus garantie zal wel verlopen zijn. Maar hoe krijg je de lak rondom de kras weg, met een schuurpapiertje?! Dat wil ik wel proberen, kapot issie toch al. Bedankt voor de tips allemaal! Ik kan wel een foto maken, maar met een logitech webcam, niet echt voldoende om dat krasje in beeld te brengen :(

Verwijderd

bas.kb schreef op 23 december 2002 @ 19:18:
De kaart is van februari 2001, dus garantie zal wel verlopen zijn. Maar hoe krijg je de lak rondom de kras weg, met een schuurpapiertje?! Dat wil ik wel proberen, kapot issie toch al. Bedankt voor de tips allemaal! Ik kan wel een foto maken, maar met een logitech webcam, niet echt voldoende om dat krasje in beeld te brengen :(
Schuurpapier is een beetje onhandig, wat beter gaat is een een kleine platte schroevendraaier, je neemt de platte kant en gaat ermee over de lak, net zoiets als een beitel. PS ben je zeker dat de kras door het koper heen is gegaan ! en of het wel de oorzaak is en niet een brakke driver.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 19:25 ]

Verwijderd

precies gewoon met iets scherps over de spoortjes gaan zodat die lak laag er af gaat en dan met je soldeerbout er over heen

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
En ik weet zeker dat het geen brakke driver is. Heb die van de orginele cd geprobeerd, de nieuwe van de logitech site en degene die windows vindt bij update driver via microsoft. Allemaal dezelfde vastlopers. Hoop dat het gaat werker. Heb gelukkig van een schoon-oom een Soundblaster 16 kaartje gekregen... dus echt verloren zaak is het niet! :)

Thx, ik laat morgen nog wel eventjes weten wat het resultaat was.

p.s: Kan ik als ik kortsluiting maak door de verbindingen perongeluk tegen elkaar aan te solderen kortsluiting in mijn PC veroorzaken? Dat is namelijk het laatste wat ik wil!!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bas.kb schreef op 24 december 2002 @ 00:22:
. Heb die van de orginele cd geprobeerd, de nieuwe van de logitech site en degene die windows vindt bij
euh die bij logitech :?
volgens mij bedoel je creative ;)

het hangt er dus vanaf welke spoortjes door zijn.
maar je zal je pc er niet snel mee opblazen.
eerder zal je live het niet meer doen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1