[Acces]Getallenreeks omzetten in losse getallen

Pagina: 1
Acties:

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb een vraag, die ik niet via de zoek functie en ook niet via Google kan vinden. Vind et nogal moeilijk om mijn vraag goed te stellen.

Maar ik wil een getallenreeks in een cel, omzetten in dezelfde getallen, maar dan los. Dit zijn voorbeelden, van wat ik bedoel met getallenreeksen:
01-05
06-10
01-03,05,06-08,09,11-13

Elk record in m'n tabel heeft een getallenreeks. Deze moet in m'n formulier worden omgezet in losse getallen. Daar moeten ze in een keuzelijst per record zo worden weergegeven:

Nummers:
01
02
03
04
05

Nummers:
06
07
08
09
10

Nummers:
01
02
03
05
06
07
08
09
11
12
13

Hij geeft nu in m'n formulier in een keuzelijst nog steeds de getallenreeks weer, maar hij moet daar de losse getallen in weergeven.

Ik denk dat jullie meer willen weten, maar ik weet zo niet wat ik meer kan vertellen, dus vraag gewoon.

Systeemspecs

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het lijkt me dat je een procedure zult moeten maken die de gegevens eerst analyseert en vervolgens een reeks aanmaakt die overeenkomt met datgene wat in het veld is ingegeven. Denk hierbij aan de Pos-functie, die aangeeft of een substring in een string aanwezig is. (bijv. checken waar het streepje staat en dan kijken wat er voor en achter het streepje staat.) Vervolgens kun je aan de hand daarvan een reeks creeren. Dat lijkt mij zo op het eerste gezicht de oplossing die je zoekt, maar ik kan er natuurlijk volledig langs zitten... ;)

My personal website

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Dat wat jij bedoelt is wel precies wat ik bedoel. Maar hoe ik dat moet doen, weet ik nog niet helemaal, maar ik zal eens gaan kijken naar die Pos functie.

Systeemspecs

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Zoek ook eens naar de Split functie!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm ... Als ik dat zo zie is het eerste waar ik aan denk "Fout db model". Dit probleem is simpeler op te lossen door een extra tabel te gebruiken en deze te koppelen. Vervolgens kun je met een simpele join deze gegevens achterhalen. Ik weet niet hoe de rest van je db model in elkaar steekt, maar zoals ik het nu kan zien kan hier nog heel wat aan verbeterd worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

met split kom je inderdaad een heel eind, gewoon een variant aanmaken, en dan dit uitvoeren:
code:
1
2
3
dim varTemp as variant

varTemp = split('je string met getallen', ',')

De comma is dan je splits teken, kan natuurlijk ook iets anders zijn. Je krijgt dan een array met alle getallen erin.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

code:
1
Hier stond een voorbeeldoplossing

[ Voor 93% gewijzigd door Skinny op 24-12-2002 11:23 ]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 19:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Skinny schreef op 24 december 2002 @ 10:48:
[code]
Ik ga er vanuit dat je reeksen split met '-' en items met ',' zoals je hierboven aangeeft.
"Kopieer... plak.... ".
Hier heeft de TS echt van geleerd ja.. :/

Met dank aan D2k

[ Voor 67% gewijzigd door Creepy op 24-12-2002 11:24 . Reden: *snip* ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Skinny

Skinny

DIRECT!

1. Waarom denk je dat verder commentaar in/om de code ontbreekt. Kan ie zelf gaan spitten.
2. Het is bijna Kerstmis, ik denk laat ik eens aardig zijn (er is hier toch weinig te doen).. maar nee hoor

:/

Haal jij je quote dan ook ff weg. thanx

[ Voor 11% gewijzigd door Skinny op 24-12-2002 11:25 ]

SIZE does matter.

• Creepy

Creepy

Hmm... ik ben zoiezo tegen kant en klare oplossingen geven... zo word er weinig van geleerd... en kijk voor de gein eens naar de opmerking van Janoz. Zo voorkom je gewoon problemen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Skinny

Skinny

DIRECT!

Fout db model zou kunnen ja. Wellicht is het zo dat deze gegevens gewoon op deze manier beschikbaar zijn en dat de TS daar niets aan kan veranderen. (is niet duidelijk uit post).

An sich ben ik het volledig met je eens wat c/p oplossingen betreft, maar als ik niets te doen heb en snel een voorzetje/voorbeeld kan geven doe ik dat gewoon.

SIZE does matter.

• Creepy

Creepy

offtopic:
Laat je door mij niet tegenhouden hoor :)
Maar als ik code neerzet laat ik expres stukken weg die de TS dan nog zelf moet invullen (om zo iemand te dwingen naar de code te kijken en het te begrijpen).

Pagina: 1