scsi of ide Burner

Pagina: 1
Acties:

• leeki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2013
ik hoor van iedereen dat Plextor.een goede brander is. ik heb to 600 gulden beschikbaar

en heb scsi kaart ik geloof niet dat ik een scsi burner van Plextor kan kopen voor dit bedrag.

kan ik dan beter een ander merk nemen met scsi of ide Plextor nemen

pc
intel 200 MHz 96 mb

thanks

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

200MHz? Op een wat langzamer systeem zou ik neigen naar SCSI.
Omdat SCSI minder op de processor leunt heb je minder kans op underruns omdat de CPU de data niet kan doorvoeren.
Maar kies vooral een brander met een goede cache (2MB is minimum, meer erg aanbevolen). Volgens mij zag ik overigens wel Plextor SCSI in pricewatch voor <600,-
Maar een goede IDE zou het ook prima doen (had ooit een IDE 2x brander in een P60)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

SCSI is pas écht interessant als je source drives ook SCSI zijn. Als dit niet het geval is gaat het nut van het (dure) SCSI toch wel een beetje verloren..

Verwijderd

scsi is totaal niet interesant meer
ik kan onder het burnen nog gewoon lekker gaan quaken en alles zonder problemen

Verwijderd

SCSI all the way!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom?
1. lagere cpu belasting
2. hogere snelheid
3. veel stabieler
4. meer ide poorten vrij voor hdd's met mp3's
5. scsi devices zijn van hogeren kwaliteit
6. zou je ooit een SCSI/CDROM kopen mjam mjam die zijn lekker dan heb je daar egg wel heel erg veel profijt van
7. zelfs als winblows zicht hangt kun je je cd nog laten afschrijven alvorens te resetten :)

Tja, het is wat duurder maar je haalt het verschil er ook vet uit. Ik heb vroeger IDE gehad en ben nu heeeeeeeeeeel erg blij met mijn SCSI systeempje!