[raid0]Broertje pc gesloopt. Hoe opnieuw install.

Pagina: 1
Acties:

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
Mijn broertje heeft gister ochtend een pc van mij gesloopt. (die in mijn sig staat)
Wat heeft hij gedaan:
Hij heeft een andere HD aangesloten op mijn raid controller waar er dus al 2 aan zaten. En toen gaf hij een error en had hij mijn array weg gehaalt. Dus alles op me HDs foetsie. Nu wou ik net WinXP installeren. Dus bootdiskje gemaakt. Install gestart maar toen zei hij dat hij geen ruimte had om files mee te swappen. Heeft hij nou me HDs echt kapot gemaakt of doe ik iets fout?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:33
Als je een nieuwe array aanmaakt op dezelfde schijven met dezelfde blocksize heb je een grote kans dat je al je data nog hebt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
weinig kans volgens mij, toen ik een nieuw array maakte zei hij dat alles op de disks destroyed was. :)

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik ga er vanuit dat het om een Raid 0 array gaat?!
Wat XanderH zegt zou dan indd moeten werken. Tenzij er dus alweer een nieuwe Array aangemaakt was met de oorspronkelijke schijven en waar ook weer data op gezet is.
Maar normaliter als er met je schijven niks is gebeurd, en je weer een raid array configged met de oorspronkelijke stripesize heb je alles weer terug.

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 13:36
da Burp schreef op 23 December 2002 @ 17:27:
Ik ga er vanuit dat het om een Raid 0 array gaat?!
Wat XanderH zegt zou dan indd moeten werken. Tenzij er dus alweer een nieuwe Array aangemaakt was met de oorspronkelijke schijven en waar ook weer data op gezet is.
Maar normaliter als er met je schijven niks is gebeurd, en je weer een raid array configged met de oorspronkelijke stripesize heb je alles weer terug.
Waarschijnlijk wel he, waarom staat er anders raid0 in de topictitel..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens R-Studio door de schijven heen te jagen. Dit tooltje kan ook data van beschadigde RAID arrays redden. Je moet alleen geen Full format hebben gedaan, want dan ben je de data ook écht kwijt.

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Super__Nerd schreef op 23 december 2002 @ 20:05:
[...]

Waarschijnlijk wel he, waarom staat er anders raid0 in de topictitel..
LoL, zag ik net pas :?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

en vergeet bij je nieuwe install niet om je kast te vergrendelen voor je broertje :Y)

Hoi

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
NoBody schreef op 24 december 2002 @ 17:40:
en vergeet bij je nieuwe install niet om je kast te vergrendelen voor je broertje :Y)
Slotje er op... nee niet op het topic maar op de pc kast :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:33
Penetrator schreef op 23 December 2002 @ 17:07:
weinig kans volgens mij, toen ik een nieuw array maakte zei hij dat alles op de disks destroyed was. :)
Zegt hij bij mij ook, maar als je niets anders gedaan hebt dan een array verwijderen en weer aanmaken met dezelfde blocksize moet het goed gaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1