Ik wil weten hoe de meeste mensen door de site heengaan. Daarom sla ik van iedere hit een volgnr, een bezoekersid, en een pagina id op. Ik heb nu de volgende code:
Deze heeft als uitvoer ongeveer het volgende:
Stap: 1
|_page:1(2x)
Stap: 2
|_page:2(1x)
|_page:5(1x)
Stap: 3
|_page:3(1x)
Het probleem is nu dat ik niet weet waar de gebruiker van pagina 1 naartoe gaan, ze kunnen zowel naar 1 als 5 zijn eggeaan. Het enige wat daar op dit moment zeker van is, is dat het onder volgnr 2 valt. Nu wil ik dus op één of andere manier weten hoe ik dit wel zou kunnen ontdekken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?PHP function pageroute(){ /* functie in testfase voor een verzameling van de hits om zo de paginaroute te bepalen. */ /* de array vullen met de gegevens uit de database */ $sql="SELECT id FROM bezoekers"; $result = mysql_query($sql); while ($row = mysql_fetch_object($result)){ $hitsql="SELECT page, volgnr FROM hits WHERE user='".$row->id."' ORDER BY volgnr ASC"; $hitresult = mysql_query($hitsql); while ($hitrow = mysql_fetch_object($hitresult)){ $route[$hitrow->volgnr][]=$hitrow->page; } } /* de gegevens gecombineerd uit de array halen */ foreach ($route AS $key => $array) { echo '<b>Stap: '.$key.'</b><br>'; foreach (array_count_values($array) AS $page => $count) { echo ' |_page:'.$page.'('. $count.'x)<br>'; } echo "<br>\n"; } } ?> |
Deze heeft als uitvoer ongeveer het volgende:
Stap: 1
|_page:1(2x)
Stap: 2
|_page:5(1x)
Stap: 3
|_page:3(1x)
Het probleem is nu dat ik niet weet waar de gebruiker van pagina 1 naartoe gaan, ze kunnen zowel naar 1 als 5 zijn eggeaan. Het enige wat daar op dit moment zeker van is, is dat het onder volgnr 2 valt. Nu wil ik dus op één of andere manier weten hoe ik dit wel zou kunnen ontdekken.
[ Voor 16% gewijzigd door djluc op 23-12-2002 16:50 . Reden: mijn :punctatie: schijnt iets met. choco-lade te, maken, te; hebben ]