Fan/cooler voor de Maxtor 7200 Liquid bearing schijven?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Moet ik een fan gebruiken voor een Maxtor 7200 Liquid Bearing schijf? (30 GB)
Door Liquid Bearing blijft de boel toch al heel koel?

Ik ga er eentje kopen voor m'n desktop, en ik wil niet nog meer herrie.
Ik ga er eentje kopen voor in de PC van een kennis van mij, en die geeft liever geen 12 Euro extra uit.

Misschien een domme vraag, maar de search functioneert niet.

[ Voor 9% gewijzigd door SvMp op 23-12-2002 13:35 ]

Verwijderd

gebruik de externe omega search is. bij mij werkt hij toch
Fan/cooler voor de Maxtor 7200 Liquid geeft dit in om te searchen

Verwijderd

zou ik wel doen, al is het voor de zekerheid. ik heb een Maxtor Diamondmax 9 plus liquid 60gig en die wordt zonder koeling toch ook al best wel heet. gewoon koeling erop dat kan nooit kwaad. beter die 12 euro voor een fan dan over een jaar een nieuwe kope tog?

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 19:44
Ik mag toch hopen dat het niet nodig is, ik wil best een liquid bearing omdat het lekker stil is, als je dan nog een lawaaige fan erop moet monteren schiet dat ook niet op.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:33
ik heb twee Maxtor D740X schijven van 7200rpm en die heb ik niet appart gekoeld. (ze zitten niet tegen elkaar, 1 3.5" slot ertussen). Ze worden best wel warm, terwijl ik met twee casefans toch een goede luchtstroom heb van boven naar onder.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 13:43

Croga

The Unreasonable Man

In principe is koeling voor een harde schijf, bij "normaal" gebruik, helemaal niet nodig.
Als je van plan bent om harddisk-intensieve zaken te gaan doen, of hem als 24*7 fileserver te gebruiken, zou ik het wel doen (heb ik zelf in ieder geval wel gedaan....) maar anders gewoon geen zorgen over maken, is niet nodig.....
Pagina: 1