[incl pics] monitor doet bij het aanzetten gek

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:24
Ik heb al enige tijd wat problemen met mijn 17" proview monitor.

Hij staat tussen 2 andere monitoren in (staan niet zoveel aan, voor mijn andere videokaart in die computer...)

Sinds kort als ik de 17" monitor aanzet dan klapt het beeld in elkaar zoals te zien is op de volgende foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.infoplace.nl/got/monitor1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.infoplace.nl/got/monitor2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.infoplace.nl/got/monitor3.jpg

Op monitor 3 heb ik met blauwe rechthoeken de ontbrekende gedeelten aangegeven...
Is het nu tijd om mijn leverancier eens te bellen omdat er garantie nodig is, dus deze monitor echt kapot is of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen ?
Aan de OSD instellingen van de monitor ligt het niet (OSD reageert ook niet als hij zo gek aan het doen is)

sebsoft.nl

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heb je allemaal voor zooi bovenop je monitor liggen? Krijgt ie nog wel voldoende koeling?

• Icheb
Hoppie schreef op 23 december 2002 @ 14:44:
Wat heb je allemaal voor zooi bovenop je monitor liggen? Krijgt ie nog wel voldoende koeling?
Is zo'n monitor houder ding... zodat je nog wat zooi erop kan leggen...
Tussen koelgaten van de monitor en de onderkant van dat ding zit een cm of 10

sebsoft.nl

Verwijderd

het lijkt wel alsof er een complete plaat ofzo de roosters afdekt op dat ding ! :)

trouwens een vriend van me heeft dezelfde monitor en die heeft er ook wel eens last van (zowieso niet zo'n beste monitor volgensmij)

• Icheb
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 14:46:
het lijkt wel alsof er een complete plaat ofzo de roosters afdekt op dat ding ! :)

trouwens een vriend van me heeft dezelfde monitor en die heeft er ook wel eens last van (zowieso niet zo'n beste monitor volgensmij)
lijkt maar zo (zijn maar 2 ondersteuningsvoetjes)

Hmm, ik kreeg de monitor van mijn vader cadeau een jaar geleden toen ik voor hem een PC in elkaar had gezet.
Wat doet hij er dan aan ?

sebsoft.nl

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:32

Super_ik

haklust!

volgens mij zijn je condensatoren van t kanon kapot, je beeld zal alleen maar smaller worden, als je een beetje handig bent kun je ze zelf vervangen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Had ik ook met oude monitor, enige wat hielp was flinke dreun geven en hopen dat hij het weer een tijdje doet :)

• Icheb
Super_ik schreef op 23 December 2002 @ 14:50:
volgens mij zijn je condensatoren van t kanon kapot, je beeld zal alleen maar smaller worden, als je een beetje handig bent kun je ze zelf vervangen
Wat gek is dat het na een minuut of 15 weer normaal is, dan doet hij het weer een hele dag...

* Icheb handig ?
Hmm, met een hamer wel, en met software, maar met monitoren niet zo heel erg 8)7 |:( :X

sebsoft.nl

Verwijderd

Als er nog garantie op zit moet je niet al te moeilijk gaan doen en gewoon terug gaan met de monitor waar je deze gekocht heb en om laten ruilen voor een nieuwe.
Je kan wel zelf gaan rommelen aan zo'n apparaat maar als er garantie op zit ben je beter af door deze gewoon om te ruilen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou er zelf ook niks aan doen.. ong. alle monitormerken hebben tegenwoordig wel 3 jaar onsite garantie. Dus als je nog garantie hebt even bellen met helpdesk en er komt een UPS mannetje langs met een nieuwe..

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:42
Dat hebben wij ook gehad met onze oude TV. Eerst was het beeld ook helemaal ingeklapt maar na een uur was het weer gewoon. Na een reparatie was het voor een maantje weg maar toen kwam het weer terug toen hebben we maar een nieuwe gekocht.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
oudere monitoren willen nog wel eens gek doen als je ze te veel hz geeft... :X

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Icheb
pierre-oord schreef op 23 December 2002 @ 20:22:
oudere monitoren willen nog wel eens gek doen als je ze te veel hz geeft... :X
Hijs nog niet echt oud...
Nog net geen jaar nu... ik kreeg hem midden januari dit jaar

sebsoft.nl

Verwijderd

Dit verschijnsel ontstaat door brakke condensators van je horizontaal. Dit is over het algemeen een kleine (lees niet duur) Reparatie. Na het vervangen van je condensatoren is het probleem "betrouwbaar" opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 11:19:
Dit verschijnsel ontstaat door brakke condensators van je horizontaal. Dit is over het algemeen een kleine (lees niet duur) Reparatie. Na het vervangen van je condensatoren is het probleem "betrouwbaar" opgelost.
..dit noem je ook wel een zgn; 'kussen effect', heb ik ook gehad (monitor dan) koste me maar 20 eurotjes
Pagina: 1