Toon posts:

Loont het om nu nog een PC te kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel strax komt de 64-bit technologie eraan, zo eind 1e kwartaal van 2003 en dan heb je er nix meer aan, want dan maken al die PC's ineens zo'n grote sprong voorwaart dmv die 64-bit processoren. Ik wilde namelijk nu nog een PC gaan kopen, maar is dat eigenlijk wel slim?? Is 64-bit dan echt zoveel sneller of is dat alleen in de theorie zo?? Graag jullie standpunt hierover...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Voordat we allemaal volledig op 64bits overgestapt zijn is de nieuwe pc die je nu gaat kopen al hopeloos verouderd (lees: dat duurt nog een beste poos). Dus zou ik me er niet druk om maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:55
Volgens mij zijn die nieuwe processoren idd een heel stuk sneller, alleen weet ik niet warneer ze uitkomen, als het niet al te lang duurt zou ik toch nog even wachten met de pc en lekker doorsparen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, ik weet niet zeker of dit topic mag volgens de policy enzo (welke componeten enzo) maarja, ach :)

Ik zou op dit moment ook geen pc kopen. Je zegt zelf al waarom... de nieuwe technologie staat voor de deur, de Barton komt er snel aan, en de Hammer duurt zeker nog eventjes, op 64-bit moet je dus nog wel even wachten.
En de nieuwe technologie ligt niet alleen te wachten bij de processors, maar ook bij HardDisks. Serial ATA komt er ook aan volgend jaar, wat zeker het wachten waar is. De geheugenprijzen zijn op dit moment ook niet echt laag, de PC2700 geheugen prijzen zullen ook wel gaan dalen denk ik, aangezien er nu ook 333MHz AXP's zijn.

Ik zou op dit moment dus geen nieuwe PC aanschaffen, maar een maandje of 2 wachten, maar dat is mijn mening :)

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 23-12-2002 17:28 ]

Verwijderd

En zo kan je wel blijven wachten tot je een ons weegt.
De technologie gaat zo verschrikkelijk hard dat het blijft veranderen.
Het zal wel wat sneller zijn, daar ben ik van overtuigd maar reken maar dat de prijzen nog behoorlijk hoog zullen liggen.
Zelf zou ik gewoon nu lekker een nieuw systeem kopen.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik denk dat het kopen van een nieuwe pc op dit moment alleen aantrekkelijk is als de oude of hopleloos verouderd is, of hij heeft het gewoon begeven.
Maar zolang je het nog kunt uitzingen met de huidige pc is het verstandig om nog te wachten. Maar daar komt natuulijk wel bij kijken dat je nooit de snelste pc in huis zult halen. Want een regel zall wel altijd blijven bestaan in de computerwereld;"wat je vandaag koopt, is morgen al weer verouderd".

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Aikeleer schreef op 23 December 2002 @ 17:27:
Hm, ik weet niet zeker of dit topic mag volgens de policy enzo (welke componeten enzo) maarja, ach :)

Ik zou op dit moment ook geen pc kopen. Je zegt zelf al waarom... de nieuwe technologie staat voor de deur, de Barton komt er snel aan, en de Hammer duurt nog eventjes, maar is al dichtbij.

En de nieuwe technologie ligt niet alleen te wachten bij de processors, maar ook bij HardDisks. Serial ATA komt er ook aan volgend jaar, wat zeker het wachten waar is.

De geheugenprijzen zijn op dit moment ook niet echt laag, de PC2700 geheugen prijzen zullen ook wel gaan dalen denk ik, aangezien er nu ook 333MHz AXP's zijn.
Dat hangt ervan af hoe tweakerachtig je bent :)
Er zijn hier een hoop mensen die na elk jaar/anderhalf jaar een volledig nieuwe config staan hebben, en die iedere keer het nieuwste willen en bereid zijn daarvoor te betalen.
De anderen kopen een minder state-of-the art pc en doen er wat langer mee.
Ik denk dat het eerste half jaar, ws nog langer, de 64 bit processors nog tweakers-only(duur en slecht leverbaar) zullen zijn en dat de rest van de markt heel langzaam overstapt. Als je in dat geval bent moet je dus nog bijna een jaar wachten op een nieuwe pc.

