[temps] laptop

Pagina: 1
Acties:

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik zit hier zojuist op de laptop van mn pa, sisoft sandra geinstalled en speed fan 4.07 ze geven bijde aan dat de hdd 34 graden warm is en de cpu 14 graden!!!
14? kan dat wel... ok ok tis een laptop maar wel een 1600+ op 14graden???

hij draaid volgens sisoftsandra standaard op 14x 100mhz = 1,4ghz...

iemand een idee warm hij zo koud is en op 100mhz draaid? terwijl hij 133 standaard is toch?

is dit altijd zo in laptops? of is dit een vet terug geclockte cpu?

Verwijderd

De AMD 1600+ processor draait volgens mij inderdaad maar op 1400mhz.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Ik denk dat die sensoren niet helemaal fijn zijn :)

Een 1600+ en 14 graden lukt alleen met een peltier o.i.d..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ooit aan ged8 dat die laptop cpu wat minder stroom gebruiken. die cpu's zijn volgensmij kleiner en ook minder zwaar qua stroom enzow.. kortom het lijkt mij dan ook dat ze minder warm worden..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Perphide
cpu draait op 2,5V!! 14x100
maar wat ik dus graag wil weten, draaid een mobile athlon xp 1600+ altijd op 14x100 of hoort die ook 133mhz te zijn?

[ Voor 69% gewijzigd door Perphide op 23-12-2002 19:07 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Gare temp sensor, met normale lucht koeling krijg je een proc never nooit benenden kamertemp.. .

Of bebruik je hem toevallig altijd in de vriezer? :D :+

Use the Search Luke...

• Doogie
  • Niet online
heb je AMD PowerNow? Die brengt kloksnelheid dynamisch naar beneden.

Verwijderd

Nix geen gare temp sensor, gewoon helemaal geen tempsensor. En je kan onmogelijk onder de omgevingstemp komen dmv fans. Er zit helemaal geen tempchipset in je laptop, Sandra denkt je chipset als iets te herkennen maar heeft het compleet bij het verkeerde eind. Daarom krijg je waardes die niet kloppen.

Je laptop is van te voren goed getest hoor de temps zijn prima. En hij loopt waarschijnlijk ook op 133 mhz. Sandra is gewoon in de war, laptops zijn er niet voor gemaakt. Als je de temps in de bios niet kan zien dan heb je geen chipset wat de temp kan bekijken.

Het zou kunnen dat je cpu wel op 100 mhz draait als er geen DDR in zit. Ook kunnen de meeste laptops de cpu speed en voltage aanpassen terwijl de boel draait.

En waarom zou je de temp willen weten? Je laptop blijft goed draaien zolang je niet al z'n luchtgaten blokkeerd ofzo..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 21:39 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 16:09
Volgens mij wordt mijn P2 233 laptopje toch veel warmer. Zitten er wel temparatuur sensoren in laptops verwerkt?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Perphide
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 21:36:
Nix geen gare temp sensor, gewoon helemaal geen tempsensor. En je kan onmogelijk onder de omgevingstemp komen dmv fans. Er zit helemaal geen tempchipset in je laptop, Sandra denkt je chipset als iets te herkennen maar heeft het compleet bij het verkeerde eind. Daarom krijg je waardes die niet kloppen.

Je laptop is van te voren goed getest hoor de temps zijn prima. En hij loopt waarschijnlijk ook op 133 mhz. Sandra is gewoon in de war, laptops zijn er niet voor gemaakt. Als je de temps in de bios niet kan zien dan heb je geen chipset wat de temp kan bekijken.

Het zou kunnen dat je cpu wel op 100 mhz draait als er geen DDR in zit. Ook kunnen de meeste laptops de cpu speed en voltage aanpassen terwijl de boel draait.

En waarom zou je de temp willen weten? Je laptop blijft goed draaien zolang je niet al z'n luchtgaten blokkeerd ofzo..
Ben ik het wel mee eens, hij doet het ook perfect (heb ondertussen mn eigen 1800+ normal pc weer terug) maar ik vroeg me dus af een mobile 1600+ standaard op 14x100 staat.. aangezien de normale 1600+ wel op 133draaid.. kan het zijn dat hij op 100staat om de temps van laptop laag te houden?

• Doogie
  • Niet online
dikke kans van wel ja, maar ik weet niet of 14*100 of X*133 wle uitmaakt in temps?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 16:09
Draai toch maar eens WCPUID
Daarmee kun je namelijk zien op welke FSB loopt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Temp sensor is brak. 14C kan niet omdat je proc altijd warmer is dan kamertemp
Pagina: 1