Toon posts:

Welke router is op half-duplex te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het plaasten van een router (3 verschillende) is mijn kabelinternet verbinding zeer langzaam geworden (20 Kb/sec download ipv 300 Kb/sec). Na van alles geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk dit antwoord gekregen:

Meneer, dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat de DC-202 een full duplex
> poort heeft en uw modem is uitgerust met een half duplex poort.
> Dit veroorzaakt 'botsingen' in de data tussen modem en router waardoor de
> snelheid omlaag gaat.
> U kunt controleren of dit inderdaad het probleem is wanneer u beschikt
over
> een ethernet netwerk hub (geen switch) sluit het modem aan op de hub, en
de
> hub op de WAN poort

Nu heb ik geen hub, maar dit zou idd het probleem kunnen zijn.

Kent iemand een router met een half duplex poort (of instelbaar)

Alvast bedankt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad bij een versatel dsl verbinding. Cisco router rechtstreeks op netscreen firewall. Gaf enorme problemen. uploads van nog geen kb per sec.
5 poort hubje ertussen, en fixed. Ik zou dit als goedkoopste oplossing kiezen. Een nieuwe router kopen is ook weer zowat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd 1 grote ellende. Daarom een router gekocht omdat het makkelijk te configureren is. Maar als ik er een hub tussen zet dan moet ik de complete netwerkconfiguratie door (zijn maar 3 pc´s maar toch) en hoe vorkom ik dan dat de isp ziet dat er een netwerk achter zit?
Of bedoel je de hub tussen de modem en de router (als dat überhaupt mogelijk is?)

• Equator

Equator

Crew Council

Inderdaad een hub tussen router en modem. Bijde interfaces van zowel de router als de modem zullen daardoor op 10MBit half duplex gaan staan. Wat ervoor zorgt dat je een stuk minder packetloss hebt. (bijan geen meer)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad het proberen waard. Nu begrijp ik alleen het volgende niet. Ik heb het ook geprobeerd op te lossen door de netwerkkaart van de pc op half-duplex te zetten. Had dit dan niet het zelfde resulaat moeten hebben?

• Equator

Equator

Crew Council

autonegotiation gebeurt imo op alle 2 de interfaces. Beide moeten hetzelfde staan. Dit kan je dus forceren door er een 10Mbit hub tussen te plaatsen, omdat beide kanten dan automagisch op 10Mbit Half Duplex gaan staan.

Als je het softwarematig op beide interfaces zou kunnen regelen, dan had dit topic niet betaan denk ik ;)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In principe staan adsl en kabelmodem's fixed op 10mbit en half-duplex. Maar als je je router wel kan instellen. (ik ken je router niet, dus weet niet of het kan.) dan kun je um gewoon op 10 mbit en half duplex zetten. Automatisch kan ook, maar helaas automatisch werkt vaak alleen goed als alle twee de kanten op automatisch staan.

Een hub tussen je router en modem lijkt me dan gewoon geld verspilling, om te kijken of dat het probleem is, is het wel goed, maar niet als permanente oplossing.

• Equator

Equator

Crew Council

teigetjuh schreef op 24 December 2002 @ 09:12:
In principe staan adsl en kabelmodem's fixed op 10mbit en half-duplex. Maar als je je router wel kan instellen. (ik ken je router niet, dus weet niet of het kan.) dan kun je um gewoon op 10 mbit en half duplex zetten. Automatisch kan ook, maar helaas automatisch werkt vaak alleen goed als alle twee de kanten op automatisch staan.

Een hub tussen je router en modem lijkt me dan gewoon geld verspilling, om te kijken of dat het probleem is, is het wel goed, maar niet als permanente oplossing.
En toch kan het de enige oplossing zijn. Een hardware router/ firewall hoeft niet altijd in te stellen zijn qua 10/100 half/full. Het verschilt per merk, type e.d. Maar regelmatig gaat autonegotiation goed fout.

Door er een hubje van €15,- ertussen te zetten, forceer je beide kanten op dezelfde setting.

Verwijderd

Topicstarter
Snap er nu helemaal niks meer van. Hub ertussen. kabel van modem in poort 1 van hub. Kabel van router in poort 2 van hub. En de pc weer aansluiten op de router. Lijkt me simpel, maar...... geen verbinding!! ledje van poort 2 van de hub brandt wel, maar knippert niet. Oftewel, geen activity tussen hub en router. Geen idee wat er nu weer mis is. Ik denk dat ik de moed opgeef en iemand een linux-server laat bouwen.

In antwoord op bovenstaande suggesties: de router kan helaas niet vast op half-duplex gezet worden (heb er nu 2: sweex en sitecom).
Pagina: 1