[ Voor 4% gewijzigd door The Bad Seed op 23-12-2002 17:34 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

die nieuwe technologie die voor de deur staat die hou je
tevens duurt het nog zeker een jaar of 2 voordat 64 bit standaard is gok ik, en als het geintroduceerd wordt over een paar maanden is het nog reteduur om aan te schaffen.

als jou ouwe pc nu op dit moment op is zou ik gewoon een nieuwe kopen. mijn pc dateert van maart dit jaar en ik loop alweer achter met ram bussnelheid (266), grafische kaart (ti4400) harde schijf (geen serial ATA) en ik moet nou niet zeggen dat het een gemis is. Trouwes, Serial ATA is een goed voorbeeld. Vlak voordat ik me HD aanschafte werd geadviseerd te wachten, want Serial ATA kwam eraan. Ik heb niet gewacht en gelukkig ook, want zie jij nu al Serial ATA? Jep, het is er wel, maar voordat het eenmaal standaard is zijn we nóg een jaartje verder.
ik zou dus gewoon kopen als ik jou was

• Laurent
  • Niet online
Duracell schreef op 23 December 2002 @ 17:33:
[...]

Dat hangt ervan af hoe tweakerachtig je bent :)
Er zijn hier een hoop mensen die na elk jaar/anderhalf jaar een volledig nieuwe config staan hebben, en die iedere keer het nieuwste willen en bereid zijn daarvoor te betalen.
De anderen kopen een minder state-of-the art pc en doen er wat langer mee.
Ik denk dat het eerste half jaar, ws nog langer, de 64 bit processors nog tweakers-only(duur en slecht leverbaar) zullen zijn en dat de rest van de markt heel langzaam overstapt. Als je in dat geval bent moet je dus nog bijna een jaar wachten op een nieuwe pc.
offtopic:
ik heb 't al net iets geedit, na m'n reply nog even over gelezen te hebben

Maarja, ik zou dus wachten op de Barton, die zal ook wel niet zo super leverbaar worden (AMD richt zich vooral op de Hammer) maar het zal toch wel de moeite waard zijn, meen ik. (de 333MHz AXP's zullen dan ook wel iets goedkoper worden)

Het is wel waar dat je altijd maar kan blijven wachten, aangezien een computer een week na aankoop verouderd is, maar die 1-2 maanden wachten is het in dit geval denk ik wel waard.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23
Gewoon kopen. Dat heb ik ook gedaan! Morgen komt mijn toelie binnen. (tenminste ik hoop dat die knakkers van tpg komen morgen). Waarom zou je wachten. Op die manier kun je inderdaad blijven wachten want er komt iedere keer wat nieuws aan.
Wel moet ik toegeven dat de geheugen prijzen wel wat omlaag zouden kunnen.

Just my 2 cents....
:)

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 23 december 2002 @ 17:41:
[...]

offtopic:
ik heb 't al net iets geedit, na m'n reply nog even over gelezen te hebben

Maarja, ik zou dus wachten op de Barton, die zal ook wel niet zo super leverbaar worden (AMD richt zich vooral op de Hammer) maar het zal toch wel de moeite waard zijn, meen ik. (de 333MHz AXP's zullen dan ook wel iets goedkoper worden)

Het is wel waar dat je altijd maar kan blijven wachten, aangezien een computer een week na aankoop verouderd is, maar die 1-2 maanden wachten is het in dit geval denk ik wel waard.
wat is die Barton dan precies, want om nou op de Athlon 64 (Hammer) te gaan wachten, vind ik ook zo lang duren...

• Remy
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Barton is zeg maar einde van Athlon K7 serie, gestart met de K7 Classic (slot-A). Die laatste heb ik nog (op 500mhz). De planning is overigens om de Barton op 400mhz FSB ipv 333mhz te introduceren.

