Toon posts:

Exra Harddisk voor een Apple Powermac G3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk hebben we een Apple Powermac G3 en daar moet een extra Harddisk inkomen. Er zit er natuurlijk al een in en er is nog plaats voor een extra.
Alle aansluitingen zitten er, net zoals een PC.
Wie heeft ervaring met het inbouwen ervan?

Mijn vragen:

- Kan ik een standaard HD kopen of moet dat er een zijn speciaal voor de mac ?
- Zal een apple de HD automatisch herkennen en ook formatteren?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
t00t, zo ver ik weer kan er een normal hdd in, je moet hem wel formaten naar het fileformat van de mac, hij zal hem in de bios denk wel automatisch vinden maar formatteren niet.

Verwijderd

Kijk voor de zekerheid of er niet toevallig een SCSI-schijf inzit.

Voor zover ik weet hadden de Powermac G3 nog allemaal SCSI-schijven. De I-Mac was (onder voorbehoud) 't eerste type mac met IDE-schijven.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb voordat ik een nieuwe schijf in mijn i-mac zette, flink gegoogled. Er zijn een aantal websites over het inbouwen van een schijf in een Mac.

In de praktijk zal het niet anders zijn dan bij een PC: Aansluiten aan IDE en voeding, en er voor zorgen dat de jumpers goed staan. Wel moet je even weten hoe de kast open moet en hoe je bij de schijven moet komen, maar dat lijkt mij bij een Powermac G3 niet echt ingewikkeld.

Je hoeft niet - zoals bij de PC het geval is - de schijf in te stellen met een BIOS-setup, de Mac detecteert alle schijven zelf bij het opstarten.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
RS_003 schreef op 23 December 2002 @ 17:17:
t00t, zo ver ik weer kan er een normal hdd in, je moet hem wel formaten naar het fileformat van de mac, hij zal hem in de bios denk wel automatisch vinden maar formatteren niet.
Eehhmm....een mac heeft geen BIOS...je zult dan moeten gaan stoeien met HD Setup die bij je MACOS is geleverd...Als het hier om een SCSI gaat kijk of het SCSI ID goed staat en of er heel toevallig een terminator achter moet.

www.retroforum.nl

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Welke Powermac is het?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 16:38:
Op mijn werk hebben we een Apple Powermac G3 en daar moet een extra Harddisk inkomen. Er zit er natuurlijk al een in en er is nog plaats voor een extra.
Alle aansluitingen zitten er, net zoals een PC.
Wie heeft ervaring met het inbouwen ervan?

Mijn vragen:

- Kan ik een standaard HD kopen of moet dat er een zijn speciaal voor de mac ?
- Zal een apple de HD automatisch herkennen en ook formatteren?
DUH! G3?

www.retroforum.nl

Pagina: 1