[serv-u] Problemen met PORT commando

Pagina: 1
Acties:

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
Ik heb serv-u als ftp server op mijn servertje staan.
Op het moment dat een vriend van mij (die achter een router zit) probeerd in-te-loggen, krijgt hij de
code:
1
2
 [2] Mon 23Dec02 16:42:08 - (000059) PORT 192,168,0,3,10,182
[6] Mon 23Dec02 16:42:08 - (000059) 530 Only client IP address allowed for PORT command.

Ik heb al pasive mode aanstaan en ook de PASV ports heb ik van 8000 tm 8099 staan, en winroute laat deze poorten door.

Op het Lan werkt de server prima maar op het inet niet.

(ik heb al gezocht en er was al zo'n vraag op het forum alleen de info die daar instond was helaas niet te bruiken.)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het PORT command is een commando dat bij active mode wordt gebruikt. Het wordt door de client gegeven (die stelt immers in of er active of passive mode gebruikt wordt; niet de server!) en het zegt eigenlijk tegen de ftp server op welk IP en poort hij naar de client moet connecten voor de data. Jouw "kennis" heeft zijn FTP client dus niet goed geconfigureerd voor active mode (z'n interne IP wordt immers meegezonden).

Als je dit wil laten werken moet je hem zeggen dat hij passive mode moet gaan gebruiken!

Wees consequent, maar niet altijd

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Voor passive moet je in de ftp server natuurlijk ook instellen aan welk IP de server hangt, dus je internet IP.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• CME86
juist dat heb ik ook allemaal gedaan

• Ook

Ook

Yes I can!

Celmis schreef op 24 december 2002 @ 10:23:
juist dat heb ik ook allemaal gedaan
Dus het werkt nu??

• CME86
neen helaas krijg nog steeds eeb error, ik had dat namelijk allemaal al ingesteld nog voordat ik te vraag stelde.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 13:34
volgens mij klopt je passive port verhaal niet zo goed. Moet dit niet een andere range zijn?
Ook zou in je lan het niet moeten werken maar wel via i-net.

• Ook

Ook

Yes I can!

Celmis schreef op 24 december 2002 @ 14:23:
neen helaas krijg nog steeds eeb error, ik had dat namelijk allemaal al ingesteld nog voordat ik te vraag stelde.
Nogmaals, degene die connect (die vriend van je dus), DIE moet passive mode instellen. Wat jij instelt op je server is ALLEEN OF JE SERVER HET ONDERSTEUNT OF NIET. De client bepaald vervolgens wat er precies gebruikt wordt, passive of active.

Jij moet dus tegen je vriend zeggen dat ie voortaan passive moet gebruiken ipv active mode (wat ie nu dus gebruikt en dat is weer te zien aan dat PORT command!)

• CME86
weet ik, maar als ik op school wil inloggen met M$ IE kan ik niet instellen dat ik pasive wil, snappie

• Ook

Ook

Yes I can!

Het probleem was toch dat die vriend van je er niet op kwam??! Nu ga je ineens over jouw situatie op school door?

Volgens mij begrijp je me niet helemaal (of ik jou niet); even wat feitjes:

- De client stelt active of passive mode in, of de server dat vervolgens ondersteunt is een ander verhaal. Als de client IE gebruikt kan je naar Extra --> Opties --> Geavanceerd --> "Gebruik Passive Mode voor FTP" aanvinken.

- Iedereen kan active mode gebruiken, ook als je achter een router zit. Het probleem is alleen dat bij active mode vanachter een router een speciale FTP client, zoals FlashFXP, gebruikt moet worden. Je kan hier lezen hoe je FlashFXP moet instellen voor een active mode connectie van achter een router.

- Op school zou active mode ook gewoon kunnen werken MITS je daar een 'echt' IP hebt (en er geen poorten dichtzitten).
(of je moet weer met FlashFXP aan de gang)

succes!

Pagina: 1