LinkedIn
Instagram

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 18:00:
[...]

wat is die Barton dan precies, want om nou op de Athlon 64 (Hammer) te gaan wachten, vind ik ook zo lang duren...
De Barton is zeg maar de 32-bit tussenstap die nu gaat komen tussen de huidige T-bred en de Hammer... voor de technische gegevens heb ik even wat linkjes voor je op een rij gezet: :)
Eerste preview van Athlon XP chip met Barton core
EAMD Opteron roadmap en prijsinformatie
AMD Barton krijgt 400MHz FSB
Tweakers.net :: zoeken naar 'Barton' in het nieuws

Verwijderd

Topicstarter
dankje!

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 18:25 ]

• Remy

Remy

op een dag wordt ik net zo volledig... ;) _/-\o_

LinkedIn
Instagram

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 23:30

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

wow 400 mhz fsb... intel zit binnenkort al op 800 mhz

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

Verwijderd

Topicstarter
XtremeChicken schreef op 23 December 2002 @ 18:23:
krijgen we weer de eeuwige strijd tussen intel en AMD, maar daar gaat dit topic niet over...

maarreh... wanneer komt die barton dan ongeveer uit?? want dat kan ik er niet in vinden (of is dat de athlon MP met barton core in Q1 '03??)

Verwijderd

ik zou nog ff op de hammer. he is net als bij een 3dkaart kopen. een 64mb of een 128 mb. 128mb word nu nog niet echt benut maar je kunt er veel langer mee werken dan een 64mb dat nu al te weinig is. zo is dat met die cpu's ook. dit is mijn advies maar wat jij doet moet je zelf weten.

• Remy

Remy

Jah...toch apart he dat AMD dat met heel wat megaherzen minder dat bij kan houden, zowel pure mhz als de FSB :). Ik vind het echt knap hoor. Maarja dat heet IPC geloofik he. Btw ontopic wat ik nog wilde melden:

Je kan best nu / binnen een maand of 2 een pc kopen, en je er geen buil aan vallen. Simpelweg omdat de 64bitters nog te duur of te moeilijk te krijgen zijn. Lijkt me dat de OEMs er eerst wat in zullen kopen he zoals HP / Dell enz. en dus vooral ook voor de bedrijfsmarkt, waar vaak zwaardere applicaties draaien dan thuis. (Games daarbij uitgezonderd ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 23-12-2002 18:32 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
hmmm verdeelde meningen, de helft zegt wel nu kopen maakt nix uit, en de andere helft zegt nog ff wachten op 64 bit...

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:21
Een nieuwe PC kopen loont nooit :)

Het is altijd een slechte investering, dus als je nu een nieuwe wil hebben moet je die gewoon kopen.

Voor 64bit een beetje een standaard is zijn we nog wel minstens 2 jaar verder denk ik..

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

XtremeChicken schreef op 23 December 2002 @ 18:23:
Dus? en dat geloof jij? allemaal marketingprutpraat...

De 800Mhz FSB van intel is QuadPumped. 800/4 = 200Mhz

De 400Mhz FSB van de barton is DDR. 400/2 = 200Mhz

Allemaal lulkoek dus, en vooral van intel. "QuadPumped 800Mhz bus!" lijkt wel snel te klinken, maar dan quadpumped moet er bij staan omdat het anders gelogen is :D

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Featuring an Advanced 333 Front-side Bus delivering 2.7 GB/s memory bandwidth
AMD laat DDR gewoon achterwege :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zer0 schreef op 23 december 2002 @ 21:15:
Featuring an Advanced 333 Front-side Bus delivering 2.7 GB/s memory bandwidth
AMD laat DDR gewoon achterwege :)
oeps, bron vergeten http://www.amd.com/us-en/...,30_118_1274_3734,00.html

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik 3 jaar geleden wel gewacht met m'n pc kopen totdat de pentium III kwam. Dit doe ik nu niet meer en heb op de HCC dagen een Pentium IV gekocht. Ik zie dat 64 bit gedoe niet echt zitten voor de consument omdat de technolgy nog behoorlijk nieuw is en dus ook vrij duur. Ik hoop het met m'n Pentium IV weer een paar jaar uit te kunnen houden.

