[PHP] safe mode restrictie probleem met uid/gid *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is de volgende melding:

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 48 is not allowed to access /home/virtual/site138/fst/var/www/html/discovery/cms/module/visit.php owned by uid 641 in /home/virtual/site138/fst/var/www/html/discovery/nl/main.php on line 7

Op regel 7 staat gewoon een include_once
De hele site die vrij veel includes bevat werkt gewoon op mijn eigen server (Apache2/PHP4)

Ik heb al gezocht en gekeken op PHP.NET wat het probleem is. Ze geven wel aan dat het een beveiliging is: de user die de directory heeft aangemaakt is niet gelijk aan de user die de file wil gaan ophalen (PHP dus). Maar er staat nergens vermeld hoe ik dit kan oplossen!!! Ik heb al geprobeerd op alle directory chmod 777 te doen, maar dit werkt ook niet.

De webserver die ik gebruik is van digitalus.nl

Iemand van jullie die hetzelfde probleem heeft (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Je moet (als ik de foutmelding goed begrijp) de owner van het bestand 'visit.php' even veranderen naar uid '48', wat waarschijnlijk apache is. Niet chmod, maar chown...

Ik begrijp alleen niet waarom dit zou moeten, eerlijk gezegd... Is het niet mogelijk iets van de safemode restricties uit te zetten in een .htaccess o.i.d.?

offtopic:
ff topictitle gedaan... let daar ff op volgende keer...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Titel: SAFE MODE Restriction in effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

[nohtml]
drm schreef op 23 December 2002 @ 14:20:
Ik begrijp alleen niet waarom dit zou moeten, eerlijk gezegd...
Omdat je anders andermans code zou kunnen includen/misbruiken, inclusief het uitlezen van zijn passwords voor database toegang etc.
Op een gedeelde server dus niet zo fijn
Is het niet mogelijk iets van de safemode restricties uit te zetten in een .htaccess o.i.d.?
Nee, dan zou heel dat safemode geen effect meer hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 23-12-2002 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

ACM:
Omdat je anders andermans code zou kunnen includen/misbruiken, inclusief het uitlezen van zijn passwords voor database toegang etc.
Op een gedeelde server dus niet zo fijn
Dat zou met een open basedir restriction ook kunnen. Die vind ik zelf wat sterker, eerlijk gezegd...
Nee, dan zou heel dat safemode geen effect meer hebben ;)
Zit wat in :z

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz