Toon posts:

Dreamweaver MX *.css probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een *.css probeer te openen in Macromedia Dreamweaver MX (versie 6) ziet deze er leeg uit. Als ik dezelfde *.css op een andere PC open (ook met Dreamweaver MX; dezelfde versie) dan bevat deze wél de juiste informatie. Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad? Wie kan mij verder helpen? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 16:06 ]

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43
Je kijkt toch niet in "design view" ofzo he? Zorg wel dat je "code view" geselecteerd hebt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38

André

Analytics dude

Color coding?

wit op wit :o :+

[ Voor 9% gewijzigd door André op 23-12-2002 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
De *.css kan in MX alleen maar in "code view" bekeken worden, dus dat kan het niet zijn. Als ik de file probeer te "linken" of te "importeren" dan krijg ik de melding: "*.css appears to be a binary file. Please select a text file". Deze melding krijg ik op een ander werkstation niet....

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43
open em eens met kladblok ofzo anders, hoe heb je de file van de ene op de andere pc gezet?

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:36

nrg

Hebben die verschillende workstations nog verschillende OS'sen?

Verwijderd

Topicstarter
De workstations hebben dezelfde OS`en en zijn verbonden via een UTP netwerk. Als ik de *.css open met notepad dan ziet deze er OK uit. Ook de "Code Coloring" is het niet, want ik gebruik verschillende kleuren.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:36

nrg

En, wat Dr_Fricking_Evil net zei, hoe heb je ze overgezet van PC1 naar PC2?

Verwijderd

Topicstarter
nrg en Dr_Frickin_Evil, ik hoef de *.css file niet over te zetten van PC1 naar PC2, want de PC`s zijn verbonden met hetzelfde netwerk. De *.css staat dus op een file-server.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit misschien een bugje in Macromedia Dreamweaver MX, of kan ik het beste een nieuwe istallatie doen van MX? Ik denk het laatste, omdat ik de *.css op de ene PC wel en op de ander niet kan openen...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

copy/paste de hele handel eens in een nieuw kladblok veld en sla dat eens op.

Als je een css file dubbelklikt, waar wordt ie dan mee geopend?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz, de file association staat standaard (d.w.z. als ik dubbelklik dan wordt de *.css geopend in Dreamweaver MX. De *.css ziet er in het begin ook gewoon "normaal uit" (als ik hem open in Notepad en Dreamweaver). Als ik daarna de *.css ga bewerken, krijg ik opeens de melding: "*.css appears to be a binary file. Please select a text file."??? Na deze melding kan ik de *.css ook niet meer normaal openen... Het lijkt wel of Dreamweaver hem sloopt....

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een ingeving gehad inzake het bovenstaande probleem. Moet deze vraag misschien bij Macromedia zelf stellen? Heeft er iemand al eens meer problemen gehad met Binary / text *.css files?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

nou, ik heb ff geen tips meer :/
Melden bij MM is leuk, maar zorg dat je legaal spul hebt..

www.jurgroessen.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Om dan nog even serieus te reageren:

Je zegt dat die bestanden van een fileserver komen. Hoe download je ze, Binair of Ascii? Staat dat op beide pc's verschillend ingesteld?

Ik geloof dat je CSS als ascii moet up en downloaden. Check bij de volgende keer dat je de file downloadt eens als wat voor type je hem downloadt, en als je dat niet kunt achterhalen, probeer het met TotalCommander...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue, zoals hierboven al beschreven; de files staan op een fileserver in een lokaal netwerk (een LAN). Er is dus geen interactie tussen welke FTP client hoe dan ook... Ik ben de hele site dus lokaal aan het bouwen en aan het testen (via een lokaal netwerk). Ik heb zo`n 20 sites op deze manier gemaakt, zonder problemen en nu opeens zo`n raar binary probleem... Ik kan maar niet achterhalen of dit een probleem is van mijn (legale) Marcomedia versie, of een probleem van mijn OS. Als je nog suggesties hebt dan hoor ik dat graag (mooie site trouwens Dark Blue!)

Dark Blue schreef op 24 December 2002 @ 17:55
Om dan nog even serieus te reageren:

Je zegt dat die bestanden van een fileserver komen. Hoe download je ze, Binair of Ascii? Staat dat op beide pc's verschillend ingesteld?

Ik geloof dat je CSS als ascii moet up en downloaden. Check bij de volgende keer dat je de file downloadt eens als wat voor type je hem downloadt, en als je dat niet kunt achterhalen, probeer het met TotalCommander...
Pagina: 1