Verwijderd

jezus who cares hoe ze het marketen? En het blijft effectief gewoon 800mhz fsb, dus SO WHAT!??!
Sommige delen in de p4 (core) draaien op dubbele kloksnelheid, wat de meesten niet eens weten. Sommige alu's en agu's draaien dus nu al op 6ghz, so luidt het verhaaltje. Het kan echter ook zo zijn (nog niet opgehelderd door intel), dat het eigenlijk twee structuren zijn in hetzelfde gedeelte, maar eigenlijk maakt dit geen hol uit. marketing of niet, het resultaat is hetzelfde. Geef mij maar gewoon iets dat snel is in de praktijk, want ik ga toch niet af op die marketing. Zelf hersens hebben is wel iets handiger dacht ik....

Btw: Iedereen een heel vrolijk en gelukkig kerstfeest gewenst....en hopelijk nog wat sneeuw!!

Verwijderd

Topicstarter
juist kinders, dat was een goed voor beeld van "hoe off-topic kunnen we gaan"... Ik wil gewoon weten of het nu nog loont een PC te kopen... kan iemand mij met sterke argumenten overtuigen??

Verwijderd

Ik koop nimmer een gloednieuwe pc. Als ik jou was zou ik het nog anders aanpakken, nu wachten en dan de pc kopen die je nu zou willen hebben op het moment dat er weer een nieuwe processorserie uitkomt. Ja je hoort het goed koop een verouderde cpu.
Ik zal wel een malloot zijn maar ik draai nu nog op een athlon 1800 met gf 2 TI.
Alles draait prima in 1024x 768.
Toen ik die gf2 TI kocht was ie 400 gulden. Dat doe ik dus nooit meer! Ik had toen gewoon een 2mx moeten nemen, het resterende geld apart zetten en een aantal maanden geleden een ti4200 daarvan moeten kopen.
Ik snap mensen niet die een peperdure pc kopen die over 3 maanden nog maar de helft waard is! (Als je het geld hebt ok...)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:10

mr_petit

opperprutser

naar mijn mening maken pc's nooit een enorme stap voorwaarts.
De reden hiervoor is marketing en geld.
Ontwikkelingen kosten zoveel geld, dat ze eerst het bestaande produkt kompleet uitmelken en doorontwikkelen voordat ze een nieuwe (dure) technologie introduceren.
Zodoende is de overgang heel geleidelijk (de geoptimaliseerde oude technologie is bijna net zo snel als de nieuwe.)
Misschien zijn de AT en het voodookaartje hierop wel uitzonderingen :/
Een nieuwe pc moet je gewoon kopen als je een nieuwe nodig hebt

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

w8 tot na de feestdagen nu staat alles zeer duur daarna kopen de solden :)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:40

Orac

Ik mis je papa.

Ga je je steeds meer irriteren aan je huidge PC, omdat je moet wachten of een spel loopt niet goed? Dan een nieuwe kopen (of upgraden). Ligt er aan wat je nu hebt natuurlijk. Zolang je twijfelt: geen nieuwe kopen!!! (kennlijk is het dan niet hoognodig). Wachten op de nieuwste technologie schiet niet op. Voordat de Barton betaalbaar is, zijn we een jaar verder.

Verwijderd

Topicstarter
voxx schreef op 24 December 2002 @ 16:27:
Ga je je steeds meer irriteren aan je huidge PC, omdat je moet wachten of een spel loopt niet goed? Dan een nieuwe kopen (of upgraden). Ligt er aan wat je nu hebt natuurlijk. Zolang je twijfelt: geen nieuwe kopen!!! (kennlijk is het dan niet hoognodig). Wachten op de nieuwste technologie schiet niet op. Voordat de Barton betaalbaar is, zijn we een jaar verder.
das waar... ik denk dat ik het nog ff uitzit tot ik echt iets heb van: EN NU GA IK HEM KOPEN (de masterpc dan...)!
Pagina: 1