3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO
Een Sun met een 750MHz cpu? Hehe, die cpu's bestaan alleen in UltraSPARC III variant en de Blade1000 die er omheen zit wil jij vast niet betalen
Een PowerMac G4 is geloof ik supersnel met dit soort zaken (als antwoord op je alternatief vraag)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dan gaan we gewoon de specs een beetje omlaag schroeven...
Een Sun met een proc van tussen de 350 en 500 MHz?
Is dat al weer wat beter betaalbaar?
Een Sun met een proc van tussen de 350 en 500 MHz?
Is dat al weer wat beter betaalbaar?
3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO
Verwijderd
Als het je voornamelijk om distributed.net gebruik gaat is de i386-architectuur (P4/ Athlon) als het rekenkracht/Euro betreft de onbetwiste winnaar.
het is natuurlijk wel leuk ergens een Sparc II bak op te scharrelen en mee te stoeien.
het is natuurlijk wel leuk ergens een Sparc II bak op te scharrelen en mee te stoeien.
Met deze lijst kun je zien welke cpu's het snelste zijn voor distributed.net. Een G4 doet het meeste per kloktik gevolgd door de XP
Je hoeft er iig geen UltraSPARC II voor te nemen, is natuurlijk wel leuk om mee te spelen. Als je er een wilt kijk dan rond voor een Sun Ultra 5 of 10 of een Blade 100, dat zijn de goedkoopste Sun dozen met een UtlraSPARC II(e) (270~500MHz), hoewel 2e hands die dingen ook geen koopje zijn in vergelijking met PC's. Goedkoper kan ook met Sun Sparcstations, die zijn dan ook wat ouder en trager.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
thanks
Misschien toch maar een PowerPC G4 aanschaffen.
Misschien toch maar een PowerPC G4 aanschaffen.
3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO
Mocht je een tweede hands SUN (of iets anders) willen: http://www.nowthatsit.nl
(Nee, ik heb hier geen aandelen/kennissen/o.i.d. van/bij, gewoon goede ervaringen)
(Nee, ik heb hier geen aandelen/kennissen/o.i.d. van/bij, gewoon goede ervaringen)
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Ik heb net voor €165 een SparcStation 20 aangeschaft, met 2 60 MHz Sun Sparc-modules en 64 MByte. Ik heb via eBay in de States voor $239 2 dual-100 MHz Ross HyperSparc-modules bemachtigd, plus $55 voor 256 MByte (dat alles excl. verzendkosten).
Voor een single-threaded applicatie bagger, voor een multi-threaded applicatie (web-server) hemels. Voor distributed.net maakt het niet veel uit of je 4*100 of 1*400 doet.
Maar ook : ga voor distributed.net gewoon voor de zwaarste Intel-prod die je kunt vinden, prijs-performance is veel beter, want voor de grofweg €1000 die dat je kost (als je hem dedicated gebruikt heb je geen super-video, DVD, bakken RAM of zo nodig) kom je niet aan een Sparcje van vergelijkbare spierballen (vergelijk maar, mijn SS20 kost na de quad-proc upgrade ruim €450, en kijk eens wat je daar aan PC voor kunt krijgen op de 2e hands markt).
Voor een single-threaded applicatie bagger, voor een multi-threaded applicatie (web-server) hemels. Voor distributed.net maakt het niet veel uit of je 4*100 of 1*400 doet.
Maar ook : ga voor distributed.net gewoon voor de zwaarste Intel-prod die je kunt vinden, prijs-performance is veel beter, want voor de grofweg €1000 die dat je kost (als je hem dedicated gebruikt heb je geen super-video, DVD, bakken RAM of zo nodig) kom je niet aan een Sparcje van vergelijkbare spierballen (vergelijk maar, mijn SS20 kost na de quad-proc upgrade ruim €450, en kijk eens wat je daar aan PC voor kunt krijgen op de 2e hands markt).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1