Ik heb op
JWCS.net een aantal goede tutorials gelezen. Je moet wel enig verstand hebben van binair tellen en geluid, anders snap je er niks van, maar dat is dus geen probleem. Ik denk dat je het best de volgende stappen moet volgen bij audiobewerking:
1. Alle codecs eruit gooien, dus omzetten naar ongecomprimeerde wave.
2. Die opslaan in iets (RAM, HDD???)
3. De stilte lijn naar 0 brengen, dus het punt waarop het volume nul is moet binair ook nul zijn.
4. Volume van de kanalen enigzins aanpassen als er gemixt moet worden.
5. Beginnen maar met allerlei algorithmen.
Nu weet ik nog niet alles wat ik weten moet. Hoe kan ik de wave data het beste opslaan tijdens de bewerking in het geheugen, het is 8 en 16 bit geluid. 8 bit kan als Byte, maar een integer voor 16 bit is wel erg overdreven ofniet?
En kan ik dan alles het beste in arrays plaatsen? Dan krijg je wel erg veel arrays, voor een 3 seconden durend geluidje (stereo) krijg je dan:
intArrayChannel1(44100*3)
intArrayChannel2(44100*3)
Is dat niet erg langzaam? Bij een liedje van 3 minuten heb je dan echt een probleem volgens mij.
Of wordt er in de meeste audioprogramma's gewerkt met de Hardeschijf? Dat je i.p.v. het werkgeheugen gebruikt, gewoon de HDD gebruikt? Dat is ook erg langzaam....
Of is de hierboven beschreven manier echt onzin?
En hoe speel je die arrays dan af?
En hoe kan ik assembler in VB6 integreren, omdat veel van de bewerkingen veeeel sneller gaan op dat niveau en niet moeilijk te programmeren zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
-DarkShadow- op 25-12-2002 17:14
]