Toon posts:

Opzetten van een gameserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen

Ik wil graag thuis een gameserver opzetten waarmee ik via LAN kan spelen. Ik wil dus niet dat er ook maar iets van internet aan te pas komt.
In princiepe niet zo moeilijk alleen ik zou toch graag tips willen van mensen die er ervaring mee hebben.
Ik heb op internet een beetje rondgekeken en al een dedicated server versie gedownload van UT (en UT2003) maar ik wil ook graag Redalert 2 en Diablo II LOD erop zetten. Diablo II LOD Kan je alleen hosten (voor zover ik weet) maar ik wil hem graag als dedicated server draaien. Iemand enig idee?

Groeten,
Benexx

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10-2025

ALF

Voor een LAN game is het helemaal niet moeilijk je moet die dedicated server draaiend zetten en dan met een andere pc het spel starten en dan kijken of hij bij LAN ertussen staat.
Mischien wel ff kijken naar wat de server codes zijn.

edit: heb het zelf wel eens gedaan voor half-life counterstrike ik weet niet hoe het helemaal werkt bij andere games maar zal als het goed is voor LAN zo moeten werken!

[ Voor 27% gewijzigd door ALF op 23-12-2002 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee!
Het probleem zit hem meer in RA2 en Diablo II ik kan daar geen dedicated servers voor vinden. En verder heb ik geen idee of het te zwaar is om 3 (of 4) verschillende dedicated servers op een server te plaatsen.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01 10:59
als er maar 1 dedicated server tegelijk wordt gebruikt, lijkt me de load neit zo hoog omdat de anderen toch idle zijn :)

Icons are overrated

• ALF

ALF

Ik heb net een beetje zitten searchen en volgens mij lijkt het wel of je ra2 en diablo 2 helemaal niet dedicated kan draaien 8)7

Verwijderd

Jups, een Diablo2 server kan niet dedicated. Iemand start een party op, en blijft gewoon active :)

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaan duizende dedicated servers op het internet hoe doen zij dat dan? Je kan mij niet wijs maken dat ze 10x het spel open hebben staan... net als RA2 je kan alleen als host spelen dus dan doe je actief aan het spel mee.

Verwijderd

waarom zou je thuis op je eigen lan een dedicated willen draaien? er zijn toch wel pc's die op zijn minst diablo soepel kunnen draaien, ook als server dus. probeer het gewoon lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis geen internet vandaar dat ik een Intranet Game Server wil. Ik heb al geprobeerd om Het voledige spel te installeren (2,5 GB!!!) en dan een hsot game te beginnen. 1 Het is erg zwaar voor je systeem ook als er niemand in je game zit en daarnaast hoef je er niet UT-server naast te draaien want dat trekt ie niet.

Daarom:
UT(2003): Ja, heeft een Textbased Dedicated Server
RA2: Niet, je kan alleen een een game hosten als je zelf meespeeld (heb je dus een speler die niks doet)
Diablo II: Niet, als ik hem host knalt ie er af en toe uit... wil een stabile omgeving en het spel is ongelovelijk groot (obnormaal groot)

Verwijderd

Ja, voor Diablo hebben ze wel een server versie. Maar die word niet door de wereld verspreid. Die worden er alleen maar op BattleNet gedraaid. En daarin kan jij een party joinen :)

RA2, echt geen idee of je dat hebt. Bij Renegade kan je btw wel een dedicated draaien. Maar ja, dat is geen RA2

Verwijderd

Bij Red Alert 2 zit geen dedicated server optie tussen volgens mij, alleen een functie om een server te starten en zelf ook mee te doen ;)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Dat RA2 geen dedicated server heeft is ook wel logisch (zelfde geld voor Diablo2)..
Ik bedoel, wat heb je aan een dedicated server voor die spellen? De winst in snelheid is bij die spellen minimaal

Verwijderd

Topicstarter
Voor diablo is het wel interesant... Als je in een level items dropt en je de host afsluit ben je alles kwijt... ik wil dus eigelijk een Diablo omgeving waar je ongestoord je gang kan gaan.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

O, op die manier, ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen

Je zou eens kunnen kijken naar BnetD ( http://www.bnetd.org ), ik denk niet dat dat is wat je zoekt, maar het komt het dichste bij denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien alleen (nog) voor MythII maar wel interesant om in de gaten te houden!

Heb verder op internet nog wat lopen zoeken en kwam een heleboel keer www.fsgs.com tegen. de site is alleen down en heb dus geen idee wat het is. Iemand enig idee of het iets is wat ik kan gebruiken?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 12:13 ]

• ALF

ALF

bij red alert 2 kun je wel een game hosten zonder dat je meedoet maar dat je dan meekijkt dacht ik dus eigenlijk een soort dedicated server ;)

Verwijderd

Voor Diablo 2 (en andere Blizzard spellen) is er wel een "Battle.net emulator" achtig iets: Bnetd.

Maar dat mag niet meer gebruikt worden omdat Blizzard dat heeft lopen verzieken (Bnetd werd ook gebruikt om de illi Warcraft 3 Beta versie online te spelen). Maar misschien is het toevallig nog te vinden :)

Nee, ik heb geen URLs oid

• ALF

ALF

[b][message=16495369,noline]
Maar dat mag niet meer gebruikt worden omdat Blizzard dat heeft lopen verzieken (Bnetd werd ook gebruikt om de illi Warcraft 3 Beta versie online te spelen). Maar misschien is het toevallig nog te vinden :)
vast wel via kazaa?!?! :X

Verwijderd

Wie weet :)
Pagina: 1