[ASP + Flash]Hoe unieke file doorgeven

Pagina: 1
Acties:

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Hela,

Ik ben bezig om iets te maken in asp icm flash.

Nu weet ik hoe ik variablen door kan geven vanuit asp naar flash. Ik doe dit via een text file die gevuld word met de benodigde variablen.

Nu wil ik er voor zorgen dat flash weet welke filenaam hij moet gebruiken om de variablen in te lezen, dit om te voorkomen dat iemand een pagina te zien krijgt die niet voor diegene bestemd is (gaat over e-cards).

Nu doe ik dat op de volgende manier:

ASP pagina genereert file "filename.txt" en zet daar de naar in van "flashvars + uniek nummer.txt" en vult "flashvars+nummer.txt" met de variabelen.

De flash movie leest eerst filename.txt in en aan de hand daarvan de flashvars file etc.

Nu heb ik daar het probleem alleen voorzien van een extra stapje en heb ik nog steeds het probleem dat als 2 mensen tegelijk een e-card opvragen dat iemand de verkeerde kaart voor zijn neus krijgt.

Hoe kan ik dit oplossen?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 09:21
kan je niet beter een databasie gebruiken? en daar nummers in zetten, of kan flash dat niet lezen?

• 4of9
de e-cards maken al gebruik van een database, alleen moet ik die data aan flash doorgeven op deze manier (flash leest variabelen in als een urlencoded string uit een file) dit ligt dan ook aan flash.

Alleen hoe kan ik er nu voor zorgen dat flash weet welke unieke naam deze in moet lezen :?

Verwijderd

Waarom genereer je eerst een tekstbestand, je kan met loadVariables (action script) toch ook een URL gelijk binnen halen...

code:
1
loadVariables("/personaliseer.asp?id=33", target, method_get_or_post)
Daarnaast kan je een variabele aan het flashfilmpje doorgeven...
code:
1
2
3
<PARAM NAME=movie VALUE= "movie.swf?id=33" ...

<EMBED src="movie.swf?id=33" ...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 15:52 ]

• 4of9
oke dat heb ik dus nergens gelezen dat je ook parameters aan filmpjes mee kunt geven, heb je daar eventueel een linkje van of naar want als ik ik zoek op asp en flash krijg ik alleen maar te zien dat je de variabelen in kunt lezen via een bestand.

en via die loadvariables is dat wel leuk om daar een id aan mee te geven maar hoe krijg ik dan dat id weer in de movie? (dat moet dan wel weer via een textfile of asp file)

Ik hoop dat die eerste optie gaat werken.

Verwijderd

http://www.macromedia.com...cuments/set_variables.htm onder kopje "On a Query String in HTML tags"... Zo kan je dus een id nummertje doorgeven zodat flash de asp pagina kan aanroepen die met dat id nummertje gegevens uit de db kan vissen en deze gegevens urlencoded middels content-type text/plain kan uitspugen...

(ik heb het nooit met asp geprobeerd, maar met perl werkte deze methode)

• 4of9
Ik heb nu de variablen in de object tag en embed tag staan

dus als movie.swf?test=piep&test2=Prrt

Alleen flash snapt niet dat hij deze variablen in moet gaan laden.

Hoe krijg ik dit dan voor elkaar :?

En posts op het flashkit forum spreken elkaar ook best tegen....

Ik kom er niet helemaal uit dus als iemand mij zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn :)

• 4of9
laat maar we zijn er al uit.

Blijkt een bug te zijn die er voor zorgt dat lokale files geen querystring mee geeft.
Dus testen op een server was hier de oplossing.

is een bug in flash btw...

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
Wat dacht je van XML?

*blup*

• 4of9
met een unieke xml file name? dan heb ik mijn probleem weer terug...

Pagina: 1